Mercedes-Benz SLK 350
Šedý Mercedes SLK 350 vyniká vlastnostmi jednoho z nejrychlejších psů. Stejně jako chrt je rychlý a nesmlouvavý, současně ale i noblesní a poslušný.
6.jpg" alt="Automobily Mercedes-Benz SLK 350" />
Nedávno modernizovaný Mercedes SLK sice tuhle změnil linku, tamhle přidal na výkonu a tady zase snížil spotřebu, jako celek ale zůstal pořád stejný – a dobrý, sluší se dodat. Jednoznačně patří na
vrchol nejen v kategorii roadsterů, ale mezi všemi sportovními automobily střední kategorie, a to, že má pevnou skládací střechu, to je vlastně jen příjemný doplněk. Přesvědčili jsme se o tom při
testu podle našeho názoru nejlepší varianty SLK 350 vybavené příplatkovou sedmistupňovou převodovkou.
S ostrou přídí kontrastuje elegantní záď.
Ta je snad jediným doplňkem, nad nímž bychom při koupi dlouze váhali. Jedná se sice o moderní sedmistupňové ústrojí, v našem případě vylepšené za nicotný příplatek 6815 Kč páčkami ručního řazení, ale přece jen, manuální převodovka se k tomu klasicky řešenému roadsteru hodí tak nějak víc. Už jen proto, že při ostré jízdě vám najednou sedm stupňů přijde jaksi nazbyt. Když řadí automat ve sportovním režimu sám, pořád tam skáče jeden převod přes druhý, v komfortním módu zase při sešlápnutí plynu dost dlouho čekáte, než se ozubená kolečka poskládají, jak je záhodno. Na druhou stranu je příjemné mít řazení přímo na volantu a v točitých vlásenkách jen lehkým ťuknutím volit správný převod. Pořídit si takový mercedes není jednoduché...
Interiér je navržen v klasickém stylu, středová konzola už ale pomalu stárne.
Třeba i kvůli řadě dalších příplatků, v nichž se člověk málem ztratí. Výhodou ale je, že si můžete své SLK vyzdobit přesně podle svých představ. Nepřeberné je i množství audiosouprav dokonce s vrcholným systémem Harman Kardon, my nyní upozorníme jen na důležité prvky. Pro chladnější dny je skvělým vynálezem proud teplého vzduchu směřující na krk, kterému ve Stuttgartu říkají poeticky Airscarf neboli vzdušná šála. Stojí 11 704 Kč a může vás uchránit před nastydnutím, když si nedokážete zrána upřít jízdu bez střechy. Za hřích stojí i paket AMG, jímž sice testovaný exemplář vybaven nebyl, ale který „eselkáčku“ náramně sluší, druhou alternativou je sportovní sada doplňků od karbonových panelů v interiéru přes efektní červené obšití až po osmnáctipalcová kola. Jestli vám základní cena ani ne jeden a čtvrt milionu přišla stejně jako nám dobrá, pak po sečtení všech příplatků nebuďte zaskočeni jejím navýšením klidně o třetinu.
Tubusy hlavních přístrojů do roadsteru patří, antireflexní sklo zlepšuje čitelnost.
To nejlepší na Mercedesu SLK je ovšem jízda. Ať se střechou nebo bez, čeká vás skvělý řidičský zážitek. Řízení patří k tomu nejlepšímu, co kdy u třícípé hvězdy vzniklo, pozice za volantem je správně sportovní, ale pořád ještě pohodlná, brzdy fungují na jedničku. Stejně tak bez výhrad je tuhost karoserie i zavěšení – oboje nadšeně spolupracuje se standardními 17palcovými pneumatikami, které jsou pro omezení nedotáčivosti a naopak zlepšení trakce užší vpředu a širší vzadu. Podvozek je i díky tomu skvěle vyvážený a k naprosté dokonalosti schází jen možnost přepnout do sportovního režimu stabilizační systém. Na kompletní vypnutí už musíte za volantem leccos umět, protože síla 3,5litrového šestiválce je značná. Výkon 224 kW čili 305 k už něco znamená a ze zdánlivě subtilního roadsteru dělá štiku v automobilovém rybníce. Zrychlení pod šest sekund hovoří jasně, chuť akcelerovat má motor v nízkých i vysokých otáčkách. Skvělý je také jeho zvuk, jak se na sportovní roadster sluší, bez střechy se občas k vašemu uchu dostane i odfrknutí z výfuků málem jako na závodní trati. Kupodivu rozumná je i spotřeba, hlídat ji v intervalu 10 až 13 l není až tak náročné, skutečná divočina však znamená i 15litrový apetit.
SLK je mimořádně povedené auto, vyvážené, tuhé a pekelně rychlé, přitom komfortní a snadno ovladatelné. Vskutku hotový chrt mezi automobily.
HODNOCENÍ: 5/5
Objemný šestiválec jde tvrdě za svým již od nízkých otáček.
TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4103 x 1788 x 1298 mm, rozvor 2430 mm, provozní/celková hmotnost 1485/1800 kg. Zavazadlový prostor 0,208-0,300 m3, objem palivové nádrže 70 l.
Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pneumatiky 225/45 R 17 vpředu a 245/40 R 17 vzadu. Pohon zadních kol, sedmistupňová samočinná převodovka.
Motor
Zážehový vidlicový šestiválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 3498 cm3, největší výkon 224 kW (305 k) při 6500/min, točivý moment 360 Nm při 4900/min.
Jízdní výkony
0–100 km/h 5,4 s
Nejvyšší rychlost 250 km/h
Spotřeba 13,1/7,0/9,2 l/100 km
Cena
SLK 350 1 237 000 Kč
Testovaný vůz 1 598 300 Kč
výborné jízdní vlastnosti |
výkonný motor |
rychlá převodovka |
pohodlný interiér |
pevná skládací střecha |
atraktivní design |
tuhá karoserie |
zastarale působící středová konzola |
chybí sportovní režim stabilizačního systému |
při sportovní jízdě zbytečných 7 stupňů |
prutová anténa |