Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Infiniti FX50 S

Test

Vehemence, s jakou se Infiniti FX50 S vrhá do českého ringu luxusních výkonných SUV, připomíná Mika Tysona na vrcholu kariéry. K.O. pro BMW X6?

Automobily Infiniti FX50 S

Japonská značka se vydala do Evropy s aktualizovanou nabídkou čtyř modelových řad, jejímž vrcholem je právě model FX50 S, který není vyzývatelem nikoho menšího než BMW X6 xDrive 50i. Oproti němu je ale laděný více do komfortna, agilitou a ovladatelností mu ale tvrdě konkuruje.

FX je spíše crossoverem než SUV. Jeho dlouhá kapota a záď á la kupé působí velmi dynamicky. Za volantem FX si ostatně skoro jako ve sportovním kupé také připadáte, jen sedíte trochu výše a kolměji. Tento pocit ještě umocňuje nízko položená střecha, malý volant, sedadla s elektricky nastavitelnými bočnicemi, krátká páka voliče samočinné převodovky i páčky pro ruční řazení ve stylu Nissanu GT-R. Kožené čalounění s efektním prošitím a hodnotně působící dřevěná dýha navíc navozují pocit luxusu. Pohodlím oplývají nejen přední, ale i zadní sedadla s polohovatelnými opěradly, jen pro chodidla by mohlo být vzadu více místa. Příliš rozhazovačný není ani mělký zavazadelník s 0,410 m3.

Automobily Infiniti FX50 S

Impozantní design ještě podtrhují standardní 21palcová kola.


Palubní deska je přehledná, palubní počítač se ale ovládá trochu neprakticky tlačítkem z boku kapličky přístrojů, hůře dostupné je i ovládání vnějších zpětných zrcátek. Nesmírně bohatá standardní výbava verze FX50 S obsahuje i adaptivní tempomat a výborný parkovací systém, který obraz z kamer na přídi, zádi a v zrcátkách převádí do podoby pohledu z ptačí perspektivy. Řidič tak má velmi přesnou představu o situaci, v jaké se tento velmi široký a nepřehledný vůz právě nalézá.

Automobily Infiniti FX50 S

Také palubní deska má svůj styl a je kvalitně zpracovaná.


Přes nemalou hmotnost (je ale o 144 kg lehčí než X6 xDrive 50i) se FX50 S po silnici pohybuje s překvapující lehkostí a agilitou. Ani extrémně velká 21palcová kola mu zásluhou adaptivních tlumičů neubírají na komfortu, a to ani v módu Sport. Elektronicky řízený pohon všech kol zajišťuje dobrou trakci, řízení je přesné, samočinná sedmistupňová převodovka řadí plynule a rychle a brzdy podávají přesvědčivý výkon. Stejně jako charismatický pětilitrový osmiválec pod kapotou s výkonem 287 kW, který potěší jak erupcí výkonu, tak i sytým sportovním zvukem a sametovým chodem. Za své služby si ale průměrně žádá nemalých 16 až 20 litrů Naturalu 98 na 100 km.

Infiniti FX50 S nepřijíždí zrovna v nejlepší době, ale má své nezaměnitelné kouzlo a je schopnou alternativou k BMW X6, oproti němuž je nejen lépe vybavené, ale navíc i o 75 tisíc Kč levnější.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Infiniti FX50 S

Kultivovaný osmiválec má nádherný zvuk, ale vysokou spotřebu.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4865 x 1680 x 1925 mm, rozvor 2885 mm, provozní/celková hmotnost 2121/2595 kg. Zavazadlový prostor 0,410 m3, objem palivové nádrže 90 l.

Podvozek
Vpředu trojúhelníková ramena, vzadu víceprvkové zavěšení, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 265/45 R 21. Stálý pohon všech kol. Samočinná sedmistupňová převodovka.

Motor
Zážehový osmiválec V8, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 5026 cm3, největší výkon 287 kW (390 k) při 6500/min, točivý moment 500 Nm při 4400/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                   5,8 s
Nejvyšší rychlost            250 km/h
Spotřeba paliva              18,8/9,7/13,0 l/100 km

Cena
FX50 S                          1 855 000 Kč
Testovaná verze            1 855 000 Kč

+
atraktivní design
exkluzivita
jízdní vlastnosti a ovladatelnost
parametry motoru
akustický komfort
kvalita materiálů a zpracování
komfortní odpružení
bohatá výbava
výborný parkovací systém
-
vysoká spotřeba paliva
nepřehledná karoserie
vzadu málo místa na chodidla
malý zavazadelník
ovládání palubního počítače
vyšší cena
absence dieselu
omezená prodejní síť





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: