Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai i20 1.2 Comfort

Test

Stárnoucí Getz již nechtěl stát jako tvrdé „Y“ stranou hlavního proudu kategorie nových vozů, a tak předal štafetu modelu i20, který na fabii vytahuje trumf v podobě nové čtyřválcové dvanáctistovky.

Automobily Hyundai i20 1.2 Comfort

Korejci v případě modelu i20 vsadili na osvědčenou strategii – kombinaci bohaté výbavy a atraktivní ceny. Oproti getzu ale přidali i v prostornosti a designu. Že byla novinka z velké části navržena v evropském vývojovém středisku Hyundaie v německém Rüsselsheimu, jakoby nepřímo naznačoval i její design. Ve stejném městě totiž sídlí Opel, jehož corse je „dvacítka“ zepředu nápadně podobná. Nic to ale nemění na faktu, že se design celkově povedl. Model i20 s výraznými bočními prolisy působí svěže a dynamicky, škoda jen trochu lacině působících záslepek místo předních mlhovek.

Interiér s všudypřítomnými tvrdými plasty, z nichž se tu a tam ozývá mírné povrzávání, má jen průměrné zpracování a unifikovaný korejský outfit. Strohý dojem mírně vylepšují jen stříbrná ramena nově již dvouose nastavitelného volantu. Posaz za ním je přirozený, jednoduché kontrolní přístroje jsou dobře čitelné a dobře na očích je i displej palubního počítače uprostřed palubní desky. Středová konzola neubírá místo pro pravé koleno řidiče a drobnosti si lze odložit do malého boxu ve středové konzole či do otevřené schránky před řadicí pákou. Potěší i objemná schránka před spolujezdcem, kapsy ve dveřích jsou ale úzké.

Automobily Hyundai i20 1.2 Comfort

Zepředu „dvacítka“ silně připomíná Opel Corsu. Má dynamickou vizáž, záslepky místo mlhovek ale působí trochu lacině.


Výbava verze i20 Comfort, která bez stokoruny přijde na 250 tisíc Kč, je bohatá a obsahuje řadu prvků, které jsou u fabie až za příplatek. Obsahuje šest airbagů, audiosoustavu s přehrávačem CD/MP3 s USB portem, dálkově ovládané centrální zamykání, které vůz po rozjetí uzamkne, palubní počítač a nechybí ani aktivní přední opěrky hlavy, dělené opěradlo zadního sedadla či výškově stavitelné sedadlo řidiče. Ženy potěší i rozměrná kosmetická zrcátka v obou slunečních clonách. Odraz řidičova zrcátka ale při jízdě trochu ruší. Na druhé straně malý hyundai překvapivě postrádá některé relativně běžné věci jako nastavování intenzity osvětlení přístrojů (s výjimkou top verze Style), nemá cyklovač zadního stěrače, přední mlhovky ani přední čtecí lampičky. Vnitřní osvětlení na stropě mezi předními a zadními sedadly je od řidiče špatně přístupné.

Automobily Hyundai i20 1.2 Comfort

Prodloužený rozvor zajišťuje oproti getzu jistější chování, odladění podvozku ale není oproti škodě tak harmonické.

Dostatečně rozměrná sedadla, ale s nepoddajnými hlavovými opěrkami, jsou německy tuhá s dobrým bočním vedením. Obstojné provedení má i zadní lavice, jejíž poměrně vysoko umístěný sedák dobře podpírá stehna. Místa vpředu i vzadu je dostatek, zdatně si Hyundai i20 z indické produkce vede i pokud se jedná o velikost zavazadlového prostoru. Jeho 295 litrů, to je jen o 5 litrů méně, než kolik nabízí fabia. Má pravidelný tvar a nadprůměrnou šířku, ale zase, jak je v této třídě obvyklé, vyšší vstupní práh a pod podlahou pouze dojezdovou rezervu. Sklápění zadních sedadel je podobně složité jako u fabie a také u i20 musíte nejdříve vyjmout hlavové opěrky.

Prodloužení rozvoru o 70 mm se pozitivně odrazilo nejen uvnitř vozu, ale i při jízdě. Hyundai i20 je oproti getzu mnohem jistější, v zatáčkách se příliš nenaklání. Oproti fabii ale nemá zdaleka tak harmonické odladění podvozku. Cestovní komfort je přes tuhý podvozek i zásluhou pneumatik s profilovým číslem 70 uspokojivý, na větších nerovnostech ale malý hyundai trochu poskakuje a je neklidný. ESP si lze připlatit až u výkonnějších motorů, a to jen v nejvyšší výbavě Style. Řízení není bez chyb, na tuto kategorii ale poskytuje dostatečnou zpětnou vazbu. Pochvalu zaslouží lehké a přesné řazení, kterému lze vytknout snad jen drobnou vůlí páky v kulise.

Automobily Hyundai i20 1.2 Comfort

Posaz za volantem je přirozený, ergonomie až na drobnosti obstojná, škoda však laciných tvrdých plastů.


Moderní celohliníkový zážehový čtyřválec 1,2 l disponuje velmi solidními 57 kW a 118 Nm. Těmito parametry, ale především kultivovaností a mnohem příjemnějším zvukovým projevem deklasuje tříválec fabie. Jde dobře za plynem a vzhledem k nízké pohotovostní hmotnosti modelu i20 je jízda s ním svižná. Jedná se o zdařilý agregát, výkonnější čtrnáctistovka je ale jen o 15 000 Kč dražší. Průměrně lze s testovanou motorizací jezdit za 6 litrů na 100 km, ve městě o litr více. Čtyřválec je i dobře odhlučněný, zespodu však postrádá u jiných vozů obvyklý kryt pod motorem, který by ho uchránil od většího zašpinění. Šetřilo se i v případě odhlučnění podběhů kol, koberec na dně zavazadelníku je jen jakoby provizorní a také tenké bakelitové panely velmi lehkých dveří a víka zavazadlového prostoru prozrazují, kde účetní této korejské automobilky zasáhli nejvehementněji.

Hyundai i20 osloví zejména ty, kdo hledají výhodnou nabídku. V řadě ohledů sice za fabií zaostává, má ale kultivovanější motor, delší záruku a přes bohatší výbavu je i o trochu levnější.


HODNOCENÍ: 3/5

Automobily Hyundai i20 1.2 Comfort

Moderní čtyřválec potěší svou živostí i kultivovaností, kvůli absenci spodního krytu se ale rychle zašpiní.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 3940 x 1710 x 1490 mm, rozvor 2525 mm, provozní/celková hmotnost 1045/1515 kg. Zavazadlový prostor 0,295/1,060 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu vzpěry McPherson, vzadu torzní tyč, vpředu kotoučové brzdy s vnitřním chlazením, vzadu bubnové. Standardní pneumatiky 175/70 R14. Pohon předních kol. Manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1248 cm3, největší výkon 57 kW (77 k) při 6000/min, točivý moment 118 Nm při 4000/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                12,9 s
Nejvyšší rychlost         165 km/h
Spotřeba paliva           6,4/4,5/5,2 l/100 km

Cena
i20 1.2 Comfort          249 900 Kč
Testovaná verze         287 330 Kč

+
parametry a kultivovanost motoru
obstojná prostornost
bohatá výbava,
vhodně tvarovaná sedadla
pětiletá záruka
-
strohý interiér
laciné plasty
ne zcela harmonické odladění podvozku,
hluk od kol
nepoddajné hlavové opěrky





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: