Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jízdní dojmy: Renault Kadjar je Qashqai v emotivnějším kabátu

Jízdní dojmy

Na český trh vstupuje nový crossover, u této příležitosti jsme vyzkoušeli vrcholné provedení s naftovým motorem a pohonem všech kol.

Renault Kadjar využívá modulární platformu CMF, stejně jako modely Qashqai a X-Trail od sesterského Nissanu. Přímo si ale nekonkuruje ani s jedním z nich, délkou 4,45 m se francouzský model řadí mezi ně – menší Nissan měří 4,38 m (a má s Renaultem shodný rozvor), větší má na délku 4,64 m.

Nabídka motorů se shoduje s Qashqaiem, zahrnuje benzinový 1,2 l TCe/96 kW a naftové 1,5 l dCi/81 kW a 1,6 l dCi/96 kW. Drobné rozdíly ale najdeme: Renault nabízí slabší naftu s dvouspojkovým automatem, Nissan zase tu silnější s převodovkou CVT. Oběma modelům je společná možnost pohonu všech kol, avšak jedině pro výkonnější dCi. V takovém případě má vůz víceprvkové zadní zavěšení, jinak je osazen vlečenou nápravou.

V seznamu výbavy se nachází několik zajímavých prvků, které u konkurenčních vozů nebývají běžné. Jedná se například o sklopné přední sedadlo, které umožňuje převážet předměty dlouhé až 2,5 metru, tažné zařízení, které se vyklápí ze zadního nárazníku, nebo hlasové ovládání v češtině. Unikátem je funkce automatického parkování, která vůz vmanévruje nejen do podélného i kolmého stání, ale umí zaparkovat i zešikma.

Interiér se nese v duchu moderny a výrazně se inspiruje nedávno uvedeným MPV Espace. S ním Kadjar sdílí ovládací prvky, ale také třeba volant a plně digitální přístrojový štít. Novinkou je multimediální systém R-Link 2 s vylepšeným ovládáním pomocí dotykového displeje. Příjemnou zprávou je, že toto zařízení, vybavené i navigací TomTom, je ve dvou nejvyšších výbavách (Intens a Bose) standardem, připlácí se za něj jen u základního provedení Zen, a to přijatelných 22 000 Kč.

Kladné hodnocení zaslouží prostornost kabiny i objem kufru, který činí 472 l. Zavazadelník je po vzoru Qashqaie variabilní, dvojité dno umožňuje vytvořit plochu zarovnanou s nárazníkem a sklopenými sedadly, ale i rozdělit kufr v základní konfiguraci na dva samostatné prostory. Dobrý výhled z vozu kazí zpětná zrcátka, která jsou sice rozměrná, díky nedostatečnému zmenšení obrazu však pokrývají relativně malou oblast za vozem.

Vrcholný naftový motor je kultivovaný a proti své původní verzi, uvedené před čtyřmi lety ve Scénicu, s přechodem na emisní normu Euro 6 znatelně vyzrál. Citelný turboefekt se povedlo potlačit, šestnáctistovka proto už pod dvěma tisíci otáček nezatahuje tak výbušně, o to příjemněji se s ní ale jezdí. Výrazné zlepšení lze také vypozorovat u řazení šestistupňové manuální převodovky, která v sesterských Nissanech z počátku výroby patřila ke slabším stránkám.

Dynamický potenciál motoru ale v 1536 kg vážící čtyřkolce není nic víc než dostačující. Proto se přímo nabízí otázka – bude slabší patnáctistovka pro Kadjar dostačující? Vlastní zkušenost zatím nemáme, vzhledem k její výrazně nižší hmotnosti (s manuálem a pohonem předních kol 1380 kg) by ale neměl být důvod k obavám.

S bezproblémovým naladěním pohonné soustavy čtyřkolky si dobře rozumí podvozek, který je v přímém směru stabilní a v zatáčkách jistý. Na sérii nerovností se ale u verze s 19palcovými koly projeví výrazná tuhost tlumičů, které nedokáží odfiltrovat všechny vibrace a v extrémním případě proto vůz může působit rozevlátým dojmem.

Reálná spotřeba je velmi nízká. Sice nedosahuje udávaných 4,8 l/100 km, šestilitrový průměr v podmínkách běžného provozu je ale vzhledem k pohonu všech kol a velikosti vozu příznivou hodnotou, která nezatíží rodinný rozpočet.

Cena čtyřkolky začíná na 634 900 Kč, nejlevnějším motorem je benzinový čtyřválec od 489 900 Kč. Více o cenách Kadjaru jsme psali již v předchozím článku.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 489 900,- Kč
Cena testovaného modelu 749 900,- Kč
+
atraktivní design
prostorný interiér
přívětivý a úsporný motor
-
výhled zpětnými zrcátky
neklid na rozbité silnici





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Renault Kadjar 1.6 dCi 4x4
Technické informace:
Objem motoru 1598 cm3
Výkon 96 kW
Točivý moment 320 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 10,5 s
Spotřeba 4,8 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: