Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Fabia Combi 1.4 TDI

Test

Říká se, že dobrá hospodyňka pro pírko i přes plot skočí. Vyplatí se jí ale uvažovat v případě „dlouhé“ fabie o „krátkém“ dieselu?

Automobily Škoda Fabia Combi 1.4 TDI Sport

Výběr vhodného motoru pro nejrozšířenější tuzemské kombi není zrovna snadnou záležitostí, a to zvláště pro toho, kdo uvažuje o dieselu. Je prostřední z nabídky vznětových motorů s 59 kW pro mladoboleslavský bestseller tou zlatou střední cestou? Porovnání výrobcem udávaných normovaných spotřeb a cen by tomu mohlo napovídat. Ze vznětového trojlístku je nejúspornější, svého největšího točivého momentu ale dosahuje mnohem výše než zbývající dvojice. Že je o 23 tisíc levnější než provedení se čtyřválcem 1.9 TDI, z něhož byl odstraněním jednoho válce odvozen, nepřekvapí. Vzhledem k identické konstrukci s 51kW verzí se ale rozdíl 17 tisíc Kč zdá být trochu nadsazený. Za filtr pevných částic se připlácí dalších 16 tisíc Kč.
 

Automobily Škoda Fabia Combi 1.4 TDI Sport

Za 16palcová kola se u verze Sport připlácí jen 3000 Kč, zhoršují však cestovní komfort.


Čtyřválcové turbodiesely přímých francouzských konkurentů (Peugeot 207 SW 1.6 HDI/66 kW a Renault Clio Grandtour 1.5 dCi/63 kW), které lze pořídit za srovnatelnou cenu, disponují větším výkonem a točivým momentem, navíc dostupným v nižších otáčkách. Studium technických tabulek a ceníků tedy pro testovanou fabii zrovna nevyznívá nejlépe.

Automobily Škoda Fabia Combi 1.4 TDI Sport

Fabia Combi se výborně řídí a poskytuje nadprůměrnou přepravní kapacitu.


Ani po svezení však žádné extra body nezíská. Zástavba motoru je lepší než u předchozí generace a tříválec je lépe odtlumený a odhlučněný. V obecném srovnání však tato verze za většinou konkurence zaostává svou nekultivovaností a nelibým zvukovým projevem. Silnější verze motoru 1.4 TDI má relativně úzký rozsah využitelných otáček a potřebuje více vytáčet. V 1500 otáčkách je tříválec ještě malátný (51kW verze jde lépe odspodu) a do tempa se dostává se po překročení dvoutisícové hranice. O 500 výše je již ve svém živlu a mocně táhne, ale jen krátce za čtyřtisícovou hranici. Plynulou jízdu rychlostmi nad hranicí 90 km/h má tato verze nejradši a odvděčí se za to i spotřebou do 6 litrů na 100 km. Městský provoz se vzhledem k charakteristice motoru a nutnosti ho vytáčet a často řadit (změna převodových stupňů je ale bezproblémová) odrazí na zvýšení spotřeby o 1 až 1,5 litru.

Automobily Škoda Fabia Combi 1.4 TDI Sport

Za síť oddělující zavazadelník se připlácí 4000 Kč.


Stejně jako u „krátké“ fabie a roomsteru, i pro Fabii Combi platí, že vznětová verze se prodává za příliš „dlouhé“ peníze. Na to, aby se úspora na spotřebě stále dražší nafty vyplatila, by musel její majitel najezdit ročně několik desítek tisíc kilometrů. Motor 1.4 TDI svými vlastnostmi kazí Fabii Combi jinak výborný „kádrový profil“ získaný solidností konstrukce a nadprůměrnou přepravní kapacitou, jejíž opětné popisování by již bylo pověstným nošením dříví do lesa.


HODNOCENÍ: 3/5

Text: Vladimír Löbl
Foto: Jan Dvořáček

Automobily Škoda Fabia Combi 1.4 TDI Sport

Za nižší spotřebu si je nutné řádně připlatit a strpět nepříjemný zvukový projev nekultivovaného vznětového tříválce.


TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4239 x 1642 x 1498 mm, rozvor 2462 mm, provozní/celková hmotnost 1150/1665 kg. Zavazadlový prostor 0,480/1,460 m3, objem palivové nádrže 45 l.

Podvozek
Vpředu příčná ramena vzpěry McPherson, vzadu vlečená ramena spojená zkrutnou příčkou, kotoučové brzdy, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 1955/55 R 15. Pohon předních kol, manuální pětistupňová převodovka.

Motor
Vznětový řadový přeplňovaný tříválec, dva ventily na válec, zdvihový objem 1422 cm3, největší výkon 59 kW (80 k) při 4000/min, točivý moment 195 Nm při 2200/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                     13,7 s
Nejvyšší rychlost              173 km/h
Spotřeba                         5,7/4,0/4,6 l/100 km

Cena
Fabia Combi 1.4 TDI Sport          451 900 Kč
Testovaná verze                         513 900 Kč

+
nízká spotřeba paliva
dojezd na nádrž
dobré jízdní vlastnosti
přesné řazení
prostorný interiér a zavazadelník
kvalita dílenského zpracování
-
hlučný motor s nekultivovaným zvukovým projevem
malý rozsah využitelných otáček
značný cenový rozdíl oproti srovnatelným zážehovým verzím





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: