Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG

Test

Už i Škodovka podlehla módní vlně diodových světel. To však není zdaleka jediná technická novinka faceliftované Škody Octavia RS.

Automobily Škoda Octavia RS 2.0 TDI AP

Půl roku po modernizaci octavie se nové vizáže dočkala také sportovní varianta RS. A nutno uznat, že právě na ní se nám do boků vytažené světlomety a rozevřenější maska chladiče líbí víc než na běžných provedeních. Snad za to může i výraznější přední nárazník, který jako by pocházel z dílny AMG.

Autu sluší i světlomety pro denní svícení z LED, které se na škodovce objevily vůbec poprvé. Další světelnou inovací je natáčení hlavních xenonových výbojek. Za 2500 korun si můžete ještě koupit přisvětlování mlhovkami do zatáček. V rámci modernizace se Octavia RS dočkala také větších vnějších zpětných zrcátek, která kromě skel směrových světel obsahují skla s automatickým cloněním a praktické lampičky osvětlující prostor kolem dveří. V interiéru se nic podstatného nezměnilo, neboť novou přístrojovou desku s „usměvavým“ volantem dostalo RS již vloni v rámci nového modelového roku. Nechybějí kovové pedály, tmavé čalounění stropu a emblémy RS na volantu a příjemně tvarovaných sedadlech.

Automobily Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG

Naftová Octavia RS není ryzí sportovní vůz, ale spíš příjemně rychlý a praktický rodinný společník.

Nezměnily se ani nabízené motory. Zážehový přeplňovaný dvoulitr TSI se 147 kW doplňuje námi zkoušený common-rail 2.0 TDI se 125 kW a 350 Nm. Díky snížení pohotovostní hmotnosti o 15 kg, kterého se dosáhlo hlavně absencí rezervy (za 1200 Kč můžete koupit dojezdové kolo), si naftová Octavia RS o 0,2 s na 8,3 s zlepšila zrychlení na stovku. Pružnému, dobře odhlučněnému motoru skvěle sekunduje šestistupňová dvouspojková převodovka DSG. Rychlosti mění bleskově a při brzdění motorem sama podřadí. Při zařazení zpátečky jí však docela trvá, než spojí motor s předními hnacími koly, což vadí hlavně v kopci. Tato nectnost je ale vlastní všem dvouspojkovým automatům. Překvapilo nás také, že při tachometrových 130 km/h točí turbodiesel na šestku přes 2400/min. S manuální převodovkou je to méně.

Automobily Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG

Přední sedadla poskytují komfort i oporu. Kožené čalounění vyjde na 13 000 Kč.


Přestože se Octavia RS TDI považuje za sportovce, ve skutečnosti je to hlavně rodinné, štědře vybavené auto s obrovskou užitnou hodnotou jezdící od 6 do 8 litrů nafty na 100 km. Rychlé umí být hlavně v přímém směru, v zatáčkách zůstává i přes tvrdší podvozek pořád citelně nedotáčivé.

Zájemci o naftovou Octavii RS si musí připravit alespoň 729 900 Kč, převodovka DSG ji prodraží o dalších 60 000 korun. A to už se pak dostaneme na cenu podobně výkonného modelu střední třídy.


HODNOCENÍ: 5/5

Automobily Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG

V ručním režimu lze motor vytočit až k 5000/min, v samočinném řadí DSG nahoru již o 500/min níž.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4597 x 1769 x 1447 mm, rozvor 2578 mm, provozní/celková hmotnost 1505/1985 kg. Zavazadlový prostor 0,560/1,420 m3, objem palivové nádrže 55 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/45 R 17. Pohon předních kol, samočinná šestistupňová převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1968 cm3, nejvyšší výkon 125 kW (170 k) při 4200/min, točivý moment 350 Nm při 1750-2500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h             8,3 s
Nejvyšší rychlost      226 km/h
Spotřeba                 7,9/4,9/6,0 l/100 km

Cena
Octavia RS 2.0 TDI DSG        789 900 Kč
Testovaná verze                   925 990 Kč

+
tichý a pružný motor
spotřeba
široké pásmo využitelných otáček
rychlá dvouspojková převodovka
kvalita zpracování a materiálů
vysoká užitná hodnota
bohatá základní výbava
dobře tvarovaná sedadla
-
s příplatkovými 18“ koly omezenější komfort pérování
prodleva převodovky při zařazení zpátečky
základní cena





Tagy: tdi, skoda, RS, 2.0, Octavia, dsg
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Častá trasa českých dovolenkářů nás nechala ověřit kvality dvou cestovních etalonů. Pod koly Japonce…

Už se nemůžete dočkat, až se v pátek otevřou veletržní brány? Dejte si s námi malou ochutnávku. Na…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: