Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

DS 4 2.0 BlueHDi: Modrá síla

Test

S přechodem na Euro 6 se pod kapotou DS 4 objevil nový motor 2.0 BlueHDi, který působí ještě živěji než přechozí jednotka a s nímž vůz doslova trhá asfalt.

Na rozdíl od modelu DS 5 zůstává menší DS 4 logo Citroënu, ačkoli mateřská automobilka již z názvu zmizela a dřívější divize DS se nyní prezentuje jako samostatná značka. Důležitější změnou je nicméně nasazení nových motorů plnících emisní normu Euro 6.

Nejvíce se tato změna dotkla dieselů, které dostaly vstřikování močoviny. Tento efektivní způsob omezení emisí NOx umožňuje nedusit výkon motoru a nechat naplno vyniknout jeho potenciál. V případě DS 4 s 2.0 BlueHDi je to znát dvojnásob.

Už předchozí dvoulitr (163 k) nabízel velmi nadprůměrnou dynamiku a nový motor, ač je slabší, se jí plně vyrovná. V kombinaci s relativně lehkým odstupňováním se totiž na přední kola přenáší taková síla, že na jedničku často protočí kola, aniž byste se o to snažili, a při ostřejší jízdě vám téměř neustále prokluzují kola i na dvojku. Při běžné jízdě oceníte velkou pružnost motoru, která při pohodovém stylu nenutí k neustálému řazení. Spotřeba se při běžné jízdě drží kolem šesti litrů, při dynamičtějším stylu počítejte s konzumací do 7,5 litru.

DS 4 vychází z klasické C4, ve srovnání s ní vás ale v interiéru čekají lepší materiály, vyšší stupně výbavy totiž mají i palubní desku potaženou kůží. Z hlediska praktičnosti může vadit omezený prostor vzadu a nemožnost si zde stáhnout okénka. Úsměv ve tváři nevykouzlí ani vysoká nákladová hrana.

Podvozku na českých silnicích příliš nesvědčí velká 18“ kola, kdy se přenáší řada nerovností. Jízdní vlastnosti představují v rámci třídy průměr a při ostré jízdě je potřeba počítat s výraznější nedotáčivostí.

Názor autora

Stylová DS 4 si s novým dieselem rozumí a jezdí s ním dynamičtěji než se starší silnější jednotkou. Od vozu nečekejte přílišnou praktičnost a připravte se na vyšší cenu, kterou platíte především za design. Spřízněná C4 je o mnoho levnější.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 496 900,- Kč
Cena testovaného modelu 805 400,- Kč
+
silný a kultivovaný motor
rozumná spotřeba
pohodlná sedadla
servis na 100 000 km/5let zdarma
-
nedokonalé tlumení na 18" kolech
málo místa vzadu
nestahovatelná okna vzadu
vysoká nákladová hrana





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: