Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

VW Golf Sportsvan 1.6 TDI: Praktický mezistupeň

Test

Mezi rodinnými kompakty od VW si musí vybrat snad každý. Na jedné straně je zde Ggolf, na straně druhé Touran a mezi nimi Golf Sportsvan, stojící na půli cesty mezi hatchbackem a plnohodnotným MPV.

Zatímco jiné automobilky nabízí kompaktní MPV zpravidla v základní a prodloužené verzi, Volkswagen na to jde jinak. Touran je plnohodnotným MPV, na přání sedmimístným, a menší alternativou k němu je samostatný model, loni uvedený Golf Sports­van. Ten na půdorysu srovnatelném s Golfem nabízí zvýšenou stavbu karoserie, vzdušnou kabinu a kufr se základním objemem 500 litrů.

Proč ale vůbec dát přednost menšímu modelu? Stačí zběžný pohled do ceníku: naftový Sports­van je o celých 83 000 Kč levnější než Touran se stejným motorem a oproti kombi Golf Variant (to má sice o 105 litrů větší kufr, ale méně prostorný interiér) je dražší o zanedbatelných šest tisíc. Sportsvan ovšem disponuje kompletní technikou řady Golf, a tak se v testovaném provedení 1.6 TDI musí obejít bez víceprvkové zadní nápravy a systému vstřikování močoviny SCR.

Samotnému motoru ale jakožto naftovému základu není co vytknout. Jeho dynamika je dostačující a doplněná spotřebou, která se snadno udrží pod šesti litry. Jediným opravdovým handicapem je pětistupňová převodovka, která vzhledem k větším přeskokům mezi převody vyžaduje, zejména ve městě, zvýšenou obezřetnost při řazení. Přitom Touran s naftovou šestnáctistovkou měl „šestikvalt“ už v minulé generaci...

To je ale asi to jediné, co by vás mohlo na Sportsvanu štvát. Interiér je totiž plný pozitivních překvapení: všude, kam se podíváte, najdete velké odkládací prostory a zadní sedadla lze posouvat o 18 cm a tím až o 90 litrů zvětšit objem kufru.

Ukázkovou variabilitu interiéru doplňuje velká prosklená plocha, která svědčí výhledu z vozu i pocitu vzdušnosti interiéru. Dokonce i přes trojúhelníková okénka v předních sloupcích je dobře vidět do zatáček, to nebývá u všech MPV zvykem. Škoda jen vysoké palubní desky, která znesnadňuje odhad obrysu přední části karoserie – při parkování je lepší se spolehnout na senzory.

V otázce ovladatelnosti nechtěl Volkswagen nechat prostor ke kritice, a tak vsadil na tužší naladění podvozku, který se v zatáčkách téměř nenaklání. Společně s přesným řízením, doplněným o funkci XDS, vzniklo jedno z nejlépe jezdících krátkých MPV, které se musí sklonit jen před Fordem C-Max. Daní za to je ale horší tlumení ostrých nerovností, ty dá podvozek s jednoduchou konstrukcí zadní nápravy a tuhými tlumiči dobře pocítit. V tomto světle se volba příplatkových 17'' kol na testovaném voze jeví jako zbytečný luxus.

Názor autora

Vůz, který je kombinací hatch­backu a MPV, je ideálním řešením pro ty, kdo využijí varia­bilní interiér a zároveň ocení kompaktní vnější rozměry. Povedený mix doplňuje výborná ovladatelnost a nízká spotřeba motoru 1.6 TDI.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 442 900,- Kč
Cena testovaného modelu 693 600,- Kč
+
variabilita interiéru
rozsah základní výbavy
při délce 4,3 metru solidní objem kufru
výhled z vozu
ovladatelnost
-
jen pětistupňová převodovka
silnější motory až v nejvyšší výbavě





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: