Subaru Impreza 2.0D Active
Test
Box není zrovna nejtypičtějším japonským sportem, automobilce Subaru ale i přesto v jejím ringu přibyl další boxer.
Po implantaci nového vznětového motoru s protiběžnými písty (označovaného jako boxer) do větších modelů Legacy, Outback a Forester bylo jen otázkou času, kdy se objeví také v menší impreze. Nebude na
ni ale motor přece jen až příliš hrubý? Náš test však jakékoliv pochyby vyvrátil.
Utlumení agregátu je totiž snad ještě důkladnější než ve větších modelech Subaru a ani u konkurenčních hatchbacků nižší střední třídy tak tichý chod „dieselu“ často neuslyšíte. Motor je zcela oproštěn také od sebemenších vibrací a po zahřátí byste si jej podle zvukového projevu klidně mohli splést s benzinovým agregátem. Ve vyšších otáčkách navíc jasně uslyšíte chraplavý zvuk boxeru, tak typický pro všechny ploché motory Subaru. A o vyšších otáčkách v případě vznětové jednotky rozhodně nemluvíme omylem – motor se totiž až obdivuhodně ochotně „točí“, silný zátah poleví až v 4500/min. To nejlepší ze sebe motor vydává ale přece jen okolo 2000/min, kdy ke všem čtyřem kolům putuje největší porce newtonmetrů. Zpoždění náběhu turbodmychadla pod touto hranicí přece jen trochu znát je, stále však méně než u většiny konkurentů. V porovnání s nimi motor vyniká i ve spotřebě paliva. Test jsme ukončili s průměrem 7,2 l/100 km, což vzhledem k časté dynamické jízdě je dobrá hodnota. Při snaze o úspornou jízdu jsme se bez problémů vešli do 6 l/100 km.
Velkou pochvalu zaslouží také výborně vyvážený podvozek, snad nejlépe ze všech verzí imprezy. Přesné řízení ve spojení s tuhou karoserií a stálým pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem zaručuje výborné jízdní vlastnosti, na kterých nic nemění ani komfortní odpružení. Vozu ale zůstaly i jeho nectnosti: menší zavazadlový prostor, vzdorovité řazení či poněkud levně vyhlížející interiér. Poslední výtku myslíme hlavně vzhledem k největšímu nedostatku vznětové imprezy: velmi vysoké základní ceně 624 800 Kč, za niž u konkurence dostanete o třídu větší a ještě lépe vybavený vznětový vůz, byť pouze s jednou poháněnou nápravou.
HODNOCENÍ: 4/5

Také vznětová impreza dostala kapotu s velkým otvorem pro přívod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu jako WRX, resp. STI.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4415 x 1740 x 1475 mm, rozvor 2620 mm, provozní/celková hmotnost 1485/1920 kg. Zavazadlový prostor 0,301/1,216 m3, objem palivové nádrže 60 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkový závěs, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/55 R 16. Pohon všech kol, šestistupňová převodovka.
Motor
Vznětový plochý čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1998 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 3600/min, točivý moment 350 Nm při 1800/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 8,6 s
Nejvyšší rychlost 205 km/h
Spotřeba paliva 6,8/5,2/5,8 l/100 km
Cena
Impreza 2.0D Active 624 800 Kč
Testovaný vůz 624 800 Kč
výborně utlumený motor s měkkým chodem |
široké pásmo využitelných otáček |
nízká spotřeba paliva |
komfortní a současně sportovní podvozek |
stálý pohon všech kol |
vysoká cena |
menší zavazadlový prostor |
levněji vyhlížející interiér |