Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Audi Q7 3.0 TDI: Ticho, prostor a luxus

Test

Nová Q7 oblékla uhlazenější kabát a pod něj skryla značně přepracovanou techniku. Nově Má výhradně šestiválcové motory, ale také je o 325 kg lehčí. Jak si s dvoutunovým SUV rozumí naftová V6?

Na příchod druhé generace Audi Q7 se čekalo dlouho, zbrusu nové provedení přichází až po deseti letech od uvedení původního modelu. Důvodem bylo mimo jiné cizelování designu, v Audi totiž vnímali kritiku, že původní Q7 vypadala příliš opulentně. Nový model je proto o ve všech směrech o pár centimetrů menší, hlavně je ale celkově uhlazenější – a možná až příliš nevýrazný.

Kromě toho se ale ingolstadtští konstruktéři rozhodli jít cestou radikální diety. Q7 má hliníkové dveře a skelet vyrobený z 41 % z téhož materiálu. Výsledkem je o 325 kg nižší hmotnost než u předchozí generace vybavené stejným motorem. I proto novinka dala sbohem bohémským osmiválcům a nabízí se výhradně s třílitrovými V6. Ten naftový má 272 k (+27 k) a rovných 600 Nm. K větší síle přidejte nižší hmotnost i lepší aerodynamiku a výsledkem je podstatně živější auto, než jakým byla předchozí Q7 3.0 TDI.

Pohon všech kol obstarává samosvorný centrální diferenciál, který je součástí nově navrženého osmistupňového automatu. Ten má pro jízdu po silnici vhodně poskládané převody, na osmičku na dálnici točí jen lehce přes dva tisíce otáček. I díky tomu je reálná spotřeba paliva nečekaně nízká, v průměru jsme jezdili za 8,5 litru.

Motor pracuje téměř neslyšně a příkladné je i odfiltrování hluku od kol a od vzduchu obtékajícího karoserii. Takřka dokonalé ticho uvnitř je nejsilnější stránkou nové Q7, konkurenti mohou jen závidět. Komfort řidiče podporuje také celá řada příplatkových asistenčních systémů nebo palubní připojení k internetu. Díky němu je mimo jiné možné používat pro navigaci satelitní snímky Google Earth.

Zcela bez kompromisů je variabilita interiéru. Trojici sedadel ve druhé řadě lze samostatně posouvat a nastavovat, Q7 je proto vlastně luxusním MPV s tváří teréňáku. Sedmimístná verze má dokonce elektricky vyklápěná sedadla v třetí řadě. Prostor pro pasažéry na těchto dvou místech je omezený, velikost kufru ale nikoliv. Proti pětimístné verzi je menší o 120 litrů, stále má ale obřích 770 l.

Lehkým zklamáním je jízdní projev nové Q7. Nemá noblesu range roveru, zároveň jí ale ani sportovní paket S line nezajistil náznak sportovního ducha, který nechybí konkurenční X5. Nevyhraněný charakter ale také může pro audi znamenat výhodu. Vyhoví totiž nejširšímu okruhu zákazníků a zaměřuje se na to podstatné, tedy ticho, pohodlí a luxus.

Názor autora

Nová Q7 je tichá, prostorná a luxusní. Kdo hledá výrazný charakter, měl by se poohlédnout u konkurence, zájemce o všestranný, bezproblémově fungující a technologiemi nabitý velký rodinný vůz je naopak u Audi na správné adrese.

Celkové hodnocení

4
Cena základního modelu 1 579 900,- Kč
Cena testovaného modelu 2 642 200,- Kč
+
špičkové odhlučnění interiéru
přiměřená dynamika i spotřeba 3.0 TDI
pestrá nabídka pokročilých elektronických systémů
-
omezený výběr motorů
proti předchůdci nevýrazný design





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: