Škoda Octavia RS 2.0 TDI DSG
Už i Škodovka podlehla módní vlně diodových světel. To však není zdaleka jediná technická novinka faceliftované Škody Octavia RS.
Půl roku po modernizaci octavie se nové vizáže dočkala také sportovní varianta RS. A nutno uznat, že právě na ní se nám do boků vytažené světlomety a rozevřenější maska chladiče líbí víc než na
běžných provedeních. Snad za to může i výraznější přední nárazník, který jako by pocházel z dílny AMG.
Autu sluší i světlomety pro denní svícení z LED, které se na škodovce objevily vůbec poprvé. Další světelnou inovací je natáčení hlavních xenonových výbojek. Za 2500 korun si můžete ještě koupit
přisvětlování mlhovkami do zatáček. V rámci modernizace se Octavia RS dočkala také větších vnějších zpětných zrcátek, která kromě skel směrových světel obsahují skla s automatickým cloněním a
praktické lampičky osvětlující prostor kolem dveří. V interiéru se nic podstatného nezměnilo, neboť novou přístrojovou desku s „usměvavým“ volantem dostalo RS již vloni v rámci nového modelového
roku. Nechybějí kovové pedály, tmavé čalounění stropu a emblémy RS na volantu a příjemně tvarovaných sedadlech.
Přestože se Octavia RS TDI považuje za sportovce, ve skutečnosti je to hlavně rodinné, štědře vybavené auto s obrovskou užitnou hodnotou jezdící od 6 do 8 litrů nafty na 100 km. Rychlé umí být hlavně v přímém směru, v zatáčkách zůstává i přes tvrdší podvozek pořád citelně nedotáčivé.
Zájemci o naftovou Octavii RS si musí připravit alespoň 729 900 Kč, převodovka DSG ji prodraží o dalších 60 000 korun. A to už se pak dostaneme na cenu podobně výkonného modelu střední třídy.
HODNOCENÍ: 5/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4597 x 1769 x 1447 mm, rozvor 2578 mm, provozní/celková hmotnost 1505/1985 kg. Zavazadlový prostor 0,560/1,420 m3, objem palivové nádrže 55 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, vpředu i vzadu kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/45 R 17. Pohon předních kol, samočinná šestistupňová převodovka.
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1968 cm3, nejvyšší výkon 125 kW (170 k) při 4200/min, točivý moment 350 Nm při 1750-2500/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 8,3 s
Nejvyšší rychlost 226 km/h
Spotřeba 7,9/4,9/6,0 l/100 km
Cena
Octavia RS 2.0 TDI DSG 789 900 Kč
Testovaná verze 925 990 Kč
tichý a pružný motor |
spotřeba |
široké pásmo využitelných otáček |
rychlá dvouspojková převodovka |
kvalita zpracování a materiálů |
vysoká užitná hodnota |
bohatá základní výbava |
dobře tvarovaná sedadla |
s příplatkovými 18“ koly omezenější komfort pérování |
prodleva převodovky při zařazení zpátečky |
základní cena |