Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi Q5 2.0 TFSI quattro S Tronic

Test

Audi Q5 vtrhlo do světa SUV jako velká voda – a aby také ne, když i nejlevnější verze má 155 kW…

Automobily Audi Q5 2.0 TFSI quattro S Tronic

Je jasné, že stejně jako ve všech ostatních SUV (snad s výjimkou Mazdy CX-7), i v Audi Q5 budou hrát jednoznačný prim vznětové motory. Ví to i výrobce, který zatím nabízí jedinou benzinovou jednotku, a to čtyřválec 2.0 TFSI. Rozhodně to ale neznamená, že by nešlo o zajímavou volbu. Cena testovaného vozu se díky příplatkové výbavě vyšplhala z jednoho milionu (s manuální převodovkou) až na 1,8 milionu – a kdo je ochoten zaplatit takovou sumu, tak na nějakou tu korunu při tankování již asi hledět nebude…

Automobily Audi Q5 2.0 TFSI quattro S Tronic

Design Audi Q5 nikoho neurazí, pryč je také zavalitost většího modelu Q7.

Nutno ale přiznat, že spotřeba přeplňovaného čtyřválce (vyladěného na 155 kW) ve spojení se stálým pohonem všech kol s „poctivým“ mezinápravovým diferenciálem a samočinnou dvouspojkovou převodovkou S Tronic je skutečně vysoká. Po Praze jsme běžně jezdili okolo 16 l/100 km a pod 10 litrů jsme se nedostali ani mimo město s velmi lehkou nohou. Druhou, tou příjemnější stranou mince je ale sportovně vyladěný zvuk motoru, jeho klidný chod, mocná akcelerace a okamžitý odpich z křižovatky po přidání plynu. Reakce převodovky na povely páčkami pod volantem jsou bleskurychlé, při samočinném řazení ale ústrojí občas chvíli přemýšlí. Plynulejší by mohlo být také popojíždění v koloně či při parkování.

Automobily Audi Q5 2.0 TFSI quattro S Tronic

Přístrojová deska jako by z oka vypadla ostatním audi, zpracování je opět prvotřídní.


Na silnici se audi chová velmi sebejistě a díky pocitu robustnosti se řidič nebojí s Q5 ani do terénu, kde přijdou vhod pneumatiky o solidním profilovém čísle 60. Příplatkový systém Audi Drive Select s Dynamic Steering umožňuje nastavit podvozek, odezvu na plyn a řízení podle okamžitých požadavků. Interiér vypadá velmi luxusně a rozhodně má blíž k většímu sourozenci Q7 než konkurentům ze stejného segmentu. Prostoru je dostatek i na zadních sedadlech, ta by ale mohla být měkčí a výrazněji tvarována. Oceňujeme otevíratelné panoramatické střešní okno a rozměrná zpětná zrcátka.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Audi Q5 2.0 TFSI quattro S Tronic

Za příplatek lze startovat pouhým stisknutím tlačítka, ruční brzda je automatická.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4629 x 1880 x 1653 mm, rozvor 2807 mm, provozní/celková hmotnost 1740/2320 kg. Zavazadlový prostor 0,540 m3, objem palivové nádrže 75 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 235/60 R 18. Pohon všech kol, sedmistupňová samočinná převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1984 cm3, nejvyšší výkon 155 kW (211 k) při 4300–6000/min, točivý moment 350 Nm při 1500–4200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   7,2 s
Nejvyšší rychlost            222 km/h
Spotřeba paliva              10,4/7,3/8,5 l/100 km

Cena
Q5 2.0 TFSI quattro S Tronic      1 059 000 Kč
Testovaný vůz                          1 804 772 Kč

+
výkonný motor
jízdní vlastnosti
komfort
bohatá výbava
rychlé reakce převodovky na manuální povely
kvalitní interiér
-
vysoká spotřeba paliva
tvrdá a plochá zadní sedadla
necitlivé rozjezdy při popojíždění





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Audi Q5 2.0 TFSI 211 hp Quattro
Technické informace:
Objem motoru 1984 cm3
Výkon 155 kW
Točivý moment 350 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 7,6 s
Spotřeba 8,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: