Infiniti FX50 S
Vehemence, s jakou se Infiniti FX50 S vrhá do českého ringu luxusních výkonných SUV, připomíná Mika Tysona na vrcholu kariéry. K.O. pro BMW X6?
Japonská značka se vydala do Evropy s aktualizovanou nabídkou čtyř modelových řad, jejímž vrcholem je právě model FX50 S, který není vyzývatelem nikoho menšího než BMW X6 xDrive 50i. Oproti němu je
ale laděný více do komfortna, agilitou a ovladatelností mu ale tvrdě konkuruje.
FX je spíše crossoverem než SUV. Jeho dlouhá kapota a záď á la kupé působí velmi dynamicky. Za volantem FX si ostatně skoro jako ve sportovním kupé také připadáte, jen sedíte trochu výše a kolměji.
Tento pocit ještě umocňuje nízko položená střecha, malý volant, sedadla s elektricky nastavitelnými bočnicemi, krátká páka voliče samočinné převodovky i páčky pro ruční řazení ve stylu Nissanu GT-R.
Kožené čalounění s efektním prošitím a hodnotně působící dřevěná dýha navíc navozují pocit luxusu. Pohodlím oplývají nejen přední, ale i zadní sedadla s polohovatelnými opěradly, jen pro chodidla by
mohlo být vzadu více místa. Příliš rozhazovačný není ani mělký zavazadelník s 0,410 m3.
Palubní deska je přehledná, palubní počítač se ale ovládá trochu neprakticky tlačítkem z boku kapličky přístrojů, hůře dostupné je i ovládání vnějších zpětných zrcátek. Nesmírně bohatá standardní výbava verze FX50 S obsahuje i adaptivní tempomat a výborný parkovací systém, který obraz z kamer na přídi, zádi a v zrcátkách převádí do podoby pohledu z ptačí perspektivy. Řidič tak má velmi přesnou představu o situaci, v jaké se tento velmi široký a nepřehledný vůz právě nalézá.
Přes nemalou hmotnost (je ale o 144 kg lehčí než X6 xDrive 50i) se FX50 S po silnici pohybuje s překvapující lehkostí a agilitou. Ani extrémně velká 21palcová kola mu zásluhou adaptivních tlumičů neubírají na komfortu, a to ani v módu Sport. Elektronicky řízený pohon všech kol zajišťuje dobrou trakci, řízení je přesné, samočinná sedmistupňová převodovka řadí plynule a rychle a brzdy podávají přesvědčivý výkon. Stejně jako charismatický pětilitrový osmiválec pod kapotou s výkonem 287 kW, který potěší jak erupcí výkonu, tak i sytým sportovním zvukem a sametovým chodem. Za své služby si ale průměrně žádá nemalých 16 až 20 litrů Naturalu 98 na 100 km.
Infiniti FX50 S nepřijíždí zrovna v nejlepší době, ale má své nezaměnitelné kouzlo a je schopnou alternativou k BMW X6, oproti němuž je nejen lépe vybavené, ale navíc i o 75 tisíc Kč levnější.
HODNOCENÍ: 4/5
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4865 x 1680 x 1925 mm, rozvor 2885 mm, provozní/celková hmotnost 2121/2595 kg. Zavazadlový prostor 0,410 m3, objem palivové nádrže 90 l.
Podvozek
Vpředu trojúhelníková ramena, vzadu víceprvkové zavěšení, kotoučové brzdy s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 265/45 R 21. Stálý pohon všech kol. Samočinná sedmistupňová převodovka.
Motor
Zážehový osmiválec V8, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 5026 cm3, největší výkon 287 kW (390 k) při 6500/min, točivý moment 500 Nm při 4400/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 5,8 s
Nejvyšší rychlost 250 km/h
Spotřeba paliva 18,8/9,7/13,0 l/100 km
Cena
FX50 S 1 855 000 Kč
Testovaná verze 1 855 000 Kč
atraktivní design |
exkluzivita |
jízdní vlastnosti a ovladatelnost |
parametry motoru |
akustický komfort |
kvalita materiálů a zpracování |
komfortní odpružení |
bohatá výbava |
výborný parkovací systém |
vysoká spotřeba paliva |
nepřehledná karoserie |
vzadu málo místa na chodidla |
malý zavazadelník |
ovládání palubního počítače |
vyšší cena |
absence dieselu |
omezená prodejní síť |