Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Ford Mondeo 2.5 Ghia X

Test

Motory s lichým počtem válců jsou dnes opět na scéně hlavně díky malým tříválcům, švédské Volvo ale neúnavně prosazuje také pětiválec. Ten si nyní začal budovat kariéru dokonce i ve Fordu Mondeo.

Automobily Ford Mondeo 2.5 Ghia X

Zatímco motorickým vrcholem minulé generace mondea byl vidlicový šestiválec, nová generace si musí vystačit (alespoň tedy prozatím) s válci pěti. Ty jsou sice vydatně dopovány turbodmychadlem, postačí ale skutečně na šestiválcové konkurenty, jak co se týče výkonu, tak image?


Automobily Ford Mondeo 2.5 Ghia X

Zážehový přeplňovaný pětiválec dělá radost hlavně svou pružností.

Když se řekne pět benzinových válců, každého dnes napadne jediný výrobce – švédské Volvo. A skutečně – právě to posloužilo jako dárce pro koncernově spřízněné mondeo, ostatně, stejný motor už úspěšně pohání například Focus ST. V nepoměrně větším a těžším mondeu už samozřejmě nepůsobí tak výbušně (což jsme si už dřív ověřili v SUV S-Max), v porovnání s atmosférickým šestiválcem však potěší velmi silným zátahem už skoro od volnoběhu (vrchol točivého momentu již v 1500/min!) a sportovním zvukem doplněným slyšitelným svistem turbodmychadla – byť pro mnohé zůstane vrcholem sametový zvuk šestiválce. Turboefekt není nepostřehnutelný, na přidání plynu však motor i tak reaguje vcelku bryskně. Kvapíkem postupuje také ručička otáčkoměru k číslu šest, byť maximálního výkonu motor dosahuje v již relativně nízkých 5000/min. 


Automobily Ford Mondeo 2.5 Ghia X

Přístrojová deska vypadá na první pohled spíš luxusně než sportovně, dojem ale kazí nevkusné dřevěné obložení.

Horší je však srovnání spotřeby paliva. Teorie, že menší motor s turbodmychadlem si řekne o míň než atmosférický šestiválec, zde totiž příliš nefunguje, právě naopak. Zatímco i s Mondeem ST jsme při posledním testu jezdili při klidné jízdě bez problémů do 10 l/100 km, s pětiválcem je nutno počítat spíš s dvanácti litry. A pokud neodoláte kouzlu zátahu turba a budete se často oddávat zatlačení těla do opěradla, počítejte klidně i s litry patnácti… Inu, každá „sranda“ něco stojí.


Psát o bez diskuzí vydařeném vnějším designu mondea je dnes již nošením dříví do lesa, interiéru již ale mnozí mohou vyčíst ústup od sportovního stylu – o testovaném voze s velmi levně působícím „dřevěným“ obkladem to platilo dvojnásob. O něco méně sportovním dojmem působí novinka ve srovnání s předchůdcem také při jízdě. Jistě, vlastnosti podvozku jsou stále špičkové, přece jen je už ale patrný výrazný nárůst rozměrů (délka +113 mm) i hmotnosti (+109 kg ve srovnání s 2.5 V6), takže mondeo ztratilo část ze své mrštnosti a komunikativnosti, jimiž byla minulá generace pověstná.


 

HODNOCENÍ: 4/5

 

Automobily Ford Mondeo 2.5 Ghia X

Efektní osmnáctipalcová kola jsou za příplatek.

TECHNICKÉ ÚDAJE:

Karoserie

Délka x šířka x výška 4844 x 1886 x 1500 mm, rozvor 2850 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1567/2185 kg. Zavazadlový prostor 0,550 m3, objem palivové nádrže 70 l.

 

Podvozek

Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 215/55 R 16. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

 

Motor

Řadový zážehový přeplňovaný pětiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 2521cm3, nejvyšší výkon 162 kW (220 k) při 5000/min, točivý moment 320 Nm při 1500/min.

 

Jízdní výkony

0–100 km/h                              7,5 s

Nejvyšší rychlost                       245 km/h

Spotřeba                                  13,6/6,8/9,3 l/100 km

 

Cena

Mondeo 2.5 Ghia X 4dv.              948 990 Kč

Testovaný vůz                         1 035 000 Kč

 

+
pružný a výkonný motor
zvuk motoru
výborné jízdní vlastnosti
prostorný interiér
design
-
vyšší spotřeba paliva
nevkusný obklad přístrojové desky





Tagy: ghia, 2.5, mondeo, ford
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Ford Mondeo 2.5 (2007)
Technické informace:
Objem motoru 2521 cm3
Výkon 162 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,5 s
Spotřeba 9,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: