Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Hyundai i30 Turbo: Vítr v kapse

Test

Nové vrcholné provedení faceliftovaného Hyundaie i30 hýří sebevědomím. Jaké je ve skutečnosti?

Korejský gigant se letos vytasil s omlazenou verzí svého stěžejního modelu a při té příležitosti jej osadil i dosud nejvýkonnějším motorem. Přeplňování benzinového motoru se u Hyundaie dlouho vyhýbali, kombinace konkurenčního tlaku a zpřísňujících se předpisů však toto tabu už před časem prolomila.

Nutno podotknout, že omlazovací kúra zejména zevnějšku i30 docela zásadně pomohla. Dominantní příď nyní působí serióznějším dojmem, verze Turbo zase dodává sportovnější esprit, což je patrné hlavně zezadu, kde trčí dvě koncovky výfuku.

Základní architektura přístrojové desky zůstala stejná, a tedy poněkud extravagantní, černý strop a tmavé čalounění s červenou linkou ale dělají divy – v pozitivním smyslu. Nejvíce jsem však byl zvědav na motor, jehož papírové předpoklady jsou víc než slibné. Po několika stovkách kilometrů za volantem ale musím konstatovat, že oni plnokrevní hřebci se někam dobře schovali nebo se jim pod kapotou špatně dýchá. Jednašestka je totiž sice nesmírně kultivovaná, ale v nízkých a středních otáčkách až nepochopitelně mdlá.

Oživení blížící se alespoň zhruba představě o výkonném hatchbacku přichází až se čtyřtisícovou hranicí, ani tady vám volant ruce neutrhne. Spotřeba je u turba vrtkavá – při klidném tempu lze snadno jezdit za sedm litrů, hledání výkonu ale snadno znamená dvojciferný odběr. Příjemným překvapením je naopak nebývale precizní řazení, velmi jistý je podvozek. Tomu by ovšem mělo lépe sekundovat řízení, které zůstává slabinou i30.

Názor autora

Omlazené í-třicítce nelze upřít zřetelnější výraz ani příjemnější interiér. Po jízdní stránce je však dojem z vrcholné verze rozporuplný. Motor má spíše vláčný charakter, podobně jako řízení. Podvozek a řazení jsou naopak velmi dobré. 

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 319 990,- Kč
Cena testovaného modelu 539 990,- Kč
+
zajímavá cena, efektní vzhled
výborné řazení
jistý podvozek
bohatá základní výbava
-
motor subjektivně nejede tolik, kolik slibuje
nekomunikující řízení
stárnoucí přístrojová deska





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Hyundai i30 Turbo 3dv. (2015)
Technické informace:
Objem motoru 1591 cm3
Výkon 137 kW
Točivý moment 265 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8 s
Spotřeba 7,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: