Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

BMW 216d Active Tourer: Jaký je naftový tříválec?

Test

Nejslabší zástupce řady 2 Active Tourer má pod kapotou tříválcový turbodiesel 1,5 l pohánějící přední kola. S klasickými BMW tedy tento model nemá technicky společného zhola nic. Jak se s ním žije?

Active Tourer je prvním z rodiny nově pojatých BMW. Jejich řady se mezitím rozrostly o prodloužený Gran Tourer a na stejném základu vyjede i druhá generace X1. Konstrukce s příčně uloženým motorem a pohonem předních kol má technicky mnohem blíž k Mini než k ostatním BMW – platforma UKL2 je dokonce společná s Mini Clubman, stejně jako paleta tří- a čtyřválcových motorů.

Nejlevnějším modelem je benzinový tříválec 218i (1,5 l/100 kW) za 644 800 Kč, my jsme ale k testu zvolili naftový tříválec 216d (1,5 l/85 kW) za cenu od 699 400 Kč. Českým řidičům by byl jistě bližší čtyřválcový dvoulitr 218d o výkonu 110 kW, ten je ale proti dieselové patnáctistovce dražší o 57 tisíc korun. Takže se přímo nabízí otázka – stačí Active Toureru základní motor?

S odpovědí vás nebudu zbytečně napínat, ano motor je to zcela dostačující a ušetřené peníze můžete klidně investovat do příplatkové výbavy. Smůlu ale budete mít v případě, že chcete automat – 216d je jedinou motorizací, která se vyrábí pouze s manuální převodovkou. Přitom k charakteristice motoru by automatické řazení dobře ladilo…

Motor, který je technicky vzato polovinou pro BMW typického třílitrového šestiválce, totiž vykazuje vlastnosti, které jsou pro naftové tříválce charakteristické. V nejnižších otáčkách působí ospale, newtonmetry přibývají pozvolna a výraznějšího zátahu se dočkáte až okolo 1750 otáček, kde je dle technických údajů položeno maximum točivého momentu. Ve vyšších otáčkách má patnáctistovka naopak překvapivý elán, snadno se vytáčí a podává přesvědčivé výkony. V takovém režimu však zároveň poměrně výrazně stoupá spotřeba. Při běžném použití je naopak 216d ukázkově střídmá, s lehkou nohou se dá v průměru jezdit za 5 až 5,5 litru.

V otázce jízdních vlastností nedává toto BMW žádný prostor ke kritice. Řízení je přesné a vůz je stabilní v přímém směru i při průjezdu zatáček – s touto předokolkou si v Mnichově reputaci rozhodně nepokazí. Ovladatelností se naopak řadí na špičku mezi MPV.

Mimochodem, podobně je na tom Active Tourer i s variabilitou, je však potřeba počítat s jednou důležitou věcí: nejedná se o typického zástupce kompaktních MPV. Interiér BMW je o něco těsnější, koncepčně má nejblíž k Volkswagenu Golf Sportsvan a jedinému konkurentovi od prémiové značky, Mercedesu třídy B.

Názor autora

Verze 216d vás při pohledu na nabídku motoru na první pohled nejspíš nezaujme. Pokud ale od Active Toureru neočekáváte až téměř sportovní výkony, které jsou schopny poskytovat silnější motory, pak se jedná o zajímavou volbu, která potěší přiměřenou dynamikou a nízkou spotřebou.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 644 800,- Kč
Cena testovaného modelu 699 400,- Kč
+
při běžné jízdě velmi nízká spotřeba
vynikající jízdní vlastnosti
ukázková variabilita
výborné odhlučnění
-
mdlý projev motoru v nízkých otáčkách
relativně malý interiér
vysoké základní ceny





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: