Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i Terra

Test

Robustní karoserie a vyšší podvozek by nejnovější toyotu předurčovaly spíš na venkovské rozbité cesty, výrobce je však jiného názoru a vůz naopak už podle názvu posílá do džungle velkoměsta.

Automobily Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i Terra

Ať tak či tak, model Urban Cruiser u Toyoty plní také úlohu konkurenta evropských hatchbacků nižší třídy, jako fabia, clio či fiesta, na které o půl třídy menší yaris nestačí především velikostí zavazadlového prostoru. Novinka se již může pochlubit 314 litry, ovšem bohužel jen při zadní variabilní lavici posunuté zcela vpřed, kdy se už na ni vejdou jen děti. Pokud zde chcete přepravit dospělé, zadní sedadla musí putovat naopak zcela vzad a pak už do zavazadelníku naložíte jen 0,230 m3 nákladu – zde vám ani na první pohled efektní robustní vzhled karoserie nepomůže. Minimálně její výška se ale příznivě projevuje v prostoru pro posádku, který je i na zadních místech dostatečný i pro 190 cm vysoké osoby.

Automobily Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i Terra

Přístrojová deska je zajímavě tvarována, materiály ale vypadají levně, a to navzdory relativně vysoké základní ceně vozu 399 900 Kč – například Kia Soul nebo Citroën C3 Picasso začínají o plných 100 000 Kč níž, o 10 000 Kč méně bude stát dokonce i větší Škoda Yeti s přeplňovanou dvanáctistovkou. Toyota je ale na druhou stranu již v základu dobře vybavena, nechybí například dálkové centrální zamykání, manuální klimatizace, autorádio, palubní počítač (ovládaný ale neprakticky kolíčkem mezí přístroji) sedm airbagů, či dokonce vyhřívání předních sedadel.

Automobily Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i Terra

Zajímavě tvarovaná přístrojová deska zaostává použitými materiály.


Urban Cruiser se dodává se dvěma motory. Vznětový agregát 1.4 D-4D (za značný příplatek 80 000 Kč) můžete mít s pohonem předních kol nebo i jako čtyřkolku, novou benzinovou třináctistovku, kterou jsme měli na test, jen jako dvoukolku. Jízdní dynamika je totiž i tak navzdory vcelku solidnímu výkonu 74 kW poměrně slabá, pro předjíždění by se hodil hlavně vyšší točivý moment. Motor je standardně vybaven systémem stop–start, zhasínajícím motor při stání na křižovatkách, což se ve voze jistě i díky malému motoru dělo téměř nepostřehnutelně. Spotřeba paliva se na konci několik set kilometrů dlouhého testu ustálila na 7,5 l/100 km, což je sice o dva litry za výrobcem udávanými 5,5 l/100 km, stále však jde o ještě akceptovatelnou hodnotu. Urban Cruiser se velmi příjemně řídí, a to díky souhře dobré pozice za volantem, vcelku komunikativního řízení, přesného řazení šestistupňové převodovky a dobře odladěného odpružení.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Toyota Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i Terra

Zážehová třináctistovka se v Urban Cruiseru hlavně při plném zatížení značně zapotí.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 3930 x 1725 x 1525 mm, rozvor 2460 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1120/1590 kg. Zavazadlový prostor 0,230–0,314/1,010 m3, objem palivové nádrže 42 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 195/60 R 16. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1329 cm3, nejvyšší výkon 74 kW (100 k) při 6000/min, točivý moment 132 Nm při 3800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                 12,5 s
Nejvyšší rychlost          175 km/h
Spotřeba paliva            6,6/4,9/5,5 l/100 km

Cena
Urban Cruiser 1.33 Dual VVT-i Terra      399 900 Kč
Testovaný vůz                                     399 900 Kč

+
jízdní vlastnosti
přesné řazení
pozice za volantem
nepostřehnutelně pracující Stop–Start systém
bohatá výbava
robustní design
-
slabší dynamika
menší zavazadelník při obsazení více dospělými
levné plasty v interiéru
vyšší základní cena





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: