Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Passat CC 3.6 V6 4Motion

Test

Velkou mezeru mezi passatem a phaetonem chce Volkswagen zmenšit čtyřdveřovým kupé CC. Najde si elegantní Comfort-Coupé vybavené spoustou techniky své zákazníky?

„Tohle že je passat?“ diví se náhodný řidič Passatu Variant při pohledu na zaparkované CC. „To bych teda do Volkswagenu neřekl,“ nepřestává pochybovat. Nakonec ale přiznává, že se mu tohle auto docela líbí. Že by to byl první zákazník tohoto čtyřdveřového kupé?

Spíše ale ne, tedy rozhodně ne pro tuto topverzi s 300koňovým (220 kW) šestiválcem a se základní cenou překračující milion korun. Tohle auto chce totiž lovit v revíru, kterému zatím neohroženě vládne Mercedes a jeho CLS. Passat CC používá typickou strategii koncernu VW: vyčkávat, poučit se z chyb ostatních a pak zaútočit. Tento recept úspěšně zafungoval u touranu, touaregu a tiguanu, méně už pak u luxusního sedanu Phaeton. Také uvedení CC skrývá určitá rizika, jakým dosud žádný passat, kterých se vyrobilo již přes 15 milionů, nemusel čelit.
Jako základ sice posloužil podvozek běžného modelu, stejný ale zůstal jenom rozvor. Karoserie CC se proti běžnému sedanu mírně natáhla a rozšířila, zároveň se ale o 55 mm snížila, což vozu dodalo to správné kouzlo. Stejné, kterému podlehlo již tolik majitelů o 12 cm delšího Mercedesu CLS.

Za krásu se ale musí platit. Ze všeho nejvíc to pocítí cestující vzadu. Chtějí-li se uvelebit v pohodlných sedadlech, musejí se při nastupování hodně přikrčit. A pokud měříte víc než 180 cm, raději si dozadu ani nesedejte. Tedy pokud vám nevadí, že se budete hlavou dotýkat stropu. O něco lépe jsou na tom kolena, i když ani v tomto ohledu se Passat CC nepředal. Pochvalu zaslouží skvěle tvarovaná sedadla, jen hlavové opěrky by se mohly vysouvat o něco výš.

Vpředu se sice místem také nehýřilo, vysloveně stěžovat si ale určitě nebudete. Důvodem jsou vynikající sedadla, ve kterých si člověk připadá jako král na trůnu. Jsou velká, mají výrazné boční vedení a široké možnosti nastavení, o které se mohou za příplatek starat elektromotorky. Ke skvělému dojmu z interiéru přispěla dvoubarevná přístrojová deska, která se od té v běžnému passatu odlišuje některými detaily. Do povedeného celku skvěle zapadá multifunkční tříramenný volant se správně tlustým věncem. Oceňujeme také snadnost obsluhy vozu. Ani přes značné množství funkcí se řidič nemusí obávat záplavy tlačítek na středovém panelu. Situaci hodně usnadňuje dotyková obrazovka vynikající navigace. Některé méně často používané, ale užitečné funkce (adaptivní tempomat nebo systém udržení vozu v jízdních pruzích) lze aktivovat prostřednictvím volantu. Pouze ale v klidu, což je rozumné.

Kdo má stále ještě pochybnosti o kvalitě tohoto zajímavého derivátu passatu, měl by si co nejrychleji domluvit s prodejcem jízdu s topverzí. Výjimečnost svezení nezajišťuje pouze přímovstřikový šestiválec o objemu 3,6 l, ale jeho spojení se samočinnou dvouspojkovou převodovkou DSG, s téměř nepostřehnutelně pracujícím pohonem všech kol a také adaptivní pérování se třemi nastavitelnými režimy (Comfort, Normal, Sport). Potěší, že ani v komfortním módu, který dá zapomenout na žalostný stav našich silnic, se nemusíte obávat mořské nemoci. V zatáčkách totiž každý z tlumičů upravuje charakteristiku pérování tak, aby zamezil přílišným náklonům karoserie. Díky tomu nabízí podvozek za všech okolností optimální kompromis mezi požadavky na komfort a jízdní dynamiku.

Překvapivou ovladatelnost passatu podporuje také skvělé elektromechanické řízení s optimálně pracujícím posilovačem, které zprostředkovává přesně tolik informací o dění mezi koly a vozovkou, kolik jich potřebujete. Chvílemi až člověk zapomíná, že řídí 1,7 t těžký automobil.

Se šestiválcem pod kapotou umí být Passat CC až hříšně rychlý, což ke všemu skvěle maskuje. Takže teprve kolem 180 km/h postřehnete, jak svižně jede. Před každým sjezdem z dálnice se proto raději podívejte na rychloměr, abyste neměli problém. O to více překvapí, že 220 kW a 350 Nm obdařený agregát doplněný pohonem všech kol nemá přehnané nároky na palivo. Třináct litrů opravdu není mnoho, zvláště v porovnání s podobně silnými konkurenty. Důležitou roli zde sehrála převodovka DSG, která nemá hydrodynamický měnič. Navíc při výběru šesti rychlostí – většinou v automatickém režimu – se rozhoduje bleskově, stejně tak hbitě i řadí. Klasická samočinná planetová převodovka se jí v tom už z principu nemůže rovnat.

S jistotou pohonu všech kol, temperamentem, ale ze všeho nejvíc s o 535 000 korun nižší cenou proti Mercedesu CLS 350 CGI není Passat CC (1 075 000 Kč) bez šance ovládnout segment čtyřdveřových kupé. Hlasy o malé prémiovosti toho vozu by měly umlčet špičkové bezpečnostní a komfortní příplatkové prvky. Objednat si totiž můžete například adaptivní tempomat, který dokáže v případě hrozící srážky automobil zcela zastavit, systém pro udržení vozu v jízdních pruzích, parkovací kameru nebo odvětrávaná sedadla.


HODNOCENÍ: 5/5

Text: podle MPI Michal Štengl
Foto: MPI


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4779 x 1860 x 1458 mm, rozvor 2815 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1683/2155 kg. Zavazadlový prostor 0,532 m3, objem palivové nádrže 71 l.

Podvozek
Nezávislé zavěšení kol vpředu a vzadu, vpředu se vzpěrou McPherson, vzadu víceprvkový závěs, rozchod vpředu 1552 mm, rozchod vzadu 1559 mm. Stabilizátor vpředu a vzadu, hřebenové řízení s posilovačem s proměnným účinkem, převodový poměr řízení 16,4:1. Tři otáčky volantu. Hydraulická dvoukruhová brzda s posilovačem, vnitřně chlazené kotoučové brzdy vpředu i vzadu, průměr 310 a 285 mm, omezovač brzdné síly, systém ABS, ESP. Parkovací brzda působící na zadní kola. Sériové pneumatiky 235/40 R 18, Continental Sport Contact.

Motor
Zážehový šestiválec, uložený vpředu napříč. Kliková hřídel se sedmi ložisky, dvě vačkové hřídele, čtyři ventily na válec, elektronické přímé vstřikování paliva, zdvihový objem 3597 cm3, největší výkon 220 kW (300 k) při 6600/min, točivý moment 350 Nm při 2400/min.

Jízdní výkony
0 – 100 km/h                      6,1 s
Nejvyšší rychlost                 250 km/h
Spotřeba                            15,1/7,3/10,1 l/100 km

Cena
Volkswagen Passat CC 3.6 V6 4Motion       1 075 000 Kč
Testovaný vůz                                         1 310 600 Kč

Závěr

Volkswagen Passat CC se stává novou hvězdou mladé karosářské elity sedan-kupé. Na automobil s třistakoňovým šestiválcem a pohonem všech kol má rozumnou spotřebu. Vynikající dojem z auta trochu narušuje málo místa na zadních sedadlech.

+
Karoserie: solidní vnitřní prostor vpředu
velký zavazadlový prostor
vynikající dílenské zpracování
jednoduché ovládání
Jízdní komfort: skvěle tvarovaná sedadla vpředu i vzadu
účinná klimatizace
komfortní pérování
Pohon: točivý motor
dobré jízdní výkony
Jízdní vlastnosti: jisté jízdní vlastnosti v zatáčkách
dobrá ovladatelnost
přímé řízení
Bezpečnost: účinné brzdy bez sklonu k vadnutí
kompletní bezpečnostní výbava
Životní prostředí: ve srovnání s konkurenty příznivá spotřeba
Náklady: příznivý poměr cena/výbava
-
Karoserie: nízké hlavové opěrky vzadu
horší výhled směrem dozadu
Jízdní komfort: valivý hluk od pneumatik
Pohon: poměrně hrubé a cukavé řazení dvouspojkové převodovky
Náklady: jen dvouletá záruka





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: