Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 3: Jízdní dojmy

Jízdní dojmy

Mazda si u nového provedení svého trojkového kompaktu pohrála se zoomem. V jejím hledáčku jsou opět sportovně zaměření zákazníci, kterým by měl vykouzlit úsměv na tvářích atraktivnější design, výkonnější turbodiesely a některé nové funkce.

Ještě, než novince stačil „zaschnout lak“, jsme ji krátce vyzkoušeli v podobě předprodukčních vozů. Jen známá silueta a do značné míry stejná prosklená plocha na první pohled prozrazují fakt, že nové provedení Mazdy 3 vychází z dosavadní generace. Úpravami prošlo přes 90 % dílů, karoserie je zásluhou vysokopevnostních plechů tužší a přitom o 11 kg lehčí. Celý vůz pak o 15 kg.


Jak výchozí hatchback, tak i odvozený klasický sedan se stupňovitou zádí mají ještě emotivnější náboj. Nezaměnitelné, ostře řezané tvary doplňují zajímavé stylistické prvky. Změnilo se členění přední masky a řadou úprav se podařilo snížit aerodynamický odpor. To a další úpravy se podílejí na lepším odhlučnění kabiny. 




Ta se z hlediska prostorových dispozic nezměnila. Na zadních sedadlech má stále jen průměrně místa a totéž platí i o zavazadelníku se základním objemem 0,340 m3. Kabina ale byla zcela přepracována. Nová velmi členitá palubní deska, inspirovaná závodními vozy, je nyní více orientovaná na řidiče. Otáčkoměr a rychloměr ve výrazných tubusech jsou řidiči dobře na očích. V jeho zorném poli je i čtyřpalcový displej navigačního systému. Ten je ale až pod spodní hranou čelního skla, a zejména pro starší řidiče tak bude hůře využitelný. Ovládání audiosoustavy je podobně nepřehledné jako u větší šestky. Kvalita plastů se ale celkově zlepšila, předsériové kusy ale měly ještě některé lacinější plasty ve výplních dveří.


Přední sedadla nové Mazdy 3 s prodlouženými opěradly a zvýšenými boky sedáku poskytují tělu ještě lepší oporu. Obsluhu vozu usnadňuje i oproti minulosti výše umístěná řadicí páka, která je tak řidiči lépe po ruce.


Mazda se ve své nabídce pro Evropu soustředila zejména na vznětové motory. Novinkou pod kapotou je turbodiesel 2.2 MZR-CD, a to ve dvou ve verzích. V té výkonnější High Power se 136 kW mezi kompakty s předním pohonem představuje bezkonkurenční nabídku. Agregát podle první krátké zkušenosti výborně táhne, a to až do 5200 otáček a je přitom poměrně dobře odhlučněný. Stejně jako jeho slabší verze se 110 kW je sladěný se šestistupňovou převodovkou. Kvůli předpokládané vyšší ceně těchto verzí lze u nás očekávat zájem spíše o známý turbodiesel 1,6 l/80 kW. Zatímco diesely hýří výkonem, základní šestnáctistovka má jen 77 kW a dvoulitrový čtyřválec se bude nabízet jen v kombinaci se samočinnou převodovkou. 




První krátká zkušenost naznačila, že trojka nadále patří k nejdynamičtěji laděným zástupcům této kategorie, což podporuje i přesné řízení. Japonští konstruktéři se ale nyní evidentně více zaměřili na vylepšení cestovního komfortu.


Mazdu 3 pořídíte nově s vyhřívaným čelním sklem a v příplatkové výbavě se objevují nové bezpečnostní prvky - zatáčecí bixenony, adaptivní tempomat či systém pro sledování vozů v mrtvém úhlu. Ten má senzory v zadním nárazníku, které sledují dění za vozem do vzdálenosti 50 m a tří metrů do stran. Pokud se v tomto prostoru pohybuje nějaký vůz, řidič je na něj upozorněn rozsvícením symbolu ve vnějším zpětném zrcátku. Dá-li přesto směrovkou najevo úmysl vybočit právě tím směrem, je varován i výstražným zapípáním.


U nás se bude nová Mazda 3 prodávat od dubna, ceny jednotlivých verzí zatím nebyly stanoveny. V druhé polovině roku základní nabídku doplní ještě nové vydání ryze sportovní verze MPS, které se poprvé představí na nadcházejícím ženevském autosalonu.






Tagy: mazda 3
Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: