Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

Test

Hyundai i30cw se přišel k nám do redakce ucházet o pozici ideálního rodinného kombi. Pojďme se tedy podívat, jak cw vyplnilo své CV, čili životopis. Chybět ovšem nebude ani důkladné proklepnutí v praxi.

Automobily Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

Po nadějném hatchbacku Hyundai i30 přišlo na český trh také kombi. Už hatchback patří mezi povedená auta, která vás sice neporazí technickými finesami, zato vám klidné spaní vezme jejich velkorysý interiér a dobrá cena. Malá i30 má trochu smůlu, že je v závěsu za svým jednovaječným dvojčetem Kiou Cee`d – zatímco to láme i díky 7leté záruce prodejní rekordy (přinejmenším v korejských měřítcích) a oslovuje stále více českých zákazníků (v průměru si jej koupí každý měsíc 300 Čechů), jeho sourozenci se tak dobře nevede a celkový odbyt je na třetině kie. Povede se tedy nyní Hyundaii díky kombi dohnat dravou Kiu?

Automobily Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

Design je konzervativní, ale to není na škodu. Díky výšce 1520 mm vypadá i30cw málem jako MPV.


Tak pojďme „sívíčko“ adepta cw prověřit důkladněji. Začněme vzděláním – ví třeba, co je to ESP? Ale jistě, druhá nejvyšší výbava Style, kterou jsme měli zapůjčenou, ji má standardně, stabilizace je navíc k dispozici i zcela základní variantě Classic, a to za mírných 15 900 Kč. No vida, takhle má vypadat dobře připravený uchazeč. Co airbagy, kolik jich podle vás auto nižší střední třídy má mít? zní další otázka na kadeta. Šest! vypálí bez přemýšlení. Standardem pro všechny i-třicítky, k tomu mají všechny vozy i aktivní opěrky hlavy. Správně!

Tak něco složitějšího: umíte klimatizovat vzduch v kabině, aby se rodina mohla v klidu vydat za parnem do Chorvatska? Ano, od druhé úrovně Comfort je standardem dokonce samočinná klimatizace, prosím pěkně. Také umím na dlouhých cestách krátit čas rádiem s MP3, od základní verze nabízím vstup pro USB přehrávače či ipody, vše ovládám přes tlačítka na volantu! chrlí ze sebe hyundai všechny své schopnosti. Má se ale čím chlubit, takovou výbavu mnozí konkurenti nenabízejí ani za příplatek.

Automobily Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

Palubní deska působí přivětivě, lesklý věnec však kazí dojem.


Ale přichází zásadní otázka: co zavazadla na dovolenou, umíte je všechna pobrat? Tady se i30cw začíná ošívat. Krůpěje potu na kapotě, nervózně si mne kola, neví kam se světlomety. A safra, základní objem zavazadlového prostoru jen 0,415 m3? Příteli, to neznáte české dovolenkáře... Ti si velké zádi cení víc než čehokoliv jiného. Opěradla také nesklopíte do roviny, v téhle kategorii s body nepočítejte. A nespasí vás ani naopak prostorná kabina. Ale hlavu vzhůru, zkuste to napravit při praktické jízdní zkoušce!

Mladík bere svou šanci vážně a z parkoviště před redakcí vyráží plný elánu. Aby ne, když jeho turbodiesel o objemu 1,6 l vyvine výkon 85 kW. Pravda, korejský motor nedosahuje měkkosti jednotky PSA a Fordu, dokonce se v nízkých otáčkách docela nečekaně zakucká. Řešením je nepodtáčet motor pod nějakých 1800/min, dobře si vede od dvou tisíc výš. Zato si nechá líbit i vytočení za hranici maxima. Avšak netýrejme tuhle mladou naději, dopřejme jí střední otáčky a častější řazení – bohužel jen pětistupňové – převodovky. Ale co, stejné ústrojí má i konkurence, díky spoustě výkonu i točivého momentu vlastně stačí.

Automobily Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

U zavazadlového prostoru chválíme snadný přístup, káráme však podprůměrný objem.


A jakápak je vaše spotřeba, milý hyundaii? Usedlá příď jako by se najednou trochu pyšně zvedla nahoru: já se spokojím i s 5 litry. A skutečně, když se jede tak, jak to svědčí motoru, pětilitrový průměr není problém, běžný příděl je jen o litr vyšší a ani uhánění po dálnici nevyčerpá nádrž rychleji, jen o 6,7 l každých 100 km. To už je lepší, tak vidíte, že máte velkou šanci ucházet se o přízeň českých rodin! Chtělo by to ještě přidat v kvalitě interiéru (ten lesklý a klouzavý povrch „kůže“ na volantu je zbytečně laciný, nemyslíte?). A modré podsvícení jako z diskotéky – takhle se mladistvý styl nedělá. Alespoň že zářící rádio lze v noci vypnout tlačítkem Dark.

Takže děkujeme za účast v testu a my se vám co nejdříve ozveme s výsledkem. Bude znít asi takhle: na rodinné kombi není prostor pro zavazadla zrovna zářivý, motor by si zasloužil také ještě trošku dopilovat kulturu běhu v nízkých otáčkách. Ale jinak naše oddělení nemá vážnějších výhrad. Ceníme si výtečného vzdělání v oblasti aktivní i pasivní bezpečnosti, vstřícný přístup k nerovné silnici trochu znevažuje hlasitý projev závěsů. Abychom nezapomněli – na kolik si ceníte svých služeb, vážený pane? 540 900 korun říkáte, to není málo, ale zase ten váš úsporný motor, výbava... No, jak jsme řekli, ozveme se, možná ale dáme přednost benzinové verzi 1,6 l/90 kW. Je o 35 000 Kč levnější, ve verzi Comfort stojí dokonce jen 439 900 korun. Abyste věděl, vašimi soupeři o rodinnou garáž jsou také další kolegové, hlavně Kia Cee`d či Ford Focus, samozřejmě i octavia. Tak hodně štěstí!


HODNOCENÍ: 4/5

Text: Michael Kudela
Foto: Tomáš Mikule

Automobily Hyundai i30cw 1.6 CRDi Style

Motor přesvědčí svým zátahem i nízkou spotřebou, negativem je občasné otřesení v nízkých otáčkách.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4475 x 1775 x 1520 mm, rozvor 2700 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1409/1920 kg. Zavazadlový prostor 0,415/1,395 m3, objem palivové nádrže 53 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pneumatiky 205/55 R 16. Pohon předních kol, pětistupňová převodovka.

Motor
Přeplň. vznětový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1582 cm3, největší výkon 85 kW (116 k) při 4000/min, točivý moment 255 Nm při 1900-2750/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                    11,9 s
Nejvyšší rychlost             188 km/h
Spotřeba                        5,9/4,3/4,9 l/100 km

Cena
1.6 CRDi Style                540 900 Kč
Testovaná verze             550 400 Kč

+
dobrá vnitřní prostornost
velmi úsporný motor
pohodlný podvozek
výborná základní výbava
solidní cena
příjemný posaz řidiče
-
malý zavazadlový prostor
cukání motoru v nízkých otáčkách
kvalita některých materiálů
hlučný podvozek
modré podsvícení přístrojů





Tagy: Hyundai, i30, cw, 1.6, crdi, style
Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: