Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan X-Trail 1.6 DIG-T: Vítěz v „ceně od“

Test

Dobře vybavené SUV za cenu lehce přes půl milionu? To není sen, vítejte v realitě Nissanu X-Trail. Na sedm sedadel nebo 4×4 ale zapomeňte.

Za 543 900 korun je prostorných SUV s tak dobrou základní výbavou docela málo. X-Trail má totiž v ceně litá kola, klimatizaci, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, elektricky ovládaná okna, tempomat, autorádio se všemi důležitými konektory a multifunkční volant. Honda CR-V začíná na částkách o 40 000 Kč výše a Mazda CX-5 je sice o 10 000 korun levnější, ale o mnoho položek výbavy chudší.

Do loňského léta jim však X-Trail nemohl tak sebejistě konkurovat, jelikož mu v nabídce chyběl benzinový motor. Nově je v nabídce nejdostupnější verze s přeplňovanou benzinovou šestnáctistovkou DIG-T. Vedle poctivých dvoulitrů v Hondě a Mazdě působí trochu jako nedochůdče, ale na silnici se tak nejistě nechová, pokud tedy na něj nemáte příliš velké nároky.

Jde o kultivovanou a tichou jednotku. Výkony 163 k a 240 Nm nejsou špatná čísla, ale motor není moc dynamický. Hůř se sbírá „odspodu“ a otáčky padají mírně pomalu, a protože převody v manuální skříni jsou dlouhé, příliš rychlé podřazování mu nedělá dobře. Musíte se zkrátka naladit na klidnější jízdní styl, který se ale vyplatí. X-Trail 1.6 DIG-T váží skoro o 100 kg méně než s dieselem a navíc má jen přední pohon, a proto je působivě střídmý. Je to jedno z mála aut, které nám v testu ukázalo hodnotu téměř shodnou s továrními údaji (6,3 l).  

Mazda CX-5 má daleko přesnější řízení i jistější podvozek, ale X-Trail je na zadních posuvných sedadlech prostornější. Kdo si chce tedy hlavně užít řízení, volí Mazdu, Nissan však boduje cenou a prostorem.

Názor autora

Je prostorný, láká na nízkou cenu nejdostupnější verze s bohatou výbavou. Benzinový motor dynamikou ani jízdními vlastnostmi neohromuje, ale potěší nízkou spotřebou. Pokud chcete SUV a stačí vám předokolka, dává smysl.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 543 900,- Kč
Cena testovaného modelu 543 900,- Kč
+
prostor ve druhé řadě
objem kufru
nízká základní cena
bohatá výbava
úsporný benzinový motor...
-
...který se nabízí jen s pohonem předních kol
dlouhé zpřevodování a dlouhé dráhy řazení manuálu





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: