Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 308 CC 2.0 HDi Sport Pack

Test

Je stále středem pozornosti, za všech okolností elegantní, a přesto také nečekaně skromný: prostorný kupé-kabriolet s turbodieselem je málem autem snů. Nebo ne?

Automobily Peugeot 308 CC 2.0 HDi Sport Pack

Kupé-kabriolety patří k Peugeotu už hezkou řádku let a na nové generaci modelu 308 CC je to znát. Design prostorově pořádně nafouknuté novinky sice působí trochu těžkopádně, ale jako celek je krátká příď s luxusně působící maskou a světlomety a nepřehlédnutelná záď s nárazníkem zespoda stylizovaným do tvaru difuzoru velmi atraktivní. A pamětníci se holt musí smířit, že doby sportovních peugeotů z dílny Pininfariny jsou už dávno pryč. Kdo ví, jak by si italský mistr poradil s nesnadným zadáním, jaké dostali francouzští designéři od konstruktérů: ono vysochat sexy kabriolet při tak prostorném interiéru a velkém zavazadlovém prostoru a ještě se udržet na platformě hatchbacku 308, to jistě nebylo nic jednoduchého.

Automobily Peugeot 308 CC 2.0 HDi Sport Pack

Zezadu vyniknou diodové světlomety i nárazník s (jakoby) difuzorem.


Z jízdního pohledu nelze faktu, že docela velké otevřené auto je na podvozku „třistaosmičky“, nic vyčítat: pérování je dostatečně komfortní, řízení až nečekaně klidné a ovladatelnost i na pokroucené silnici příjemná. Důvod je třeba hledat i v důsledně vyztužené karoserii. Jejím negativem je sice značná hmotnost kabrioletu (málem 1,7 t), na druhou stranu klid na nerovném asfaltu i relativně tichý interiér s nataženou střechou na dálnici dělají z tohoto vozu nižší střední třídy model srovnatelný i s mnohem dražšími kabriolety. S nimi snese srovnání také interiér: kromě dobré prostornosti vpředu a stále ještě přijatelné vzadu potěší posádku atraktivně tvarovaná přístrojová deska, kvalitní zvolené materiály a v našem případě i vysloveně skvostná sedadla s koženým čalouněním.

Kromě efektní vestavěné opěrky hlavy potěší příjemným konstrukčním prvkem, který se poprvé objevil u mercedesů: pouštěním teplého vzduchu na krk, nazývaným u Peugeotu Airvawe. Stojí přijatelných 8000 Kč a dokáže velmi účinně vylepšit tepelnou pohodu za studeného počasí. Bohužel u testovaného exempláře fungoval jen na místě spolujezdce, to ale nic nemění na faktu, že tento prvek doporučujeme. V kombinaci s účinnou aerodynamikou, která při zdvižených oknech brání víření vzduchu i bez zástěny (za 8000 Kč), se tedy majitel může těšit na jízdu bez střechy i při nepříliš optimistické předpovědi počasí.

Automobily Peugeot 308 CC 2.0 HDi Sport Pack

Přístrojová deska vypadá luxusně, stejné je to i s hodnotnými materiály.


Trvá to obvyklých 20 s, než se kupé promění v kabriolet, pozor musíte dát jen na trošku více místa za autem. I se střechou úhledně založenou v zádi se sem vejde docela dost zavazadel – pár kufrů na týdenní pobyt pro dva určitě (podle přísnější normy VDA činí objem 0,226 m3). Ve verzi kupé pak poněkud bachraté pozadí peugeotu pobere 0,403 m3 a i to je hodnota, kterou se může chlubit. Nejvíce se však bude majitel tohoto sporťáku pyšnit motorem.

Tedy určitě tomu tak bude, jestli zvolí dvoulitrový turbodiesel. Má sice jen průměrný výkon 103 kW (neboli 140 k), což je na již zmíněnou hmotnost 1,7 t tak akorát (zrychlení 0-100 km/h za málem 12 s zrovna na vytahování není), na druhou stranu dokáže jezdit tiše a úsporně. Vzdor častému využívání neaerodynamické konfigurace bez střechy a poněkud svižnějšími stylu jízdy jsme při kombinaci 1/3 dálnice a 2/3 silnice prvních a druhých tříd dosáhli div ne zázračné spotřeby 5,9 l nafty na 100 km. Je tu pořád ještě někdo, komu vůně spálené nafty u kabria nevoní?

Automobily Peugeot 308 CC 2.0 HDi Sport Pack

Když je střecha v zádi, můžete pod ni vsunout jen tenké tašky. Objem je v této konfiguraci dostatečný. Samotné sklápění trvá 20 s.


Za cenu 785 000 Kč tak dostanete velmi vyzrálé a všestranné auto s příjemně levným provozem. Existují i lacinější verze 308 CC, dobré je ale registrovat, že základní provedení nemá sériově ESP... A ještě jeden tip k ušetření peněz: 21 000 Kč za navigaci s postarší mapou ČR, neintuitivním ovládáním a nepříliš dobrou spolehlivostí raději investujte do něčeho užitečnějšího. Peugeot 308 CC nabízí spoustu možností individualizace a ceny za extra prvky nejsou předražené.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Peugeot 308 CC 2.0 HDi Sport Pack

Dvoulitrový turbodiesel můžeme doporučit.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4440 x 1817 x 1424 mm, rozvor 2608 mm, provozní/celková hmotnost 1674/2020 kg. Zavazadlový prostor 0,226/0,403 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena spojená torzní příčkou, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pneumatiky 225/45 R 17. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplň. vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1997 cm3, největší výkon 103 kW (140 k) při 4000/min, točivý moment 320 (340 při overboostu) Nm při 2000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                 10,8 s
Nejvyšší rychlost          208 km/h
Spotřeba                     7,8/4,8/5,9 l/100 km

Cena
Sport Pack                     785 000 Kč
Testovaný exemplář       950 000 Kč

+
atraktivní tvary
velký interiér a zavazadlový prostor
komfortní podvozek
kultivovaný turbodiesel
dobré odhlučnění kabiny
velmi příznivá spotřeba
-
nepřehledná karoserie
jen průměrná dynamika
stížené dovírání velkého víka zavazadlového prostoru
nejistá navigace
u zákl verze ESP jen za příplatek





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Peugeot 308 CC 2.0 HDI
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 103 kW
Točivý moment 340 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,8 s
Spotřeba 5,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: