Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi A6 3.0 T quattro

Test

Milý Watsone, tady něco nehraje! Ano, nedává to smysl, a stejné je to i s označením nového motoru v modernizovaném Audi A6.

Automobily Audi A6 3.0 T quattro

Již jsme si zvykli, že z označení modelů nelze spolehlivě rozluštit zdvihový objem motoru, ale písmenko T dosud vždy znamenalo přeplňování turbodmychadlem. Až donedávna…

Automobily Audi A6 3.0 T quattro

V Ingolstadtu se rozhodli nám tuto jednu z mála jistot vzít – motor je přeplňován mechanickým kompresorem. Tím hříšníkem je zbrusu nový zážehový šestiválec automobilky z Ingolstadtu. V době marketingových veletočů se tato zajímavá novinka objevuje pod kapotou modernizované „á-šestky“ překvapivě tak trochu po anglicku.

Jedná se přitom o velmi zajímavý agregát, který si vozí v přídi i sportově laděný model S4. S ohledem na komfortní charakter Audi A6 má výkon snížený z 245 na 213 kW a točivý moment ze 440 na 420 Nm, v obou případech jsou navíc tyto hodnoty dostupné v nepatrně nižších otáčkách. Motor je posílá na všechna kola na povel plynového pedálu bez prodlevy a k celkově harmonickému dojmu přispívá i plynule a rychle řadící samočinná šestistupňová převodovka. Akcelerace je výborná stejně jako kultivovanost motoru. Se spotřebou to již tak slavné není. Průměrně osciluje okolo 12,5 l/100 km, ve městě počítejte s dalšími třemi litry navíc. Konkurence z Mnichova to ale umí i za méně.

Automobily Audi A6 3.0 T quattro

Šestiválcové verze mají standardně diodová světla.


I v Ingolstadtu se snaží o sportovní podtón. V testovaném modelu přítomný zejména zásluhou efektních, dvoubarevně laděných příplatkových sedadel a nadstandardních osmnáctipalcových kol s nízkoprofilovými pneumatikami. Ty zvyšují agilitu v zatáčkách, příčné nerovnosti jsou ale více znát. Příplatkové vzduchové odpružení za bezmála 58 tisíc Kč celkovou bilanci v komfortním módu výrazně zlepšuje. Ve sportovním je vůz na rozbitých českých silnicích dosti prkenný.

Lehký facelift „á-šestce“ prospěl. S předními diodovými světly denního svícení a diodovými koncovými světly (u šestiválců ve standardu) působí výrazněji. Silnou interní konkurencí testovaného provedení je úspornější turbodieselová verze 3.0 TDI quattro, která přijde jen o 1100 Kč dráže. Tak nevím, milý Watsone…


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Audi A6 3.0 T quattro

Výkon v sametovém balení: třílitrový šestiválec je silný i kultivovaný.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4927 x 1855 x 1459 mm, rozvor 2843 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1725/2305 kg. Zavazadlový prostor 0,546 m3, objem palivové nádrže 80 l.

Podvozek
Vpředu čtyřprvkový závěs, vzadu lichoběžníková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/55 R16. Pohon všech kol, samočinná šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový kompresorem přeplňovaný šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2995 cm3, nejvyšší výkon 213 kW (290 k) při 4850–6800/min, točivý moment 420 Nm při 2500–4850/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h              5,9 s
Nejvyšší rychlost       250 km/h
Spotřeba                  13,2/7,1/9,4 l/100 km

Cena
A6 3.0 TFSI quattro         1 383 500 Kč
Testovaná verze              1 790 000 Kč

+
dynamický a kultivovaný motor s pozvolným zátahem od nízkých otáček
plynule řadící převodovka
dobré jízdní vlastnosti
-
s 18´´ koly snížený cestovní komfort
o něco vyšší spotřeba v porovnání s přímou konkurencí





Tagy: 3.0, a6, audi, quattro
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Audi A6 3.0 TDI Quattro (2008)
Technické informace:
Objem motoru 2967 cm3
Výkon 176 kW
Točivý moment 450 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,6 s
Spotřeba 6,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: