Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Lexus LS 600h

Test

Kombinace spořivého hybridního ústrojí v rozšafné superlimuzíně? Co by ne, Lexus LS 600h za tři miliony korun dokazuje, že i hýřit lze s rozumem.

Automobily Lexus LS 600h

Bezchybně odhlučněný osmiválec si kdesi vpředu vrní tak potichu, že v akustickém projevu soutěží s podobně diskrétním větrákem klimatizace. Vlastně moment, on vůbec neběží! Je tak tichý, že není poznat, kdy je právě v činnosti a kdy jej elektronika odpojila. Plujeme si po pražském okruhu předpisovou osmdesátkou a motor zhasl, během dvacetikilometrového úseku snad už podesáté. O veškerý pohon se právě nyní stará jen elektromotor – stane se tak vždy, když se jede z kopce, ale i na rovině, pokud síla elektrického pomocníka stačí, a za podmínky, že řidič šlape na pedál plynu patřičně zlehka. Výsledkem je spotřeba, která i ve městě drží dvanáctilitrovou laťku jako skutečný strop, většinou je průměr tak o litr nižší.

Automobily Lexus LS 600h

Posaz je příjemný, výhled kvůli vysokému pontonu horší.


Při výkonu celého pohonného ústrojí 327 kW neboli 445 koní je takový průměr málem z oblasti snů. V běžném provozu žádné zázračné šetření lexus nenabídne, ale i tak je spotřeba kolem 12 l v této kategorii obdivuhodná. Zvláště když protilehlou misku vah obtěžkáte dalšími údaji: délka auta činí 5,15 m, hmotnost prázdného vozu dosahuje až 2,4 t a jeho udávané zrychlení 0-100 km/h přitom činí 6,3 s. K takovému kalupu budou asi řidiči lexusu, který posádku doslova uklidňuje, vybízet jen sotva, zato se může hodit stále dostupná přemíra energie k předjetí. A je jedno, jestli na pedál plynu zprudka dupnete na okresce při ukázněné devadesátce, nebo na dálnici daleko za povoleným limitem. Uznejte, že brouzdat si krajinou v takovém stroji za spotřebu průměrného sedanu vyšší střední třídy není úplně marné.

Automobily Lexus LS 600h

V prodloužené verzi jde hlavně o ty vzadu: DVD je za příplatek, ovládání audia sériové.


Ono ovšem to cestování není marné i tak, když nebereme v potaz hybridní pohon. Lexus je vzdor své americky obtloustlé postavě vstřícný jako ne jeden, ale celá rodina Japonců. Vpředu vám imaginární paní domu nabídne pohodlné křeslo a pečlivě uklizenou středovou konzolu, díky níž se ve spoustě funkcí celkem rychle zorientujete, japonský technofil předvede skvělé audio Mark Levinson s 19 reproduktory. A když přesídlíte dozadu, kde můžete sklopit sedadlo až do téměř lůžkové úpravy, vyklopí služebná obrazovku DVD přehrávače a na pokyn spustí masáž zad, a to skutečně účinnou. K větší spokojenosti by chtělo zapracovat na zavazadelníku (je zoufale malý) či některých doplňcích: během testu jsme bojovali s nevypočítavým samočinným odemykáním či mírně adrenalinovým aktivním tempomatem, který sem tam nestíhal reagovat na reakce českých šoférů. Snad aby jinak opečovávaný řidič z toho samého luxusu neusnul za volantem – ovšem mimochodem, i to dokáže lexus za příplatek monitorovat...


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Lexus LS 600h

Nápadná světla používají LED diody, motor se ukrývá pod spoustou plastů.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 5150 x 1875 x 1480 mm, rozvor 3090 mm, pohotovostní/celková hmotnost 2375/2730 kg. Zavazadlový prostor 0,390 m3 (s rezervním kolem 0,330), objem palivové nádrže 84 l.

Podvozek
Vpředu lichoběžníková náprava, vzadu víceprvkový závěs, brzdy kotoučové, vpředu i vzadu s vnitřním chlazením, adaptivní vzduchové pérování s možností změny světlé výšky. Pneumatiky 245/45 R 19. Pohon všech kol, bezestupňová převodovka s plynulým převodem a možností ruční volby.

Motor
Zážehový osmiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 4969 cm3, největší výkon 290 kW při 6400/min, točivý moment 520 Nm při 4000/min, celkový výkon pohonného systému včetně elektromotoru 327 kW.

Jízdní výkony
0–100 km/h                  6,3 s
Nejvyšší rychlost           250 km/h
Spotřeba                      11,3/8,0/9,3 l/100 km

Cena
LS 600h                       2 859 000 Kč
Testovaný vůz              3 479 000 Kč

+
pohodlné pérování
vysoký dojem kvality,
mimořádně luxusní výbava i pro cestující vzadu
výborná dynamika při
rozumné
spotřebě
působivý exteriér
-
jen průměrně jisté jízdní vlastnosti
vláčné
řízení
miniaturní zavazadlový prostor
omezený komfort na krátkých
nerovnostech
velmi vysoká provozní hmotnost
nízké užitečné zatížení





Tagy: 600h, ls, lexus, hybrid
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: