Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 3 sedan 2.2 MZR-CD TX Plus

Test

Mazda 3 je už od pohledu optimistická povaha a co nejvíc z dobré nálady se snaží přenést i na svého majitele.

Automobily Mazda 3 sedan 2.2 MZR-CD TX Plus

Nová příď s velkou maskou v předním nárazníku může u druhé generace Mazdy 3 někomu připomínat peugeot, křivky japonského vozu jsou ale řezané ostřeji. Na sportovní notu se snažila hrát už předchozí generace, ta současná by ráda přidala ještě víc praktičnosti – což o verzi sedan s novým výkonným a současně úsporným vznětovým motorem platí dvojnásob.

Automobily Mazda 3 sedan 2.2 MZR-CD TX Plus

Při pohledu zezadu si novou „trojku“ snadno spletete s předchůdcem.


Zatímco základní vnější tvary připomínají předchůdce, přístrojová deska se změnila výrazněji. Jasně na ní dominují dva mohutné tubusy přístrojů, za nimiž se táhne lem, ukrývající dva barevně poněkud nesourodé displeje – jeden s údaji palubního počítače, druhý rádia. Volant se co do počtu tlačítek vyrovná citroënům, jejich rozčlenění je ale přehledné – vlevo ovladače rádia, vpravo počítače a okolo ramene jsou tlačítka tempomatu. Ten je součástí jediné výbavy, která je k dispozici s testovaným motorem, TX Plus. Za relativně vysokých 572 900 Kč (navlas stejně jako u hatchbacku) majitel získá téměř kompletní výbavu, chybí snad jen bezklíčkové zamykání a startování. Kdo by se spokojil s méně luxusní výbavou, musí si vybrat také skromnější motor, kterým je ve vznětové nabídce agregát 1.6 MZ-CD původem od koncernu PSA.

Automobily Mazda 3 sedan 2.2 MZR-CD TX Plus

Mohutnost tubusů s přístroji v Mazdě 3 snad překonává i alfy romeo.


Zatímco na předních sedadlech je místa dostatek ve všech směrech, vzadu by cestující uvítali o něco víc prostoru na nohy i na hlavu. Většímu pocitu vzdušnosti interiéru by také prospělo jiné než celočerné provedení. Zavazadlový prostor má ve srovnání s konkurenty spíš podprůměrný objem 0,430 m3 (i to je však víc než u předchůdce), delší předměty lze převézt po sklopení zadních opěradel. Manipulaci ale ztěžuje malé víko.

Na nový vznětový motor o objemu 2,2 litru a výkonu 110 kW (do hatchbacku se dodává ještě i výkonnější verze se 136 kW) můžeme pět jen chválu: je výkonný, zcela bez turboefektu, výborně utlumen a s rozumnou spotřebou – při rovném zastoupení města, běžných silnic a dálnice okolo 6,5 až 7 l/100 km. Požitek řidiče za volantem zvyšuje také přesné řízení i řazení šestistupňové převodovky. V zatáčkách se navzdory vcelku komfortnímu pérování vůz moc nenaklání a relativně těžký motor nezpůsobuje přílišnou nedotáčivost.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Mazda 3 sedan 2.2 MZR-CD TX Plus

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4580 x 1755 x 1470 mm, rozvor 2640 mm, provozní/celková hmotnost 1390/1955 kg. Zavazadlový prostor 0,430 m3, objem palivové nádrže 55 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/55 R16. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2184 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 3500/min, točivý moment 360 Nm při 1800–2600/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   9,2 s
Nejvyšší rychlost            208 km/h
Spotřeba paliva              6,9/4,5/5,4 l/100 km

Cena
Mazda 3 sedan 2.2 MZR-CD TX Plus      572 900 Kč
Testovaný vůz                                     582 900 Kč

+
výkonný motor bez turboefektu
výborné odhlučnění
relativně příznivá spotřeba
přesné řízení i řazení
-
menší zavazadlový prostor s malým víkem
skromnější místo na zadních sedadlech
s testovaným motorem pouze jediná drahá výbava





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mazda 3 1.6 MZR (2009)
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 77 kW
Točivý moment 145 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,2 s
Spotřeba 6,5 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: