Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Volkswagen Caddy Alltrack 2.0 TDI 4MOTION: První jízdní dojmy na českém internetu

Jízdní dojmy

Volkswagen Caddy patří mezi ty užitkové a osobní dodávky nižší střední třídy, které úspěšně loví také v rybníce osobních MPV. Nejnověji přichází Caddy ve verzi Alltrack, která má za úkol oslovit ty zákazníky, kteří chtějí skloubit pracovní a rodinný vůz v jednom a kladou u toho důraz na vzhled a styl.

Caddy je nejprodávanější užitkový vůz od Volkswagenu, celkově se ho prodalo již 1,7 milionu kusů. Je tomu tak i proto, že odjakživa nabízí pestrou paletu verzí, ze kterých si vybere skutečně každý živnostník, firma a často i rodina.

I v páté generaci proto přichází na trh „oplastovaná“ verze nově zvaná Alltrack, která klade důraz nejen na praktičnost, ale také na stylový vzhled. Jde o nástupce verze Cross, která se vyráběla v minulé generaci.

Alltrack stojí mezi výbavovými stupni Trendline a Comfortline a doplňuje je o několik povedených designových doplňků, které vzhled vozu obohacují o jistou off-roadovou auru. Patří mezi ně plastové lemy blatníků a prahů, odlišná mřížka chladiče, „brandované“ prahové lišty nebo speciální čalounění sedadel. Do základní výbavy patří i 17palcová litá kola (na přání je lze zdarma vyměnit za 16palcová).

Užitná hodnota verze Alltrack je stejná jako u běžných verzí. Devizou caddyho je tedy i nadále velkorysý vnitřní prostor pro náklad (lze naložit přes tři „kubíky“, pokud ponecháte pouze přední sedačky) i pro cestující. Ti naleznou na sedačkách ve druhé dostatek pohodlí i místa na nohy, za příplatek lze pořídit i řadu třetí. Jako jediný užitkový vůz své třídy nabízí caddy také boční hlavové airbagy pro cestující ve druhé řadě.

Průchodnost lehkým terénem je o něco lepší než u běžného caddyho, protože světlá výška u verze Alltrack se zvětšila na 160 mm v případě provedení s předním pohonem a na 159 mm v případě 4MOTION (světlou výšku u 4x4 snižuje přítomnost zadního diferenciálu). Je to o 4 mm, resp. 6 mm, více než u ne-alltrack verzí.

Pohon všech kol obstarává spojka Haldex páté generace, která je o 1,4 kg lehčí než předchozí provedení a disponuje rychlejšími reakcemi. Zadní tuhá náprava, která na pohled vypadá velmi robustně, caddymu také zůstala. Pro ty, kteří s alltrackem budou skutečně vyrážet i na nezpevněné cesty, se bude hodit možnost připlatit si za hliníkový kryt pod motor za 6 178 Kč bez DPH.

Nabídka motorů verze Alltrack pokrývá výkonové rozmezí 55 až 110 kW. Nejprodávanější jednotkou bude bezpochyby dvoulitrový diesel 2.0 TDI, který se do alltracku montuje ve verzích 55, 75, 90 a 110 kW. Verze s 90 a 110 kW jsou však jediné, se kterými je možné kombinovat pohon všech kol. Výkonnější z nich navíc nabídne pouze automatizovanou převodovku DSG. Benzinové motory zastupuje 1.2 TSI/62 kW, 1.0 TSI/75 kW a 1.4 TSI/92 kW. K mání pak ještě verze 1.4 TGI/81 kW spalující zemní plyn.

Nejvíce času jsme strávili za volantem Caddy Alltrack 2.0 TDI/90 kW 4MOTION se šestistupňovou manuální převodovkou. Vůz se veskrze příjemně řídí, spojka, řazení, řízení, všechno je optimálně „nakalibrované“. Posaz za volantem je vyšší, což je ale u vozu tohoto typu výhodou. Řidič má po ruce všechny potřebné ovládací prvky, snad jen displej infotainmentu by mohl být umístěn o něco výš. Oceňujeme také vysokou kvalitu materiálů; Caddy Alltrack je skutečně honosná dodávka na pohled i na omak.

90kW vznětový motor má více než dostatek výkonu, který naplno oceníte teprve při podstatnějším využití užitečného zatížení (až 535 kg). Jako ideální by se zdála verze se 75 kW, kterou však nelze mít s pohonem všech kol.

Na pár kilometrů jsme usedli i do varianty 2.0 TDI/110 kW DSG 4MOTION. Ta nabízí špičkovou dynamiku, při jízdě nám však vadilo, že převodovka motor v automatickém režimu často podtáčí a interiérem se v takových chvílích nese výrazné dunění.

Caddy je ve všech verzích velmi komfortním osobně-užitkovým vozem. Motor je příkladně odhlučněn a i při rychlostech kolem 130 km/h panuje uvnitř stále velmi dobrá akustická pohoda, srovnatelná s čistě osobními automobily. Jízdními vlastnostmi patří caddy k tomu nejlepšímu mezi dodávkami, a to i přes použití zadní tuhé nápravy s listovým perem, která ale při běžné jízdě nabídne dostatek jistoty i v rychleji projížděných zatáčkách. Jediným obecně známým negativem caddyho je až příliš tvrdé naladění podvozku, které na českých „drncavých“ silnicích obvykle příliš neoceníte.

Ceny zůstávají vysoké, jak je ostatně u caddyho zvykem. Příplatek za verzi Alltrack činí oproti momentálně nejatraktivnějšímu běžnému provedení Generation Four cca 64 000 Kč bez DPH, Alltrack však disponuje několika prvky, za které se jinak musí připlácet (např. dešťový senzor, nastavitelná loketní opěrka, chromový interiérový paket nebo kožená řadicí páka). Do ČR se bude Caddy Alltrack dovážet pouze v osobní verzi, prodloužená verze Maxi nebude v provedení Alltrack existovat vůbec.

Uvedené ceny jsou bez DPH.

Cena základního modelu 603 183,- Kč
Cena testovaného modelu 764 462,- Kč
+
Vkusný design doplňků verze Alltrack
Velmi dobré odhlučnění a celkový komfort jízdy
Vysoká kvalita zpracování a materiálů
Poslouží skvěle jako vůz pro práci i rodinu
Široká nabídka motorů…
-
… avšak pouze dva pro pohon všech kol!
Na nekvalitních cestách omezený komfort odpružení
Vysoká pořizovací cena
DSG drží příliš nízké otáčky





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Volkswagen Caddy 2.0 TDI 122 hp 4MOTION (2015)
Technické informace:
Objem motoru 1968 cm3
Výkon 90 kW
Točivý moment 300 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 11,5 s
Spotřeba 5,4 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Superbiky jsou odnepaměti považovány za výkladní skříň technických schopností výrobců motocyklů.…

Labe aréna v Račicích žije dál taky triatlonem. Rekonstrukci areálu si po evropských veslařích a před…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: