Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Opel Insignia 2.0 Turbo Sport

Test

Opel Insignia s přeplňovaným zážehovým dvoulitrem asi nebude tak častým cílem zákazníků jako stejně objemné turbodiesely, přesto si ale tahle verze pozornost zaslouží.

Automobily Opel Insignia 2.0 Turbo Sport

Opel Insignia se stal evropským automobilem roku 2009, a jak jsme se přesvědčili v testu vznětové verze (viz AMS 3/09), rozhodně to nebylo jen ze soucitu porotců nad nejasným osudem automobilky Opel. Tentokrát jsme usedli do druhého nejrychlejšího provedení s přeplňovaným zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 l, o jehož ambicích leccos napovídá výkon 162 kW (220 k) a točivý moment 350 Nm.

Konstruktéři mu sice do cesty postavili téměř 1,6 t, insigina je pořádný kus auta (4830 x 1856 x 1498 mm), na dynamice to ale neubralo. Stovku totiž insignia zvládne za 7,9 s a jízdní odpory začnou mít navrch při 236 km/h. Agregát plynule zabírá od 2000/min, nejlépe ale táhne mezi 3500 a 5500/min. Motor má sice slušnou sílu, ale také vyšší spotřebu. Výrobce uvádí kombinovanou hodnotu 8,9 l, pokud ale zcela nerezignujete na dynamiku, dostat se pod 10 l je téměř nemožné.

Automobily Opel Insignia 2.0 Turbo Sport

Díky kombinaci tohoto motoru se třetí výbavou Sport (od 819 900 Kč) jsme si také vyzkoušeli standardně montovaný adaptivní podvozek FlexRide (jinak za příplatek 25 000 Kč) nabízející tři možnosti naladění tuhosti tlumičů. Nejraději jsme ale jezdili v režimu Normal, který v kombinaci s jistotou v zatáčkách zajišťoval zároveň až nevídané pohodlí. U auta s 19“ koly (můžete si ale klidně připlatit i za dvacetipalcová) bychom něco takového nečekali.

Sportovní choutky, ke kterým láká název výbavy i výkon motoru, však krotilo přeposilované (hydraulické) řízení. A příliš to nezachrání ani aktivace sportovního režimu v menu palubního počítače. Řízení sice ztuhne, zároveň ale přijdete i o to málo z informací o dění mezi koly a vozovkou, které k vám do té doby směřovaly. Řízení tedy mezi silné stránky insignie nepatří.

Automobily Opel Insignia 2.0 Turbo Sport

Přístrojová deska má styl, kvalitní zpracování, správný náboj a dost tlačítek, ve kterých se však rychle zorientujete.


Mezi ně lze počítat hlavně atraktivní design, vynikající sportovní sedadla nebo kompletní menu vozu komunikující v češtině, což není běžné ani u mnohem dražších aut. Příplatkový navigační systém v rodném jazyku informuje o problémech v dopravě, zajímavým detailem je třeba změna bílého podsvícení palubních přístrojů na rudé při přepnutí sportovního režimu systému FlexRide. Určitě doporučujeme připlatit si za inteligentní adaptivní bixenonové světlomety (34 500 Kč), u nichž jsme spíš než automatické přepínání dálkových světel ocenili změnu intenzity osvětlení podle rychlosti jízdy.

Insignia je po dlouhé době důvod, proč při výběru vozu střední třídy uvažovat o opelu. Zda ale manažeři houfně vysednou z passatů a mondeí, si tak úplně jisti nejsme.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Opel Insignia 2.0 Turbo Sport

Zážehový dvoulitr umí být pěkný divoch, má ale nudný zvuk a spotřebu přes deset litrů benzinu.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4830 x 1856 x 1498 mm, rozvor 2737 mm, provozní/celková hmotnost 1503/2020 kg. Zavazadlový prostor 0,500/1,010 m3, objem palivové nádrže 53 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkový závěs, vpředu i vzadu kotoučové brzdy. Standardní pneumatiky 245/45 R 18. Pohon předních kol, manuální šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1998 cm3, nejvyšší výkon 162 kW (220 k) při 5300/min, točivý moment 350 Nm při 2000-4000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h              7,6 s
Nejvyšší rychlost       242 km/h
Spotřeba                  12,7/6,5/8,8 l/100 km

Cena
Insignia 2.0 Turbo Edition       739 900 Kč
Testovaná verze                    976 400 Kč

+
atraktivní design exteriéru i interiéru
silný a pružný motor
účinné inteligentní bixenonové světlomety
přesné řazení
i na 19“ kolech komfortní pérování
české menu
-
vyšší spotřeba
přeposilované řízení bez zpětné vazby
tuhá spojka
malá vnější zpětná zrcátka
motor tahá za volant
po ubrání plynu motor dlouho drží otáčky





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Opel Insignia 2.8 Turbo 4x4 (2008)
Technické informace:
Objem motoru 2792 cm3
Výkon 191 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,9 s
Spotřeba 10,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: