Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jízdní dojmy: VW Touran vyspěl, má obří vnitřní prostor

Jízdní dojmy

Z Touranu nové generace už zadní sedadla nevytáhnete. Prostoru pro posádku i zavazadla je ale výrazně víc než dříve. Může za to chytře uspořádaná platforma MQB.

Navázat na úspěšný model není jednoduché. Snadno se může stát, že novinka bude až příliš podobná svému předchůdci a nenabídne skoro nic navíc. Nebo naopak – s úmyslem posunout se dál se změní až příliš a vzdálí se základům úspěchu. Volkswagen má štěstí, že se s druhou generací Touranu trefil mezi. Druhé vydání je v mnoha ohledech lepší, zároveň ale umí všechno, co nabízel předchozí model. Tedy skoro všechno... ale o tom až dál.

První Touran vypadal jako důkladně opracovaný kvádr. Právě kvůli tomu asi nebyl nejpohlednějším MPV, jenže jeho design ani po 13 letech příliš nezestárnul a hlavně – na kompaktním půdorysu nabídl nevídaně prostorný interiér. Nástupce dostal ostřeji řezané tvary a povyrostl, je o 13 cm delší, a tak přesáhl hranici 4,5 metru. Vnitřní prostor se ale zvětšil ještě výrazněji, platforma MQB totiž s půdorysem karoserie hospodaří účinněji.

Nová generace existuje v pěti- nebo sedmimístném provedení. Druhou řadu tvoří tři samostatně nastavitelná sedadla, rozsah jejich podélného posuvu se mezigeneračně zvětšil o 4 na celkových 20 cm. V zadní poloze zůstává před koleny působivých 26 cm volného prostoru (u figuranta s výškou 170 cm) a v kufru místo pro 743 litrů zavazadel. Ložná plocha má délku 96 a šířku 104 cm, nakládací hrana je 64 cm nad zemí. Zvětšil se i prostor v příplatkové třetí generaci sedadel, jedná se ale stále o nouzová místa – což vzhledem k velikosti vozu nepřekvapí. Překvapením je naopak pětice úchytů Isofix, nechybí na žádném ze zadních míst.

Zásadní novinkou je fakt, že sedadla nelze z vozu vyjmout. Oficiálním důvodem je malý zájem zákazníků o tuto možnost – více ceněnou vlastností je složení všech sedadel do roviny. Vedle toho ale stojí skutečnost, že Volkswagen nabízí ještě jeden podobně velký velkoprostorový vůz a ten vyjímatelná sedadla má – jedná se o Caddy.

Mezi ostatními MPV nový Touran vyniká designem a kvalitou materiálů v interiéru, v tomto ohledu se s ním může měřit jedině BMW 2 Active Tourer. Mezigeneračně se výrazně zlepšila architektura interiéru, ovládací panel klimatizace je nyní dole a displej navigace se přesunul výš. Z místa řidiče je navíc výborný rozhled všemi směry, pouze přes malá vnější zrcátka je vidět hůř než u konkurenčních modelů.

Nabídku motorů zpočátku tvoří čtyři agregáty, v budoucnu se ale rozšíří počet kombinací motorů a převodovek a přibyde i výkonný turbodiesel se 140 kW. Při prvních jízdách v okolí Amsterdamu redakce Autohit.cz vyzkoušela tři verze – všechny aktuálně nabízené s výjimkou základní benzinové motorizace 1,2 l TSI/81 kW.

Největší zájem se očekává u 1,6 l TDI/81 kW. Jedná se o pragmatickou volbu s dostatečným výkonem a výbornou pružností. Slabou stránkou je relativně hlučný projev motoru a malá rezerva pro dynamickou jízdu. Naopak ve spotřebě šestnáctistovka nezklame – při klidném tempu jezdí za 5 l/100 km.

Za 2,0 l TDI/110 kW se připlácí 32 000 Kč, výměnou za to řidič získá větší suverenitu při akceleraci, ještě lepší pružnost a kultivovanější projev motoru. Nevýhodou je zhruba o půl litru vyšší spotřeba – ačkoliv oficiální údaj je u obou turbodieselů shodný.

Zájemce o automatické převodovky uspokojí benzinový 1,4 l TSI/110 kW, který se zatím nabízí pouze se sedmistupňovým DSG. Pohon je to tichý a komfortní, benzinový čtyřválec s turbem ale netáhne tak přesvědčivě jako stejně výkonný diesel a ani nemá nijak zajímavou charakteristiku. Příjemným překvapením je však spotřeba, která dosahuje v průměru 6,5 l/100 km. Pro řidiče s menším ročním nájezdem nebo pro ty, kdo často jezdí v hustém provozu, se tedy jedná o ideální volbu – zvlášť když i s automatem je TSI o 20 tisíc korun levnější než dvoulitrové TDI.

 

Celkové hodnocení

4.5





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: