Volvo V70 T6 AWD R-Design
Volvo se pomocí paketu R-Design rozhodlo posílit kurz modelu V70 T6 mezi výkonnými luxusními kombi. Jak moc stoupl na hodnotě?
Typické rodinné kombi jako zrozené pro odvoz ratolestí do školy či školky? V tomto případě se zdá, že ne tak docela. Model T6 AWD s paketem R-Design je tak trochu záplatou na mezery po zrušených
„ostrých“ verzích R. Sportovní kit, jehož nejvýraznějším prvkem je zadní střešní spoiler, přijde podle verze výbavy na 45, 60 nebo 90 tisíc Kč. Za ně dostanete ještě mj. snížený podvozek, sportovní
volant a pedály, speciální kožené čalounění, sportovní koncovku výfuku a 18´´ kola. Výsledek je působivý.
„Sedmdesátka“ je od pohledu rychlejší, a o to tu šlo především. Tmavou kůží čalouněná sedadla jsou ozvláštněna světlejšími partiemi. Jsou pohodlná, příliš výrazné boční vedení od nich ale nečekejte.
Volant má výrazněji tvarovaný věnec ve spodní části s efektním kovovým zvýrazněním, nadále však velký průměr. Tmavý interiér v kombinaci s hliníkovými prvky působí decentně a stylisticky čistě.
Přístroje s ocelově modrým podkladem verzi T6 sluší, za tmy jsou ale hůře čitelné.Palubní počítač a rádio s řidičem komunikují v češtině, což je i v luxusní třídě stále spíše výjimka než pravidlo. Ovládání příplatkové navigace umístěné z druhé strany volantu spolujezdce nepotěší, naštěstí nechybí jeho dálkové ovládání.
Motor má pro potřeby robustního kombi více než dostačující parametry, dokáže vás spolehlivě zatlačit do efektních kožených sedadel. Jeho hluboký zvuk do interiéru proniká jen jakoby zdáli. Také samočinné šestistupňové převodovce je ale s ohledem na komfortní charakter vozů Volvo vlastní klid a rozvaha. Přeřazuje sice plynule, na prošlápnutí plynového pedálu by ale mohla reagovat rychleji.
Hmotnost vozu a objem motoru se podepisují na nijak ekonomickém provozu. Průměrně počítejte podle stylu jízdy a provozu s 13 až 15 litry na 100 km. Konkurence z Mnichova, Stuttgartu či Ingolstadtu to umí i za méně. V kontextu s konzumačními požadavky motoru se navíc jeví sedmdesátilitrová nádrž jako poddimenzovaná.
Výkonné modely od Volva ještě nikdy neměly tak dobrou trakci a tak jisté chování v zatáčkách, jako dnes. Snížený podvozek a osmnáctipalcová kola s pneumatikami rozměru 245/40 R18 se však na méně kvalitní vozovce projevují rázy od kol.
Paket R-Design propůjčuje Volvu V70 ještě silnější individualitu, u BMW ale mohou být v klidu. Přes početné stádo koní pod kapotou a sportovní aranžmá je i u nejvýkonnější verze řady V70 hlavním tématem bezpečnost, neboť ta je pro zákazníky této švédské značky nadále jasnou prioritou.
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4823 x 1861 x 1547 mm, rozvor 2816 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1735/2220 kg. Zavazadlový prostor 0,555/1,580 m3, objem palivové nádrže 70 l.
Podvozek
Vpředu příčná ramena a vzpěry McPherson, vzadu víceprvková náprava, vpředu i vzadu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 245/40 R18. Pohon všech kol, samočinná šestistupňová převodovka.
Motor
Zážehový přeplňovaný šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2953 cm3, nejvyšší výkon 210 kW (285 k) při 5600/min, točivý moment 400 Nm při 1500–4800/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 7,2 s
Nejvyšší rychlost 245 km/h
Spotřeba 16,7/8,1/11,3 l/100 km
Cena
V70 T6 AWD R-Design 1 389 000 Kč
Testovaná verze 1 531 000 Kč
efektní design |
výkonný a dobře odhlučněný motor |
pohodlná sedadla |
jistější podvozek než u běžné V70 T6 |
plynule řadící převodovka |
palubní počítač komunikuje v češtině |
v porovnání s konkurencí vyšší spotřeba |
malá nádrž |
pomalu přeřazující převodovka |
na nerovnostech rázy od kol |
umístění ovládání navigace |
drahé příplatkové prvky |