Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb 1.8 TSI Ambition

Test

Drahá nafta a naopak čím dál úspornější zážehové motory, to vše ohrožuje po léta preferovaná “tédéíčka”. Šance nových motorů TSI v superbu jsou o to vyšší.

Automobily Škoda Superb 1.8 TSI Ambition

Přímé vstřikování benzinu, menší objem a alespoň jedno turbodmychadlo, takový je recept na benzinové motory zítřka. Začal s tím před dvěma lety Volkswagen a slovo “downsizing” se začalo skloňovat i u dalších značek, například v koncernu Fiat. S příchodem nového superbu se objemově menší, ale výkonově zdatné motory dostaly i pod kapotu škodovek. Dne se podíváme na variantu 1.8 TSI – u níž lze očekávat větší zájem.

Automobily Škoda Superb 1.8 TSI Ambition

Verze Ambiente má sériově 16palcová litá kola i výtečné zatáčecí bixenony.


S výkonem 118 kW neboli libozvučnějších sto šedesát koní je to takový černý kůň v nabídce superbu. Ještě než automaticky sáhnete po některém ze tří turbodieselů s magickou zkratkou TDI, pečlivě zvažte benzinovou alternativu. Nejen rozdílné ceny paliva, ale také moderní konstrukce jednotek TSI spolu s tradičně značným cenovým rozdílem mezi zážehovými a vznětovými verzemi totiž více než dřív mluví právě pro benzinové čtyřválce.

Začne to už samotným nastartováním: motor tiše naskočí. Novinka nezná ani dřívější “kousání” turba, jde hladce za plynem a postupně stoupá k nejvyšším otáčkám. Divocí jezdci budou postrádat výkonovou špičku, ale s ohledem na slušnou dynamiku je to nemusí trápit. Naopak, klidnější povahy přivítají spoustu točivého momentu ještě pod hranicí 2000/min, téměř jako u turbodieselu, ne však tolik, aby se trhal asfalt (a vzorek pneumatik). Komu zachutná solidní záběr, bude příjemně překvapen dynamikou, ovšem počítat přitom musí se spotřebou i přes 10 l. Naopak kdo jen mírně ubere v rozletu, aniž by omezoval rychlost, přijede do cíle možná stejně rychle, a ještě spotřeba klesne na 7,5 l. Stačí odolat svodům motoru, neprohýbat pedál plynu a nenechat se uklimbat výtečně odhlučněným a kultivovaným čtyřválcem – tedy včas řadit o stupeň výš. Pětka a šestka jsou už vysloveně dlouhé, ale motoru to až tak nevadí, klidně snese otáčky kolem 1500/min.

Automobily Škoda Superb 1.8 TSI Ambition

Interiér uklidňuje klasickými tvary i hodnotnými materiály, vpředu je ale méně místa.


Výtečné jednotce zdatně sekunduje kvalitní podvozek nabízející dostatek jistoty i komfortu, jeho jedinou slabinou je horší filtrace krátkých nerovností. Dlažební kostky ještě vyžehlí, zjizvené okresky už ale pocítíte. Více jsme superb představili v čísle 8, a tak jen stručně připomeňme bolístky, na které byste před koupí měli dát pozor: na řidiče zprava doléhá středová konzola a výhled není kdovíjaký.

Automobily Škoda Superb 1.8 TSI Ambition

Řazení mohutnou hlavicí šestistupňové převodovky je rychlé a přesné.


Přesto stojí za to o superbu, zvláště s motorem 1.8 TSI, uvažovat. Je rychlý, pohodlný a výborně vybavený, není ovšem z laciného kraje: s prostřední výbavou Ambition jej pořídíte za 759 900 Kč, což je na druhou stranu o 45 tisíc laciněji než jen 103kW variantu 2.0 TDI. Ta však nenabídne ani takové svezení, její výhodou je o něco nižší spotřeba. Vyjdeme-li z reálných údajů o spotřebě od výrobce, vychází úspora na kilometr při dnešních cenách jen 35 haléřů ve prospěch turbodieselu. Návratnost investice tedy přijde až po nějakých 130 000 kilometrech. To spíše přiláká pozornost konkurence: VW Passat se stejným motorem stojí 717 400 Kč, jeho výbava ovšem není zdaleka tak bohatá, Mondeo Ghia s lenivější jednotkou 2,0 l/107 kW vábí zájemce na částku 671 990 Kč, jeho přehled příplatků je ale také příliš obsáhlý.


HODNOCENÍ: 4/5

Automobily Škoda Superb 1.8 TSI Ambition

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4838 x 1817 x 1462 mm, rozvor 2761 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1454/2074 kg. Zavazadlový prostor 0,565/1,670 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvková náprava, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Pneumatiky 205/55 R 16. Pohon předních kol, šestistupňová převodovka.

Motor
Přeplňovaný zážehový čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, největší výkon 118 kW (160 k) při 5000-6500/min, točivý moment 250 Nm při 1500-4200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                 8,6 s
Nejvyšší rychlost          220 km/h
Spotřeba                     10,4/6,0/7,6 l/100 km

Cena
1.8 TSI Ambition          759 900 Kč
Testovaný vůz             913 390 Kč

+
tichý a pružný motor
dobrá dynamika
přijatelná spotřeba
solidní jízdní vlastnosti
značný prostor vzadu
mimořádný zavazadlový prostor
vynikající výbava
-
nepřehledná karoserie
horší výhled šikmo vpřed a dozadu
horší filtrace krátkých nerovností na 17” kolech
méně místa pro řidičovo pravé koleno
průměrný objem nádrže
vyšší cena





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Škoda Superb 1.8 TSI (2008)
Technické informace:
Objem motoru 1798 cm3
Výkon 118 kW
Točivý moment 250 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,6 s
Spotřeba 7,6 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: