Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Impreza WRX

Test

Svaly v podobě rozšířených blatníků Impreze WRX sice ještě nenarostly, výkony se ale už téměř vyrovná vrcholnému STI.

Automobily Subaru Impreza WRX

Snad nejkritizovanějším bodem na současném Subaru Impreza WRX bylo příliš měkké odpružení, které poněkud otupovalo jinak skvělé výkony vozu. Zdá se, že vedení značky si testy z automobilových periodik vzalo k srdci a ani ne po dvou letech přichází s inovovaným modelem, jehož největší odlišností je právě přitvrzený podvozek. Tím však konstruktéři neskončili – navíc přihodili nemalé stádo dalších 35 koní a vylepšili také seznam výbavy a vzhled.

Automobily Subaru Impreza WRX

Nové WRX zezadu bezpečně poznáte podle velkého křídla z STI.


Jak tedy inovovaný model poznáte? Hlavně podle velkého křídla nad zadním oknem z modelu STI, od nějž nyní WRX okopírovalo také přední masku. Na zádi zmizela chromovaná lišta a interiéru dodává větší sportovní šmrnc červené obšití sedaček a volantu. Standardem je nyní startování tlačítkem.

Automobily Subaru Impreza WRX

Interiér sází spíš na funkčnost než na efekt.


Změny na podvozku vozu jednoznačně prospěly, výraznější náklony v zatáčkách jsou zcela zapomenuty a přitom podvozek není tak prkenný jako u STI. Vůz působí obdivuhodně vyváženým dojmem, spokojeni jsme byli také s přesným řízením. V nižších otáčkách se motor projevuje spíš zdrženlivě, po překročení 4000/min však turbodmychadlo začíná do válců hnát palivo ze všech sil a vůz si subjektivně dynamikou (0–100 km/h za 6,0 s oproti 6,5 s u předchozí verze) nezadá s STI (221 kW, 0–100 km/h za 5,2 s). Všechny tři diferenciály fungují znamenitě, jejich práce při prudkém výjezdu ze zatáček je téměř hmatatelná. Na běžných silnicích patří WRX bez diskuzí k těm nejrychlejším vozům, a to navzdory až příliš utlumenému charakteristickému zvuku „boxeru“ a interiéru s minimem sportovního náboje. Cena vozu 898 800 Kč se u nás navzdory mnohým vylepšením nezměnila, majitelé ale musí počítat se spotřebou minimálně 11 l/100 km.



HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Subaru Impreza WRX

Boxer o objemu 2,5 litru posílil na 195 kW. Se spotřebou pod deset litrů nepočítejte.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4415 x 1740 x 1475 mm, rozvor 2620 mm, provozní/celková hmotnost 1485/1920 kg. Zavazadlový prostor 0,301/1,216 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/45 R17. Pohon všech kol, pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2457 cm3, nejvyšší výkon 195 kW (265 k) při 5200/min, točivý moment 343 Nm při 4000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                    6,0 s
Nejvyšší rychlost             209 km/h
Spotřeba paliva               14,4/8,1/10,4 l/100 km

Cena
Subaru Impreza WRX       898 800 Kč
Testovaný vůz                 909 600 Kč

+
nekompromisní jízdní výkony
vyvážený podvozek
pohon všech kol
přesné řízení
-
vyšší spotřeba paliva
příliš utlumený zvuk motoru
nevýrazný interiér





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: