Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mini One First: Moje první auto

Test

Mini nikdy nebylo dostupnější. Základní model s přeplňovanou dvanáctistovkou stojí 416 000 Kč a jeho silnější verzi můžete mít na operativní leasing za 7259 Kč měsíčně. Dává taková nabídka smysl, nebo je jen bolestným kompromisem?

Když se řekne Mini, mozek automaticky doplňuje Cooper… před námi ale dnes stojí základní model Mini One, kdesi v hloubi firemních materiálů opatřený přívlastkem First. Ten značí snížený výkon motoru a současně cenově nejdostupnější provedení. Na pohled to ale není příliš znát. Slušivý nažloutlý lak Volcanic Orange patří mezi trojici nemetalických odstínů dodávaných bez příplatku a nelakované kryty zrcátek v praxi dobře ladí s černými lemy blatníků, nárazníků a prahů. Jediným nadstandardem zvenčí jsou litá kola za necelých 11 tisíc korun – standardem jsou o palec menší ocelové „patnáctky“.

Ani uvnitř se žádná zrada neskrývá, do základní výbavy patří klimatizace i rádio s USB. Scházet by ale mohl palubní počítač, za který se u Mini trochu nepochopitelně připlácí vždy – 4264 Kč. Testovaný vůz jej ale dostal v rámci paketu Pepper, který za 33 tisíc přidává ještě také dešťový a světelný senzor, diodové osvětlení interiéru, automatickou klimatizaci a mlhovky. Ano, příplatky levné nejsou, a tak ani u nejslabší verze není problém rychle protnout půlmilionovou hranici a vyhnat cenu do absurdních mezí. Testovaný vůz však ukazuje, že to není nutné – na výbavu chudý interiér je stále plně funkční a stylu má na rozdávání.

O sníženém výkonu již byla řeč. Běžné Mini One má přeplňovaný tříválec 1,2 l o výkonu 75 kW a stojí 468 000 Kč. Verze One First přináší úsporu nezanedbatelných 52 tisíc korun, výměnou za něž odebere 20 kW, systém stop-start a bohužel i balíček servisních prohlídek na 5 let/50 000 km – ten ale v praxi zahrnuje jen dvě návštěvy servisu, takže tento rozdíl není tak bolestný.

Možná teď kroutíte hlavou, přeplňovaný motor má výkon 55 kW… O výkon tady ale nejde, ostatně v běžném provozu se plná síla motoru využije málokdy. Tříválec ale díky turbu ze sebe vydá 150 Nm, a to již při 1400 otáčkách. To je solidní porce, která také nemalou měrou přispívá k času zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,8 sekundy.

Se standardně dodávanou šestistupňovou převodovkou tedy lze miníka držet snadno v nízkých otáčkách a využívat výhod přeplňování. Podtáčení se není nutno obávat, malý tříválec pobere leccos a navíc včas kontrolkou nabádá k podřazení. Když k tomu přidáme v průměru šestilitrovou spotřebu, není si ve městě na co stěžovat. Na dálnici motoru pochopitelně brzy dojdou síly, jinak ale nepůsobí tak zakřiknutě, jak by se na první pohled mohlo zdát.

Poměrně chudá konfigurace navíc nic nemění na příslovečné obratnosti a radostném zatáčení. Přitom komfort odpružení a harmonický projev podvozku na rozbitější silnici mohou majitelé Cooperů S na fešáckých osmnáctkách leda závidět.

Názor autora

Na nejvýhodnější koupi roku to určitě nevypadá, základní model značky Mini ale potěší stylem a papírově slabý motor překvapí živostí v běžném provozu.

Celkové hodnocení

3
Cena základního modelu 416 000,- Kč
Cena testovaného modelu 480 896,- Kč
+
I v základním provedení atraktivní vzhled
Výborné naladění podvozku
Nízká spotřeba
-
Vysoké ceny příplatkové výbavy
Malý objem kufru
Horší výhled na semafory





Tagy: Mini, One, Cooper
Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mini One 75 hp (2007)
Technické informace:
Objem motoru 1397 cm3
Výkon 55 kW
Točivý moment 120 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 13,2 s
Spotřeba 5,3 l/100 km
Galerie Podrobné info
Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: