Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique

Test

Vozy Renault se vždy snažily svým majitelům nabídnout také pořádný kus šarmu a elegance, o nové Laguně Grandtour to platí vrchovatě. Neztratila tím ale přece jen kus ze své praktičnosti?

Automobily Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique

Renault Laguna Grandtour rozhodně jen tak nepřehlédnete. Pokud by vás však výrazně protáhlá záď sváděla k představám o stěhování lednice, rychle na ně zapomeňte. Kvalitně čalouněný zavazadlový prostor inspiruje spíš k odložení golfových holí, na první pohled byste mu ani nehádali udávaných 0,508 m3, které již samy o sobě tvoří mezi konkurenty podprůměr. Svůj podíl na tom mají také zakryté boky za podběhy, které v sobě skrývají další menší uzavřené prostory na drobnosti. Pod podlahu se jich totiž příliš nevejde, celý prostor zde zabírá dojezdové náhradní kolo s nářadím. Praktickým doplňkem jsou výklopné háčky na tašky pod okny, vedle nichž nechybí dobře přístupná dvanáctivoltová zásuvka. Najdeme zde také páčku sklápění zadních opěradel, která se po odjištění bryskně složí k zemi. Při jejich zpětném narovnání je pak třeba použít více síly pro překonání odporu pružiny. Ve sklopené poloze tvoří opěradla s rovinou zavazadelníku téměř dokonale rovnou plochu. Vizuálně prostor pro náklad skrývá tradiční roletka, která se tak trochu po vzoru Škody Octavia samočinně sroluje po stisku jejího okraje... 


Automobily Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique

Výklopné zadní sklo je bohužel příliš vysoko, vylovení tašek ze zavazadelníku je proto značně obtížné. Navíc hrozí ušpinění nohou o nárazník.

Skutečně velmi rozměrné páté dveře se vyklápí nezvykle vysoko, což ocení vzrostlejší osoby, ženy ale z madla daleko nad hlavou příliš nadšeny nebudou, stejně jako ze značné hmotnosti dveří. Naštěstí grandtour umožňuje vyklopit pouze zadní sklo, tašky je pak ale třeba zvedat do značné výšky, resp. pro jejich vylovení ze zavazadelníku pořádně natáhnout ruku, neboť sklo je umístěno značně vysoko. Naopak celé víko se do zadního nárazníku zakusuje skutečně hluboko, takže po jeho otevření je práh ve stejné úrovni s podlahou zavazadelníku. 


Použití systému sklápění zadních opěradel Easy-break se bohužel nepříznivě odrazilo na zadních sedadlech, jejichž sedáky jsou možná právě kvůli dosažení roviny po sklopení opěradel dost nízko. Opěradla jsou pro změnu příliš krátká, aby je bylo možno sklopit i s opěrkami, a to i při předních sedadlech posunutých dozadu. Důvodem pro nízko položené sedáky možná byla i značně se svažující střecha, neboť zejména u verzí s dvoudílným střešním oknem se 190 cm vysocí cestující již hlavou dotýkají stropu. Nohy kromě jejich nedostatečného podepření nepotěší ani nemožnost podstrčit chodidla pod přední sedáky, místa pro kolena je jinak dostatek. 


Automobily Renault Laguna 2.0 dCi Dynamique

Perfektně zpracovaný interiér snese srovnání s mnohem dražšími prémiovými konkurenty.


Naopak na předních sedadlech již vládne pouze spokojenost. Jejich výrazné boční vedení u verze Dynamique není na úkor pocitu volnosti, k dojmu prostornosti přispívá také nezvykle nízko položená a doširoka se rozpínající přístrojová deska bez tradiční středové konzoly. Ta je zpracovaná na prvotřídní úrovni, ergonomii vyčítáme pouze miniaturní velikost často používaných tlačítek rychlosti ventilátoru. Na středovém tunelu jsou umístěny ovladače vcelku spolehlivě pracující navigace Carminat DVD, startuje se pro renault již typickým tlačítkem, a to bez nutnosti zasunutí karty.


Testovaný vůz byl vybaven prostřední výkonovou verzí vznětového dvoulitru se 110 kW (dále se nabízí 96 kW a 127 kW), která pro lagunu představuje optimální volbu. Chválíme jak výkonovou rezervu, tak příkladné odhlučnění. Obzvláště však musíme vyzdvihnout skutečně vydařené spojení s šestistupňovou samočinnou převodovkou, která za všech okolností řadí přesně podle požadavků motoru i řidiče, a to navíc rychle i jemně. Rozdíl ve spotřebě paliva oproti verzi s manuálem je asi 1 l/100 km, test jsme skončili s průměrem 7,8 l/100 km. Příjemně nás překvapilo také relativně přesné a strmé řízení, byť kvalit německých soupeřů stále nedosahuje.


Zadní opěradla se sklopí jednoduše pouhým stiskem tlačítka na sloupku dveří či na boku zavazadelníku, k jejich zpětnému vzpřímení je ale potřeba použít sílu.

Podvozek působí velmi komfortně, i přesto se grandtour příliš nenaklání. V zatáčkách ale může nepříjemně překvapit mírné ustřelení zadní nápravy, které má pravděpodobně na svědomí její dnes již přece jen starší konstrukce s vlečenými rameny. Jistého zlepšení bychom se měli dočkat v půli roku, kdy na trh bude uvedena také verze se samořitelnými zadními koly, vychylujícími se až o 3,5 stupně.


Francouzi i v tomto případě proti německé konkurenci bojují také o něco nižší cenou, 909 900 Kč představuje za velmi dobře vybavené stylové kombi (v druhé nejvyšší výbavě Dynamique nechybí bi-xenonové světlomety, dešťový senzor, tempomat, duální klimatizace či látkovokožené čalounění) s výborně pracující samočinnou převodovku dobrou nabídku. Nejlevnější vznětový grandtour pořídíte s patnáctistovkou již za 709 900 Kč, například o 4 kW slabší VW Passat Variant 1.9 TDI startuje na 785 500 Kč.

 

 

HODNOCENÍ: 4/5


Text: Jiří Steiger

Foto: Jan Dvořáček


Zavazadelník vyniká víc kvalitním čalouněním než objemem.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie

Délka x šířka x výška 4801 x 1811 x 1445 mm, rozvor 2756 mm, provozní/celková hmotnost 1632/2055 kg. Zavazadlový prostor 0,508–1,593 m3, objem palivové nádrže 66 l.

 

Podvozek

Vpředu náprava typu McPherson, vzadu vlečená ramena, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 215/50 R 17. Pohon předních kol, šestistupňová samočinná převodovka.

 

Motor

Řadový vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1995 cm3, nejvyšší výkon 110 kW (150 k) při 4000/min, točivý moment 340 Nm při 2000/min.

 

Jízdní výkony

0–100 km/h                                              10,0 s

Nejvyšší rychlost                                       205 km/h

Spotřeba                                                   9,6/5,7/7,1 l/100 km

 

Cena

Grandtour 2.0 dCi Dynamique aut.                 909 900 Kč

Testovaný vůz                                           1 125 000 Kč

+
kvalitně zpracovaný interiér
spojení motoru se samočinnou převodovkou
komfort
odhlučnění
originální design
příznivá cena
-
méně místa na zadních sedadlech
objem zavazadlového prostoru
v rychlých zatáčkách neklidná záď





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Renault Laguna Grandtour 2.0 dCi 180 hp (2007)
Technické informace:
Objem motoru 1995 cm3
Výkon 132 kW
Točivý moment 400 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,7 s
Spotřeba 6,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: