Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën Jumper L2H1 2.2 HDI: Spolehlivý služebník i pro jednu stopu

Test

Motocyklisté jsou individualisté takřka každým coulem – stejně jako jejich stroje. Nový Citroën Jumper ve službách našich jednostopých motocyklových kolegů proto není žádnou výjimkou. Postavili si jej doslova na míru!

Nebývá zvykem, aby si redaktoři motocyklového časopisu mohli nechat postavit vůz, který ke své práci opravdu potřebují. V Citroënu to mají ale s emocemi velmi podobně, a proto se k takovému podniku rádi nechali strhnout.

Náš požadavek na dokonalou dodávku byl jasný: nákladový prostor pro tři motocykly (speciály bez RZ, jež je nutné převážet) a tři až pět míst k sezení. K trojici redaktorů se totiž pravidelně přidává fotograf a méně pravidelně také dámské osazenstvo pečující o zázemí týmu na akci. Dalším požadavkem je silný, ale úsporný motor ve spojení se šestistupňovou převodovkou. Od prvních rozhovorů s českým importérem Citroënu bylo zřejmé, že se budeme muset vypravit cestou individuálních úprav.

Jako základ nám posloužila delší nízká verze klasického furgonu, varianta L2H1. Nízká proto, že na cestách za motocykly často parkujeme ve městech a ne do všech podzemních garáží se s nástavbou vejdete. Delší varianty L3 a L4 jsme zamítli kvůli stejně praktickým důvodům při parkování. Jak tedy dostat vše do klasické el-dvojky?

„Musíme do toho říznout,“ navrhuje inženýr Souček, jenž má na starosti speciální akce a řešení pro dodávky, vestavbu UNI+3P, díky níž bychom získali další tři místa pro pasažéry. Vestavba je však sklopná, to znamená, že až na nějakých 30 cm, jež ve složeném stavu zabírá, můžeme využít maximální nákladový prostor – pro naše účely geniální řešení!

A jak se nám s jumperem jezdí? Po prvních měsících užívání můžeme pochválit přesné řízení, velký rejd při otáčení a sympatickou spotřebu do 7,4 l/100 km.

Mile nás překvapily pohodlné sedačky (přední i ta zadní) na dlouhých cestách a klid v dobře odhlučněné kabině.

Závěr

Po prvních tisícovkách kilometrů je náš dojem z upraveného furgonu Citroën skvelý: vestavba posuvné prícky s druhou řadou sedadel slouží a činí vůz mnohem variabilnejší. Chválíme silný motor a na dodávku přesné řízení.

Uvedené ceny jsou bez DPH.

Celkové hodnocení

4.5
Cena základního modelu 614 700,- Kč
Cena testovaného modelu 663 700,- Kč
+
bezkonkurenční praktičnost díky posuvné přepážce UNI+3P
přesné a příjemné řízení
při tempu do 120 km/h spotřeba kolem 7 l/100 km
-
vnější rozměry vozu vyžadují zvyk především při řízení ve městě





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Nakedy střední kubatury patří k nejoblíbenějším motocyklovým kategoriím u nás. Japonská čtyřka v…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: