Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jízdní dojmy: Škoda Octavia s tříválcem 1.0 TSI

Jízdní dojmy

Tříválec 1.0 TSI v koncernových modelech postupně vytlačuje čtyřválcovou 1.2 TSI. Teď je na řadě Octavia, ale je jen otázkou času, kdy se objeví v dalších modelech s logem Škody, Seatu nebo Volkswagenu.

Proč? Tato otázka určitě zazní ve spojení s tříválcovou octavií mnohokrát... V rámci modelového roku 2017 totiž nastupuje místo motoru 1.2 TSI/81 kW nová jednotka 1.0 TSI/85 kW (slabší 1.2 TSI/63 kW minimálně pro následující rok v nabídce zůstává). Změn je na Octavii 2017 ještě více, ale tato je zdaleka nejvýraznější.

Odpověď je jasná hned při pohledu na technické údaje. Nový motor je o 6 koní a 25 Nm silnější, na stovce je o dvě desetiny sekundy dřív a Octavia s ním váží o 5 kg míň. To hlavní ale je, že kombinovaná spotřeba klesla o 10 % na téměř zázračných 4,5 l/100 km. To je ten pravý důvod, proč se základním kamenem nabídky benzinových octavií na příštích pár let stává tříválec. Neustále se zpřísňující limity emisí CO2 u osobních aut jsou zkrátka neúprosné.

 

Rozjezdy s tříválcem jsou snadné, stačí přidat jen trochu plynu a motor se hravě vyhne spárům turbodíry. Už kolem dvou tisíc otáček má tolik síly, že větší vytáčení je potřeba leda při předjíždění. Při takovém stylu jízdy se motor projevuje neslyšně – typický tříválcový ryk se ozývá jen při velké zátěži nebo ve vysokých otáčkách. Do nich motor letí s lehkostí, není to ale ani nutné, ani nijak zvlášť zábavné a už vůbec ne ekonomické.

Škodovácký litr má totiž vlastnost společnou většině maloobjemových turbomotorů: při obezřetné práci s plynovým pedálem a včasném řazení jede úsporně a svižně. V našem případě to na cestě z Prahy do Mladé Boleslavi a zpět znamená bez jakéhokoliv omezování průměr 6,1 l/100 km – na okreskové části trasy jsme se dokonce dostali k pěti litrům. To jsou velmi slušné výsledky z reálného provozu, o něco lepší než u benzinového 1.2 TSI/81 kW a povážlivě blízké naftovému 1.6 TDI/81 kW, za nějž zaplatíte o 57 000 Kč víc a dostanete k němu pětistupňovou převodovku.

 

Jaké další novinky přináší Octavia modelového roku 2017?

Vedle nového motoru to jsou především adaptivní tlumiče (+25 000 Kč) pro verze Style, L&K a RS s motory o výkonu nejméně 150 k a zadní parkovací kamera (+8100 Kč) nově doplněná o ostřikovač. Z praktických drobností to pak je deštník pod sedadlem spolujezdce a schránka s indukčním dobíjením mobilního telefonu.

 

Názor autora

Živý, úsporný a tichý... Nic víc od benzinového motoru s výkonem lehce nad 100 k asi nikdo nečeká a nová verze octavie tyto požadavky dokáže bez zaváhání naplnit. Povedený motor do dnešní doby.

Cena základního modelu 395 900,- Kč





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Tuono ve verzi factory je jako socha, vydržíte na něj koukat celé hodiny. Ale běda, jak vás někdo…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: