Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Megane Grandtour 1.4 TCE

Test

Tašky, kufry, přepravky. Nový Renault Megane Grandtour přímo svádí k tomu, pořád něco převážet. Nový sen českých chalupářů?

Automobily Renault Megane Grandtour 1.4 TCE

Francouzský nováček působí dynamicky, na čemž má lví podíl ostře klínovitý boční profil i stříbřité střešní lišty, které jsou s výjimkou základní verze součástí standardní výbavy. A to je mezi kompaktními kombi velkorysá nabídka.

Grandtour je oproti hatchbacku o 264 mm delší, na čemž se ze 62 mm podílí prodloužený rozvor. Ten je s 2701 mm v nižší střední třídě nadstandardní hodnotou. Tento rozdíl se zcela projevil v lepší prostornosti na zadních sedadlech. Zatímco u hatchbacku není vzadu místa na rozdávání, kombi si již právem zaslouží označení „rodinný vůz“. Zadní pasažéry potěší více místa na kolena (i mezigeneračně) a díky výše položené střeše i velkorysejší prostor v oblasti hlavy. Pro nárty chodidel ale není pod předními sedadly dostatek místa. Zadní sedadla mají možná až příliš poddajné polstrování a nízko umístěné sedáky.

Automobily Renault Megane Grandtour 1.4 TCE

Grandtour sice charakterizuje sportovní silueta, celkově je ale zaměřen zejména na komfort.


Díky vzad stoupající boční linii oken a malým zadním bočním okénkům vzadu panuje i v kombi stísněnější pocit. Stejně jako u hatchbacku, není ani zde výhled vzad věcí, kterou by se mohl grandtour chlubit.

Místa pro cestující je nyní více, zavazadlový prostor je ale o zanedbatelných 19 l menší. 0,491 m3 uspokojí i vášnivé chataře a chalupáře, pod podlahou navíc zůstala plnohodnotná rezerva. Při maximálním využití až po střechu je objem téměř totožný. Nákladová hrana leží jen 561 mm nad vozovkou a navíc v rovině s podlahou. Zadní víko se sice nevyklápí příliš vysoko, je ale lehké na ovládání.

Automobily Renault Megane Grandtour 1.4 TCE

Rozlehlý zavazadelník poskytuje mezi podběhy nadprůměrných 1100 mm.


Bezkonkurenční nabídkou je u vyšších stupňů výbav opěradlo sedadla spolujezdce standardně sklopné do podoby stolku, u nižších výbav si ho ale překvapivě nelze ani připlatit. Ve francouzském voze pak je možné díky tomu převézt předměty dlouhé až 2550 mm. Škoda však, že výsledná ložná plocha není díky naklopeným opěradlům zadních sedadel rovná. Užitečné zatížení 580 kg ale rozhodně potěší.

Vtipným řešením je možnost vzpříčit zadní část podlahy a uchytit ji do výklopných ok v bocích. Je tak možné rychle rozdělit zavazadelník na dvě části a zamezit tak pohybu menších předmětů do hloubi zavazadelníku. Zespodu vzpřímené části podlážky je navíc elastický popruh, který přidrží menší předměty.

Automobily Renault Megane Grandtour 1.4 TCE

Vzpřímená část podlahy plní roli organizéru.


Přínosem kombi oproti hatchbacku je fakt, že při sklápění zadních opěradel není nutné na rozdíl od hatchbacku vyjímat hlavové opěrky. Od druhého stupně výbavy lze uložit kryt zavazadelníku do prostoru pod vyrovnávací částí podlahy zavazadelníku.

Pokud se ale jedná o kvalitu plastů a jejich dílenské zpracování, patří megane k nadprůměru kompaktní třídy. Interiér působí útulně, přístrojový štít je přehledný, titěrná tlačítka audia a ventilační soustavy si ale vyžadují od řidiče až příliš pozornosti.

Automobily Renault Megane Grandtour 1.4 TCE

Posaz za volantem je přirozený, řízení dostatečně přesné.


Přeplňovaný čtyřválec 1.4 TCE s výkonem 96 kW má široký rozsah využitelných otáček a i při plném zatížení poskytuje grandtouru velmi dobrou dynamiku. Jde odspodu dobře za plynem a ochotně se vytáčí. Manuální převodovka má hladký chod. Ani přes důsledné využívání všech jejích šesti stupňů, se v praxi k výrobcem udávaným 6,5 l/100 km příliš nepřiblížíte. Po městě počítejte se spotřebou 9 l/100 km, mimo něj pak přibližně o litr menší.

Dobře odtlumený Interiér a komfortní odpružení se podílejí na velmi dobrém cestovním pohodlí. Grandtour si přes dynamickou siluetu nedělá ambice na sportovní svezení. Delší rozvor se pozitivně odrazil v ještě lepší podélné stabilitě, ale i ještě menším nadšení podvozku (vzadu s jednoduchými vlečenými rameny) pro sportovní hrátky.

Francouzský nováček přijíždí s konkurenceschopnou cenou. Oproti hatchbacku se připlácí podle stupně výbavy 20 až 25 tisíc Kč. Za více místa na zadních sedadlech a o 119 litrů větší a lépe přístupný zavazadelník se to určitě vyplatí.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Renault Megane Grandtour 1.4 TCE

Motor 1.4 TCE zajištuje i pri plném zatížení velmi dobrou dynamiku.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4559 x 1804 x 1507 mm, rozvor 2701 mm, provozní/celková hmotnost 1285/1790 kg. Zavazadlový prostor 0,491/1,567 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu zkrutná příčka, kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/60 R16. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1397 cm3, nejvyšší výkon 96 kW (130 k) při 5500/min, točivý moment 190 Nm při 2250/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                    9,9 s
Nejvyšší rychlost             200 km/h
Spotřeba                        8,5/5,3/6,5 l/100 km

Cena
Grandtour 1.4 TCE Expression        404 900 Kč
Testovaná verze                            486 100 Kč

+
velký
dobře přístupný zavazadlový prostor
standardně sklopné opěradlo sedadla spolujezdce
hodnotně působící plasty v interiéru
výkon a pružnost motoru
tuhá karoserie
komfortní odpružení
dobře odtlumená kabina
příznivá cena
-
Špatný výhled šikmo vzad
nepřehledné zadní partie
málo místa pro nárty zadních cestujících
nízko umístěné sedáky zadních sedadel s příliš měkkými výztužemi
malá tlačítka rádia a ventilace
vyšší spotřeba





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Renault Mégane Grandtour 1.4 TCe (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1397 cm3
Výkon 96 kW
Točivý moment 190 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 9,9 s
Spotřeba 6,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: