Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Subaru Forester 2.0D Executive

Test

S příchodem dvoulitrového turbodieselu poskočila cena akcií Subaru Forester o pořádný kus nahoru.

Automobily Subaru Forester 2.0D Executive

Subaru si první turbodiesel cení ve foresteru na 65 000 korun (od 833 800 Kč), tolik činí příplatek vůči benzinovému 2,0 l. Peněz je to sice dost, vzhledem ke kvalitám ale nejsou přehnané. Vedle samotné složitosti koncepce typu boxer Subaru použilo i technologicky náročnou celohliníkovou konstrukci se zalitými litinovými vložkami válců. Výhodou je pevnost, úspora hmotnosti i rychlé prohřátí motoru a okamžitý nástup účinku topení, na něž jsou majitelé subaru zvyklí. Provozní spolehlivost by měl zajistit common-rail od japonského Densa (180 MPa) a také rozvodový řetěz.

Automobily Subaru Forester 2.0D Executive

Objem 450 l je ve třídě SUV průměr. Po sklopení vzroste kapacita na 1610 l.


Výkon 108 kW už sice dnes neohromí, 350 Nm je ale na dvoulitr s jedním turbem skvělá hodnota, která zajišťuje 1,6 t těžkému subaru solidní dynamiku (186 km/h, 10,4 s). Chválíme plynulý zátah od 1300/min do 4500/min, což je pro jízdu lepší a bezpečnější než prudký kopanec na začátku a pak už jen rychlé ubývání sil. I ve foresteru se potvrdilo až šokující odhlučnění jednotky, která i po mrazivé noci běží na volnoběh i během jízdy neuvěřitelně tiše. A při plném zátahu slyšíte jen vzdálené bručení ne nepodobné zážehovým boxerům. Argumentem pro koupi dieselu je i spotřeba, vždyť od normovaných 6,4 l jsme se odchýlili o pouhých 0,4 l a po městě jsme nejezdili za víc než 7,5 l.

Automobily Subaru Forester 2.0D Executive

Panoramatické střešní okno s elektrickou roletkou je u výbavy Executive v základu.


Kdo jde do showroomu s cílem koupit si forester, odjede asi s dieselem. Jenže s přilákáním nových zákazníků k tomuto SUV už to tak snadné nebude. Zvenku sice vypadá líbivě, uvnitř už je to slabší. Plasty vypadají lacině, palubní přístroje s modrým podtiskem jsou tak trochu pouťové a digitální ukazatele mají rozlišení digitálek z osmdesátých let. V nejvyšší výbavě Executive (978 800 Kč) dostane kožené čalounění, elektricky ovládaná sedadla, xenonové světlomety nebo panoramatické střešní okno, klimatizace je ale jednoduchá a ještě funguje podivně.

Automobily Subaru Forester 2.0D Executive

Kvalita materiálů i celkový dojem za konkurencí trochu zaostává. Volant lze nastavovat dvouose.

I s dieselem zůstal forester jedním z nejkomfortnějších SUV na trhu, které se ale dost naklání. Propracovaný podvozek s léty prověřeným systémem pohonu všech kol však zajišťují jisté jízdní vlastnosti. O to víc mrzí prohřešky v interiéru a některé maličkosti znepříjemňující život jako málo účinné stěrače nebo chudý palubní počítač.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Subaru Forester 2.0D Executive

Jeden z nejlepších turbodieselů současnosti je mimořádně tichý, pružný a úsporný.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4560 x 1780 x 1675 mm, rozvor 2615 mm, provozní/celková hmotnost 1615/2050 kg. Zavazadlový prostor 0450/1,610 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 215/65 R 16. Stálý pohon všech kol, šestistupňová manuální převodovka.

Motor
Přeplňovaný vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1998 cm3, nejvyšší výkon 108 kW (147 k) při 3600/min, točivý moment 350 Nm při 1800/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   10,4 s
Nejvyšší rychlost            186 km/h
Spotřeba                        7,4/5,9/6,4 l/100 km

Cena
Forester 2.0D Executive     978 800 Kč
Testovaná verze                978 800 Kč

+
pružný a úsporný motor
skvělé odhlučnění
rychlý nástup topení
komfortní pérování
jízdní vlastnosti
trakce
štědrá výbava
prostorný interiér
-
lacině vyhlížející přístrojová deska
chybí dvojzónová klimatizace
málo účinné stěrače
málo funkcí palubního počítače
náklony karoserie





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: