Audi A6 3.0 T quattro
Test
Milý Watsone, tady něco nehraje! Ano, nedává to smysl, a stejné je to i s označením nového motoru v modernizovaném Audi A6.
Již jsme si zvykli, že z označení modelů nelze spolehlivě rozluštit zdvihový objem motoru, ale písmenko T dosud vždy znamenalo přeplňování turbodmychadlem. Až donedávna…
V Ingolstadtu se rozhodli nám tuto jednu z mála jistot vzít – motor je přeplňován mechanickým kompresorem. Tím hříšníkem je zbrusu nový zážehový šestiválec automobilky z Ingolstadtu. V době marketingových veletočů se tato zajímavá novinka objevuje pod kapotou modernizované „á-šestky“ překvapivě tak trochu po anglicku.
Jedná se přitom o velmi zajímavý agregát, který si vozí v přídi i sportově laděný model S4. S ohledem na komfortní charakter Audi A6 má výkon snížený z 245 na 213 kW a točivý moment ze 440 na 420 Nm, v obou případech jsou navíc tyto hodnoty dostupné v nepatrně nižších otáčkách. Motor je posílá na všechna kola na povel plynového pedálu bez prodlevy a k celkově harmonickému dojmu přispívá i plynule a rychle řadící samočinná šestistupňová převodovka. Akcelerace je výborná stejně jako kultivovanost motoru. Se spotřebou to již tak slavné není. Průměrně osciluje okolo 12,5 l/100 km, ve městě počítejte s dalšími třemi litry navíc. Konkurence z Mnichova to ale umí i za méně.
I v Ingolstadtu se snaží o sportovní podtón. V testovaném modelu přítomný zejména zásluhou efektních, dvoubarevně laděných příplatkových sedadel a nadstandardních osmnáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami. Ty zvyšují agilitu v zatáčkách, příčné nerovnosti jsou ale více znát. Příplatkové vzduchové odpružení za bezmála 58 tisíc Kč celkovou bilanci v komfortním módu výrazně zlepšuje. Ve sportovním je vůz na rozbitých českých silnicích dosti prkenný.
Lehký facelift „á-šestce“ prospěl. S předními diodovými světly denního svícení a diodovými koncovými světly (u šestiválců ve standardu) působí výrazněji. Silnou interní konkurencí testovaného provedení je úspornější turbodieselová verze 3.0 TDI quattro, která přijde jen o 1100 Kč dráže. Tak nevím, milý Watsone…
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4927 x 1855 x 1459 mm, rozvor 2843 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1725/2305 kg. Zavazadlový prostor 0,546 m3, objem palivové nádrže 80 l.
Podvozek
Vpředu čtyřprvkový závěs, vzadu lichoběžníková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/55 R16. Pohon všech kol, samočinná šestistupňová převodovka.
Motor
Zážehový kompresorem přeplňovaný šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2995 cm3, nejvyšší výkon 213 kW (290 k) při 4850–6800/min, točivý moment 420 Nm při 2500–4850/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 5,9 s
Nejvyšší rychlost 250 km/h
Spotřeba 13,2/7,1/9,4 l/100 km
Cena
A6 3.0 TFSI quattro 1 383 500 Kč
Testovaná verze 1 790 000 Kč
dynamický a kultivovaný motor s pozvolným zátahem od nízkých otáček |
plynule řadící převodovka |
dobré jízdní vlastnosti |
s 18´´ koly snížený cestovní komfort |
o něco vyšší spotřeba v porovnání s přímou konkurencí |