Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Impreza 2.0D Active

Test

Box není zrovna nejtypičtějším japonským sportem, automobilce Subaru ale i přesto v jejím ringu přibyl další boxer.

Automobily Subaru Impreza 2.0D Active

Po implantaci nového vznětového motoru s protiběžnými písty (označovaného jako boxer) do větších modelů Legacy, Outback a Forester bylo jen otázkou času, kdy se objeví také v menší impreze. Nebude na ni ale motor přece jen až příliš hrubý? Náš test však jakékoliv pochyby vyvrátil.

Automobily Subaru Impreza 2.0D Active

Utlumení agregátu je totiž snad ještě důkladnější než ve větších modelech Subaru a ani u konkurenčních hatchbacků nižší střední třídy tak tichý chod „dieselu“ často neuslyšíte. Motor je zcela oproštěn také od sebemenších vibrací a po zahřátí byste si jej podle zvukového projevu klidně mohli splést s benzinovým agregátem. Ve vyšších otáčkách navíc jasně uslyšíte chraplavý zvuk boxeru, tak typický pro všechny ploché motory Subaru. A o vyšších otáčkách v případě vznětové jednotky rozhodně nemluvíme omylem – motor se totiž až obdivuhodně ochotně „točí“, silný zátah poleví až v 4500/min. To nejlepší ze sebe motor vydává ale přece jen okolo 2000/min, kdy ke všem čtyřem kolům putuje největší porce newtonmetrů. Zpoždění náběhu turbodmychadla pod touto hranicí přece jen trochu znát je, stále však méně než u většiny konkurentů. V porovnání s nimi motor vyniká i ve spotřebě paliva. Test jsme ukončili s průměrem 7,2 l/100 km, což vzhledem k časté dynamické jízdě je dobrá hodnota. Při snaze o úspornou jízdu jsme se bez problémů vešli do 6 l/100 km.

Automobily Subaru Impreza 2.0D Active

Vznětový motor nijak neovlivnil výborné jízdní vlastnosti.


Velkou pochvalu zaslouží také výborně vyvážený podvozek, snad nejlépe ze všech verzí imprezy. Přesné řízení ve spojení s tuhou karoserií a stálým pohonem všech kol s mezinápravovým diferenciálem zaručuje výborné jízdní vlastnosti, na kterých nic nemění ani komfortní odpružení. Vozu ale zůstaly i jeho nectnosti: menší zavazadlový prostor, vzdorovité řazení či poněkud levně vyhlížející interiér. Poslední výtku myslíme hlavně vzhledem k největšímu nedostatku vznětové imprezy: velmi vysoké základní ceně 624 800 Kč, za niž u konkurence dostanete o třídu větší a ještě lépe vybavený vznětový vůz, byť pouze s jednou poháněnou nápravou.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Subaru Impreza 2.0D Active

Také vznětová impreza dostala kapotu s velkým otvorem pro přívod vzduchu k mezichladiči stlačeného vzduchu jako WRX, resp. STI.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4415 x 1740 x 1475 mm, rozvor 2620 mm, provozní/celková hmotnost 1485/1920 kg. Zavazadlový prostor 0,301/1,216 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkový závěs, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/55 R 16. Pohon všech kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Vznětový plochý čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1998 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 3600/min, točivý moment 350 Nm při 1800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   8,6 s
Nejvyšší rychlost            205 km/h
Spotřeba paliva              6,8/5,2/5,8 l/100 km

Cena
Impreza 2.0D Active      624 800 Kč
Testovaný vůz               624 800 Kč

+
výborně utlumený motor s měkkým chodem
široké pásmo využitelných otáček
nízká spotřeba paliva
komfortní a současně sportovní podvozek
stálý pohon všech kol
-
vysoká cena
menší zavazadlový prostor
levněji vyhlížející interiér





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Subaru Impreza 2.0D (2007)
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 110 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,6 s
Spotřeba 5,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: