Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LT
Test
Seznam věcí, které dostali korejští konstruktéři za úkol vylepšit na nepříliš úspěšném modelu Lacetti, byl jistě pěkně dlouhý. Zapomeňte na minulost, je tady Chevrolet Cruze!
Na minulost dává zapomenout také současný, zcela nový designový styl značky, který charakterizuje hlavně velká agresivní maska chladiče. Především díky ní cruze působí vskutku impozantně a na první
pohled byste jej možná zařadili spíš do společnosti mondeí a passatů než sedanů odvozených z hatchbacků nižší střední třídy (VW Jetta, Opel Astra Sedan…), kam ve skutečnosti patří.
Snaha oprostit se od minulosti je patrná také v interiéru – stejně jako příbuznost značky s německým Opelem. Tak efektní přístrojovou desku bychom v korejském voze vskutku nečekali, ale moment, neviděli jsme ji už někde…? No ovšem, v novém Opelu Insignia! Za tuto podobnost (ve skutečnosti samozřejmě jde o odlišné díly) se majitelé chevroletu ale jistě zlobit nebudou… Navíc je vše výborně vyřešeno také po ergonomické stránce, každý z požadovaných ovladačů jsme našli okamžitě. Pokrok v porovnání s předchůdcem udělaly také použité materiály, náhradou šedé barvy tmavším odstínem by ale interiér získal na ještě větší působivosti. Pás uprostřed přístrojové desky je dokonce potažen materiálem použitým na čalounění sedadel, v našem případě tedy umělou kůží. Ta sice vypadá dobře, na sedadlech ale nepříjemně klouže, takže bychom ji ve voze oželeli. Vyšší postavy by se zase jistě obešly bez jinak efektního střešního okna, které značně snižuje střechu, což vadí zejména na zadních sedadlech. Místa pro kolena je ale dostatek. Spokojeni jsme byli také s nabídkou odkládacích schránek. A zavazadlový prostor? 0,450 m3 rekordy rozhodně netrhá, ve třídě je běžných více než 0,500 m3, o 0,560 m3 octavie ani nemluvě. Konstruktéři příliš dobře nevyřešili ani ramena víka, která při zavírání zasahují do prostoru pro náklad a mohou tím poničit náklad, ani na první pohled levné a chatrné čalounění zejména podlahy zavazadelníku. Na výplni víka se nešetřilo, konstruktéři ale jaksi zapomněli na madlo. Ještě že je manipulace s víkem velmi snadná, takže jej za hranu pod registrační značkou stačí zavřít jedním prstem.
Největším cenovým lákadlem Chevroletu Cruze je jistě základní verze se zážehovou šestnáctistovkou za 319 900 Kč, my jsme na test měli neméně cenově zajímavou vznětovou verzi s vrcholnou výbavou LT. Za ni je sice nutno zaplatit již nemalých 468 900 Kč, stále je to však minimálně o 100 000 Kč méně, než by stála většina konkurentů. Kde je cenový rozdíl vidět? Víme už, že na karoserii ani v interiéru to není. Nejslabším místem vozu se ale bohužel ukázal motor. V nízkých otáčkách trpí silným turboefektem, pod 2200/min trvá náběh turbodmychadla celé dvě sekundy. Motor tak působí značně „gumově“, situaci již nezachrání ani relativně silný zátah, který se následně dostaví. Majitelé by jistě oželeli pár koní ve prospěch plynulejšího náběhu. Příliš nás nenadchla ani spotřeba paliva, ve městě si motor řekl až o 8,5 l/100 km a i mimo město jsme měli problém dostat se pod 7 litrů. Motor je jinak dobře odhlučněn, spokojeni jsme byli také s dobře utlumeným a měkce nastaveným podvozkem. Až překvapivě přesné je řízení, problémy jsme neměli ani s řazením.
Chevrolet s modelem Cruze v každém případě udělal obrovský pokrok, nebýt motoru, přemýšleli bychom nad udělením čtyř hvězd. Optimálním řešením by mohla být verze s benzinovou osmnáctistovkou, kterou v nejvyšší výbavě pořídíte za 409 900 Kč.
HOCNODENÍ: 3/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4597 x 1788 x 1477 mm, rozvor 2685 mm, provozní/celková hmotnost 1502/1930 kg. Zavazadlový prostor 0,450 m3, objem palivové nádrže 60 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/50 R17. Pohon předních kol, pětistupňová převodovka.
Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1991 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 4000/min, točivý moment 320 Nm při 2000/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 8,7 s
Nejvyšší rychlost 210 km/h
Spotřeba paliva 7,0/4,8/5,6 l/100 km
Cena
Chevrolet Cruze 2.0 VCDi LT 468 900 Kč
Testovaný vůz 530 400 Kč
povedený design |
atraktivní a dobře zpracovaný interiér |
komfortní podvozek |
dobře odhlučněný motor |
množství odkládacích prostor |
solidní výbava |
výhodná cena |
silný turboefekt |
vyšší spotřeba |
méně místa na hlavu vzadu |
menší a nekvalitně čalouněný zavazadelník |