Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Peugeot 308 SW: 1.6 BlueHDi má poctivý automat

Test

Cukající robotizovaná převodovka je u Peugeotu minulostí, 1.6 BlueHDi má nově pořádný měničový automat, který prospěl komfortu a spotřebě neuškodil.

Zázraky se občas dějí. S příchodem nové generace z Peugeotu 308 zmizela robotizovaná převodovka, která spojovala nízké výrobní náklady a malé navýšení spotřeby. S příchodem motoru 1.6 BlueHDi (má výkon 88 kW/120 k) nastupuje klasický automat s měničem, který se nenechá zahanbit – nejen na papíře, ale i ve skutečnosti je tento tandem úspornější než dosavadní kompromisní řešení. Jedná se o šestistupňovou převodovku Aisin, kterou najdeme i v dalších modelech značek Peugeot a Citroën, ale třeba i v Opelech.

V době dvouspojkových převodovek se ani nechce věřit, že nejúspornější kombi s automatem na trhu má převodovku klasické konstrukce. Udávaná spotřeba 3,7 l/100 km je sice tabulkovou teorií, ve skutečném provozu si ale tato 308 vede překvapivě dobře. Ve městě v průměru spálí 5,5 litru nafty na 100 km, mimo něj se umí dostat ke čtyřem a dálničních 130 km/h znamená v průměru šestilitrovou spotřebu.

Zrovna na dálnici by ale šestnáctistovka s automatem mohla být ještě o kousek úspornější, protože točí relativně vysokých 2400 otáček. Celkově vzato je ale zpřevodování automatu výrazně lepší než u manuálu, který 300newtonmetrový motor dusí extrémní délkou převodů. S automatem proto dokáže jezdit za málo každý, zatímco u ručního řazení se musíte hodně snažit, aby se dlouhodobý průměr dostal pod 5,5 litru.

Drobnou vadou na kráse testované verze je ovšem její cena. Kdo chce turbodiesel s automatem, ten se u Peugeotu 308 zřejmě nebude dlouze rozmýšlet a připlatí dalších 20 000 Kč za úderný dvoulitr s o čtvrtinu vyšším výkonem (110 kW/150 k). Pak je ale potřeba počítat s o litr vyšší spotřebou.

Názor autora

Testovaná verze Peugeotu 308 bude v prodejích hrát jen okrajovou roli, zadání ale plní do puntíku. Je úsporná, přiměřeně dynamická a navíc dostala do vínku kultivovanost, která předchozí generaci s robotizovanou převodovkou scházela.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 402 000,- Kč
Cena testovaného modelu 654 200,- Kč
+
hladké řazení
nízká reálná spotřeba
velký kufr
rozsah standardní výbavy a nízké příplatky
-
jen o 20 000 Kč levnější než dvoulitr s automatem
podprůměrné jízdní vlastnosti v zatáčkách





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 hp (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1560 cm3
Výkon 88 kW
Točivý moment 300 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 12,1 s
Spotřeba 3,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: