Mitsubishi Lancer Sportback 1.8 Intense
I když Mitsubishi Lancer patří do nižší střední třídy, v tomto segmentu nejobvyklejší karoserie hatchback mu byla doposud odpírána.
Náprava přichází až s nynější nejnovější generací, doposud známou jako sedan. O úplně tradiční hatchback ale nejde ani tentokrát… Karoserie sice má pět dveří, avšak její délka téměř 4,6 metru
spolehlivě překonává všechny konkurenty včetně Lancie Delta nebo Škody Octavia s karoserií liftback. Lancer Sportback je dokonce o 15 mm delší než sportsedan, přičemž rozvor zůstal stejný. Milimetry
tak přibyly na zadním převisu, který tím dosáhl skutečně impozantních rozměrů, jež z některých úhlů pohledu nemusejí zrovna lahodit oku. Na objemu zavazadlového prostoru to přitom příliš znát není,
jeho 0,330 m3 (včetně prostoru pod podlahou) patří dnes již k podprůměru. Plusem je tak alespoň jeho kvalitní čalounění a rovná podlaha po sklopení zadních opěradel. Nespornou výhodou nové zádě je
ale sportovní design, daný jak mohutným spoilerem, tak výrazným zešikmením skla pátých dveří. Nepříliš vkusně kromě již vzpomínaného obřího převisu vypadá snad jen velká mlhovka uprostřed nárazníku,
na němž se nalézají ještě menší „odrazky“.
Prostor pro posádku je obdobný jako u sedanu, s výjimkou místa na hlavu pro cestující na zadních sedadlech, kde přibylo pár milimetrů. Přístrojová deska na první pohled vypadá možná trochu jednoduše, zpracování však nemáme co vytknout. Při jízdě potěší dokonale přesné řazení (byť pouze pětistupňové převodovky) a komunikativní řízení. Spokojeni jsme byli také s motorem, zážehovou osmnáctistovkou o nadprůměrném výkonu 105 kW. Vozu poskytuje solidní dynamiku v celém spektru otáček, v těch vyšších navíc potěší uši posádky až překvapivě sportovním zvukem. Spotřeba paliva se při testu držela okolo 9 l/100 km, při klidnější jízdě mimo město jsme jezdili za 7,5 litru.
Mitsubishi stanovilo pro sportback i sportsedan zcela stejnou cenu, zákazníci se tak mohou rozhodnout bez ohledu na peněženku, zda dají přednost o něco většímu zavazadlovému prostoru v usedlejší karoserii, nebo unikátu v podobě největšího hatchbacku na trhu, navíc okořeněného ještě větším sportovním nábojem. Cena za základní verzi s osmnáctistovkou 419 900 Kč je adekvátní, dvoulitrový diesel (ve skutečnosti známý agregát 2.0 TDI) je o 60 000 Kč dražší.
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4585 x 1760 x 1515 mm, rozvor 2635 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1355/1900 kg. Zavazadlový prostor 0,330 m3, objem palivové nádrže 59 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 215/45 R 18. Pohon předních kol, pětistupňová převodovka.
Motor
Zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, nejvyšší výkon 105 kW (143 k) při 5500/min, točivý moment 178 Nm při 4250/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 10,4 s
Nejvyšší rychlost 196 km/h
Spotřeba paliva 10,5/6,4/7,9 l/100 km
Cena
Lancer Sportback 1.8 Intense 529 900 Kč
Testovaný vůz 543 900 Kč
výkonný motor |
sportovní zvuk |
přesné řazení |
komunikativní řízení |
dobré jízdní vlastnosti |
prostor pro posádku |
malý zavazadlový prostor |
nezvykle velký zadní převis |
vyšší hlučnost na dálnici |