Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4

Test

Zájemci o Škodu Octavia mohou být po její modernizaci vybíravější. Což třeba zkombinovat verzi kombi s motorem 1.8 TSI a pohonem všech kol?

Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4

Při zatrhávání jednotlivých položek v rozsáhlém ceníku nové octavie je třeba dobře vážit všechna pro i proti a oprostit se od obvyklých klišé. Jedno z nich říká – když „oktávku“, tak v „kombíku“ a s „dieselem“. Pro toho, kdo najezdí ročně mnoho desítek tisíc kilometrů, se nadále jedná o jasnou volbu. Pro ty ostatní je na zvážení, zda radši nesáhnout po zážehovém čtyřválci 1.8 TSI, nejvyváženějším agregátu současné nabídky. Ten potěší plynulým nárůstem síly v širokém spektru otáček, výbornou pružností a kultivovaností a zejména příjemným zvukem, o jakém se agregátům TDI ani nesní. Spotřeba okolo 9 litrů přitom vypadá ještě rozumně a motor tolik nezatěžuje příď. Další dilema nastává u položky převodovka. Pokud peníze nejsou problémem a jde více o komfort než o sportovní svezení, tak ruka bezděčně směřuje ke kolonce „dvojspojková převodovka DSG“. Kdo zůstane u klasiky, toho v případě verze 1.8 TSI se 118 kW čeká vhodně odstupňovaná manuální šestistupňová s lehkým přesným řazením, byť s drobnou vůlí páky v kulise.

Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4

Na nesoudržném povrchu má verze 4x4 dobrou trakci.


A co takhle zvolit pohon 4x4? Ten přináší lepší ovladatelnost při zhoršených adhezních podmínkách, kromě vyšších pořizovacích nákladů je však třeba počítat s vyšší spotřebou, nepatrně horší dynamikou a občasnou nutností výměny oleje v lamelové spojce.

Jeho praktická využitelnost je v našich podmínkách omezená, kdo bydlí ve městě či nížině, pro toho se může jevit jako zbytečný luxus, kdo je z hor, pro toho je ale vhodnou volbou. Připlácí se 60 000 Kč, součástí této částky je ale o 5 l větší nádrž a u kombi i černé ližiny.

Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4

Volant má vhodné vytvarování.


Octavia 4x4 se ovládá stejně snadno jako provedení s předním pohonem. Ve standardním provedení nemá žádné dodatečné úpravy podvozku a její světlá výška je v porovnání s „předokolkou“ se 138 mm dokonce o 2 mm nižší. Kdo si ale v objednávce zatrhne položku „paket pro špatné cesty“ dostane bezplatně kromě zvětšení světlosti o 25 mm na 163 mm i bytelnější kryt motoru a lepší krytí brzdových hadiček.

Bez tmavých ochranných lišt působí modernizovaná octavia luxusním dojmem, lakované spodní partie nárazníků ale mohou přijít snáze k úhoně, a to zejména v testované verzi 4x4.

Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4

Po vzoru verze RS na upraveném zadním nárazníku přibyly úzké podlouhlé odrazky. Zpětná zrcátka s integrovanými směrovkami jsou větší a usnadňují řidiči orientaci.


Pochvalu si zaslouží rozměrnější zpětná zrcátka, nová grafika lépe čitelných přístrojů i odkládací síťka na spolujezdcově straně středového panelu. Robustní stavba se podílí na výborné torzní tuhosti octavie. I na rozbité vozovce tato škoda zajišťuje s příplatkovými plášti Continental Sport Contact 2 rozměru 205/55 R 16 vysokou míru cestovního komfortu.

Pakliže platí, že se octavia pohybuje na pomezí nižší střední a střední třídy, v případě verze kombi s motorem 1.8 TSI a pohonem všech kol ve výbavě Elegance lze již mluvit spíše o konkurenci pro zástupce střední třídy.


 HODNOCENÍ: 5/5

Automobily Škoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4

Motor 1.8 TSI potěší zejména pružností a kultivovaností, úspornosti „tédéíček“ ale nedosahuje.

TECHNICKÉ ÚDAJE:
Karoserie
Délka x šířka x výška 4569 x 1769 x 1495 mm, rozvor 2578 mm, pohotovostní/celková hmotnost 1425/2085 kg. Zavazadlový prostor 0,580/1,620 m3, objem palivové nádrže 60 l.

Podvozek
Vpředu náprava typu McPherson, vzadu víceprvkový závěs, brzdy kotoučové, vpředu s vnitřním chlazením. Standardní pneumatiky 205/60 R 15. Stálý pohon všech kol se spojkou Haldex, šestistupňová manuální převodovka.

Motor
Zážehový přeplňovaný čtyřválec, čtyři ventily na válec, zdvihový objem 1798 cm3, nejvyšší výkon 118 kW (160 k) při 4500-6200/min, točivý moment 250 Nm při 1500-4500/min.

Jízdní výkony
0–100 km/h                    8,1 s
Nejvyšší rychlost             218 km/h
Spotřeba                        10,3/6,2/7,7 l/100 km

Cena
Octavia 1.8 TSI Elegance          665 900 Kč
Testovaný vůz                         796 500 Kč

+
výkonný
pružný a kultivovaný motor
prostorný interiér
kvalitní materiály a zpracování
objemný zavazadlový prostor
dobré jízdní vlastnosti
dobrá trakce
komfortní odpružení
velká užitečná hmotnost
-
vyšší pořizovací a provozní náklady
mírná vůle řadicí páky v kulise
vyšší riziko odcizení navigace





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: