Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

JÍZDNÍ DOJMY: Opel Astra K míří na špičku třídy

Jízdní dojmy

Zcela nové motory, odlehčená konstrukce karoserie, inteligentní LED světla, superpohodlná sedadla nebo špičková mobilní konektivita. Opel Astra míří vysoko a my už víme, jestli jenom na papíře, nebo i ve skutečnosti.

Po prvních dvou stovkách ujetých kilometrů je jasné, že Opel to myslí s atakem špičky segmentu C, kde vládne Volkswagen Golf, opravdu vážně.

Jestli předchozí astru (generace J) mohl někdo považovat za tak trochu staromódní, těžký kompakt plný zvláštních tlačítek, nová astra (K) tuto představu obrací naruby.

Psali jsme: Přichází nový Opel Astra. Je menší a zhubnul až 200 kg
Psali jsme: OBRAZEM: Nový Opel Astra poprvé v Česku
Psali jsme: Kombi Opel Astra ST přerostlo přes 4,7 metru

A začít můžeme v interiéru. Nepřehledné ovládání palubních systémů je minulostí, protože středový panel ovládl velký, svižně reagující dotykový displej s logicky uspořádaným menu. Z pohledu každodenní využitelnosti je neméně důležité také to, že Opel opět připravil špičková ergonomická sedadla se zdravotním certifikátem AGR, nově s masážní a odvětrávací funkcí.

Pohodlí astra nepřipravila pouze pro přední cestující, ti zadní ocení moře místa ve všech směrech. „Za sebe“ si pohodlně sedne 188 cm vysoký člověk. Zavazadlový prostor je se svými 370 litry na průměru třídy.

Jako vůbec první kompakt používá astra inteligentní LED dálkovky, které se umí vypínat zónově a neoslňují kolemjedoucí řidiče.

Atmosférické motory jsou minulostí

Motory pro astru jsou všechny nové konstrukce, využívající přímý vstřik a přeplňování. Výkonové rozpětí sahá od 95 koní (1.6 CDTi) do 200 koní (1.6 Turbo, v prodeji 2016).

Během seznamovacích jízd jsme nejvíce kilometrů strávili s nejzajímavějším motorem v nabídce, benzinovým tříválcem 1.0 Turbo/105 k, který tento rok skončil druhý ve své objemové třídě v anketě Motor roku.

Mile překvapí jeho kultivovanost, pouze v nízkých otáčkách a při rozjezdech mírně duní. Ve středních a vyšších naopak zaujme slušná gradace výkonu.

Mohl by lépe reagovat na plyn, ale to je mor všech malých přeplňovaných agregátů. Spotřeba se pohybovala mezi 6 a 9 l/100 km podle stylu jízdy.

Krátce jsme se svezli i s motorem 1.4 Turbo/150 k. Ten je znatelně silnější a k uším posádky přináší až sportovní zvuk, je však také o 50 000 Kč dražší.

Jízda? Překvapivě zábavná

Jízda v astře je komfortní a zábavná zároveň. Snadno zatáčí a velmi dobře sedí i na rozbité silnici. Zásluhu na tom jistě má snížení hmotnosti oproti předchůdci o 120 až 200 kg dle verze.

Podvozek využívá McPhersony vpředu a vlečenou nápravou s wattovým přímovodem vzadu. Ve výbavě překvapivě schází adaptivní tlumiče, které minulá astra měla.

Aktualizace 1.10.:

Pozor, Wattův přímovd mají pouze vozy s motory 1.4 Turbo, 1.6 Turbo a nejsilnější 1.6 CDTi! Ostatní, slabší verze mají vzadu klasickou klikovou nápravu s torzní příčkou bez Wattova přímovodu.

Z našich zkušeností každopádně vyplývá, že i verze bez wattova přímovodu jsou na tom jízdně opravdu velmi dobře. Otázkou zatím je pouze to, jak se vůz bude chovat při větším využití užitečného zatížení.

Uvidíme, co s mimořádnou lehkostí projevu udělá těžší dieselový motor 1.6 CDTi nad přední nápravou.

Online asistence OnStar

Systém Opel OnStar je takový přítel na telefonu. Zavoláte a ozve se živý operátor, který vám poradí s navigací či pomůže v krizové situaci. V češtině bude od poloviny roku 2016. Služba bude placená (předpoklad cca 3000 Kč na rok).

Opel společně s astrou představil i mobilní aplikaci myOpel, pomocí které můžete vůz na dálku zamknout, diagnostikovat, nechat zatroubit nebo najít pomocí GPS souřadnic. Nastartovat mobilem zatím nejde, i když technicky to jistě problém není.

Součástí konektivity je také 4G hotspot, který v interiéru vytvoří wi-fi připojení na internet až pro sedm zařízení najednou.

Ceny začínají na 349 900 Kč za benzinový motor 1.0/105 k, ale teprve v lednu přijde základní verze 1.4/100 k, která bude o 20 000 Kč levnější. V nabídce se brzy objeví také verze kombi, která už má za sebou výstavní premiéru.

TECHNICKÉ ÚDAJE: Opel Astra K 1.0 Turbo

MOTOR & PŘEVODOVKA
Motor: benzinový řadový tříválec uložený vpředu napříč
Zdvihový objem: 999 cm3
Největší výkon: 105 k (77 kW) při 4500-6000/min
Točivý moment: 170 Nm při 1800-4300/min
Pohonné ústrojí: 5stupňová převodovka, pohon předních kol

ROZMĚRY & HMOTNOSTI
Délka/šířka/výška: 4370/1809/1485 mm
Rozvor: 2662 mm
Objem kufru: 370/1210 l
Pohotovostní/užitečná hmotnost: 1273/507 kg
Objem nádrže: 48 l

DYNAMIKA & SPOTŘEBA
Zrychlení 0–100 km/h: 11,2 s
Nejvyšší rychlost: 200 km/h
Spotřeba udávaná: 4,3 l/100 km

Názor autora

Astra je plná moderní techniky, velmi dobře jezdí, vypadá a není drahá. Zdá se, že právě nyní Opel udělal zlomový krok pro to, aby svůj klíčový model posunul na výsluní. Má v ruce všechny trumfy.

Cena základního modelu 349 900,- Kč
+
Velmi příjemně se řídí
Až zábavný, zároveň komfortní podvozek
Moderní motory
Velmi dobrá konektivita
-
Pomalejší reakce motoru 1.0 Turbo
Podivně tvarovaný C-sloupek





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: