Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Pro_Cee´d 2.0 CRDi

Test

Vyzvat cizokrajnou korejku k tanci se možná jen tak někdo neodváží, nenechte se ale mýlit – kráska z fotografií ve skutečnosti pochází ze Slovenska a zatancuje si s vámi velmi ráda!

Automobily Kia Pro_Cee´d 2.0 CRDi

Přání bylo vyslyšeno: sériové verzi Kii Pro_Cee´d zůstal z původní studie z předloňského pařížského autosalonu nejen poněkud krkolomný název, ale také nadmíru povedený design. Třídveřový model očividně nechce být jen levnější variantou pětidveřového hatchbacku, ale spíš stylově pojatým „sporťákem“. Design zádě se bez diskuzí povedl, dynamickými liniemi může korejka klidně soupeřit s neméně „akčně“ stylizovaným Opelem Astra GTC nebo třídveřovým Renaultem Megane. Na rozdíl od nich se ale Kia nepustila do žádných kontroverzních experimentů, výrazně skloněné a dole zakulacené zadní sklo, do boků zasahující zahnuté koncové svítilny nebo velký střešní spoiler se prostě musí líbit každému. Upravena byla také příď vozu – její příbuznost s pětidveřovou verzí či kombi je sice znát na první pohled, maska chladiče se ale přece jen o něco zúžila a nárazník dostal výraznější tvarování v okolí mlhovek. Celek dotváří nápadný prolis ve spodní části dveří a vystouplé lemy blatníků. 


Automobily Kia Pro_Cee´d 2.0 CRDi

Karoserie třídveřového pro_cee´du je překvapivě o 15 mm delší než u pětidveřové verze.

Vydařené dynamické linie nejsou přitom na úkor praktičnosti. Zavazadlový prostor má na chlup stejný objem 0,340 m3 jako u pětidveřové verze, dokonce ani udávaný prostor po sklopení opěradel 1,210 m3 se překvapivě moc neliší od 1,300 m3 většího sourozence. Pravda, třetí dveře jsou o poznání menší a spodní hrana je dost vysoko, za tak vydařený design zádě to ale určitě stálo. Díky nízké hmotnosti dveří je manipulace s nimi velmi lehká. Po sklopení dělených zadních sedadel nevznikne schod, při rychlé jízdě v zatáčkách přijde vhod praktická síť na podlaze zavazadelníku.


Odebráním dvou dveří mnoho neutrpělo ani místo na zadních sedadlech, navzdory svažující se střeše se hlavou stropu nedotýkají ani 190 cm vysocí cestující – byť nutno přiznat, že jen díky prolisu v zadní části stropu, což spolu s relativně malými zadními bočními okénky na pocitu volnosti vyšším pasažérům příliš nepřidá. Místa pro nohy je dostatek, stejně tak pro chodidla pod předními sedáky. 


Automobily Kia Pro_Cee´d 2.0 CRDi

Přístrojová deska je shodná s pětidveřovou verzí.


Prostornost na předních místech je podobná jako u pětidveřového hatchbacku, u testovaného vozu jen příplatkové střešní okno částečně omezovalo místo pro hlavu. Přístrojová deska je zpracovaná na jedničku, na rozdíl od předchůdců obstojí i ve srovnání s nejlepší evropskou konkurencí. Uvítali bychom jen decentnější podsvícení přístrojů, které má navíc jiný barevný odstín než displeje palubního počítače a automatické klimatizace. Volant kromě standardních tlačítek ovládání rádia může obsahovat také ovladače tempomatu, za který si výrobce účtuje 9000 Kč. Potěšil také jeho kůží obšitý tlustý věnec, stejně jako možnost připojení MP3 přehrávače do zásuvky před řadicí pákou. Daní za efektní záď je horší výhled vzad při couvání, parkovací asistent je ale bohužel součástí pouze vrcholné výbavy TX a do levnějších verzí jej nelze ani přiobjednat.


Kia Pro_Cee´d se dodává se stejným spektrem motorů jako pětidveřová verze, obsahující zatím tři zážehové a dvě vznětové jednotky. Cenový vrchol nabídky tvoří vznětový agregát 2.0 CRDi, který poháněl také testovaný vůz. Jeho dynamické vlastnosti se sice se sportovním stylem vozu navzájem nevylučují, ve srovnání se zážehovou jednotkou nám však vadil opožděný nástup turbodmychadla. Je ale pravdou, že vůz měl najeto pouze prvních pár set kilometrů, takže časem se ochota turba k práci snad o něco zvýší. Po jeho nástupu je zátah jednotky skutečně velmi výrazný, bohužel ale jen ve vcelku úzkém rozpětí otáček cca 2000–3000/min. Zastáncům nafty bychom tak spíše doporučili menší agregát 1.6 CRDi, jehož projev je podle zkušeností z jiných vozů podstatně plynulejší a spotřebu paliva lze bez problémů držet pod 6 l/100 km. O pouhý litr vyšší výsledek většího dvoulitru na konci testu také považujeme za dobrou hodnotu, spokojeni jsme byli i s odhlučněním. 


Přístup na zadní místa není špatný, škoda jen, že přední sedadla nemají paměť.


V zatáčkách se vůz chová předvídatelně, zadní víceprvková náprava poslušně následuje přední kola. Ta ale kvůli použití těžšího dvoulitrovového vznětového agregátu mají vcelku silnou tendenci jít ven ze zatáčky, což je další argument pro menší šestnáctistovku. Pérování bylo v porovnání s pětidveřovým hatchbackem možná až příliš přitvrzeno, cítit je skutečně každý kamínek a do interiéru se též přenášejí i akustické rázy od podvozku. Naopak beze změny bohužel zůstalo řízení, které komunikativností ani přesností rozhodně nevyniká. U sportovně pojatého vozu bychom také uvítali o něco ostřejší převod. Naopak spokojeni jsme byli s řazením šestistupňové manuální převodovky, jejíž páka má sice delší, ale přesný chod.


A co za to? Navzdory sportovnímu imagi novinky, který by většina jiných značek využila spíš k nastavení vyšší ceny než u „obyčejného“ pětidveřového hatchbacku, se Kia drží „starých pořádků“, kdy tři dveře stojí míň než pět. Pro_Cee´d je levnější o 15 000 Kč, což již tak nízkou částku 339 980 Kč srazilo na 324 980 Kč. Pod kapotou za tuto cenu sice pracuje „jen“ benzinová čtnáctistovka, i ta však disponuje relativně vysokým výkonem 80 kW. Navíc výbava obsahuje elektrická okna, rádio s ovládáním na volantu, palubní počítač, centrální zamykání nebo šest airbagů. Najdete za tuto cenu nějaký jiný, stejně výkonný a obdobně vybavený vůz? Problémy budete mít i s hledáním v o třídu nižší kategorii fabie…


Pokud ale trváte na dieselu, cena rychle poskočí. Obzvláště to platí o testovaném dvoulitru, který je u nás k mání jen ve dvou nejvyšších verzích výbavy, takže si musíte připravit minimálně 474 980 Kč za verzi EX, resp. 519 980 Kč za TX.

 

 

HODNOCENÍ: 4/5


Text: Jiří Steiger

Foto: Tomáš Mikule

 

Vznětový dvoulitr má silný zátah, ale v omezeném spektru otáček.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie

Délka x šířka x výška 4250 x 1790 x 1450 mm, rozvor 2650 mm, provozní/celková hmotnost 1440/1920 kg. Zavazadlový prostor 0,340–1,210 m3, objem palivové nádrže 53 l.

 

Podvozek

Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 225/45 R 17. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

 

Motor

Řadový vznětový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1991 cm3, nejvyšší výkon 103 kW (140 k) při 3800/min, točivý moment 305 Nm při 1800–2500/min.

 

Jízdní výkony

0–100 km/h                             10,1 s

Nejvyšší rychlost                      205 km/h

Spotřeba                                  7,3/4,4/5,5 l/100 km

 

Cena

Pro_Cee´d 2.0 CRDi TX            519 980 Kč

Testovaný vůz                          519 980 Kč

 

+
dynamický design
kvalitně zpracovaný interiér
nízká spotřeba
dobré odhlučnění
nízká cena
-
výraznější turboefekt
necitlivé řízení
až příliš tvrdé pérování
špatný výhled vzad





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: