Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Jízdní dojmy Citroën Berlingo Multispace 1.6 BlueHDi 120

Jízdní dojmy

Facelift Citroënu Belingo přináší mírně upravený vzhled, kompletně obměněnou paletu naftových motorů a nové prvky výbavy. Při prvním svezení jsme vyzkoušeli vrcholné provedení 1.6 BlueHDi 120 o výkonu 88 kW, které je nejvýkonnějším motorem v historii tohoto modelu.

Víceúčelový model Berlingo je nejprodávanějším Citroënem na českém trhu, každý čtvrtý nový vůz této značky u nás je právě Berlingo. Není to zase tak velké překvapení – na délce 4,38 metru nabízí dostatek prostoru k tomu, aby pohodlně uvezl pět osob a k tomu 675 litrů zavazadel. Navíc nestojí mnoho: modernizované provedení startuje na 324 900 Kč s benzinovým motorem 1,6 l VTi o výkonu 72 kW. Velmi dobře vybavená verze Feel Edition (klimatizace, tempomat, parkovací senzory, mlhovky a další) vyjde s benzinovou šestnáctistovkou o výkonu 88 kW na 369 900 Kč, naftová 1,6 l BlueHDi je o 10, resp. 40 tisíc korun dražší (74 nebo 88 kW).

K prvním jízdám Citroën nabídl nejsilnější naftové provedení. Nasazení motoru BlueHDi je vynuceno přechodem na emisní normu Euro 6, Citroën ale současně s tím přidává několik dalších výhod. Především je to ve srovnání s dosavadním provedením 1,6 l HDi/84 kW nárůst točivého momentu o 60 Nm na rovných 300 Nm – tato hodnota ještě před pár lety patřila do kategorie dvoulitrových motorů. Novinkou v modelové řadě je též nasazení šestistupňové manuální převodovky. Ta nemá přehnaně dlouhé převody jako šestikvalty spojené s novou šestnáctistovkou v menších modelech (Citroën C4, Peugeot 308), proto dokáže Berlingo využít potenciál motoru naplno – těží z toho dynamika, která je plně postačující, i spotřeba. V běžném provozu dosahuje v průměru 5,5 l/100 km (výrobce pro kombinovaný cyklus udává 4,4 l/100 km).

Další změny spojené s faceliftem jsou méně výrazné. Aktuální modernizace je od uvedení současné generace na trh v roce 2008 již druhou v pořadí. Opět se změnil design předního nárazníku, i když změny jsou decentní a stále plně respektují původní designérský koncept modelu. Zároveň se rozšířily možnosti výbavy. K zadním parkovacím senzorům (standard od verze Feel Edition) přibyly také přední (příplatek 3000 Kč). Ostatní inovace již tak cenově dostupné nejsou – za multimediální systém s dotykovým displejem a kompletní konektivitou dáte 20 850 Kč, parkovací kameru pochopitelně získáte jen s ním a vyjde na dalších 8150 Kč. Kdo chce mít v Berlingu vestavěnou navigaci, musí si připravit k multimediálnímu systému příplatek dalších 12 150 Kč.

Síla modelu Berlingo ale beztak nespočívá v pokročilé elektronice. Hlavním kouzlem je variabilita interiéru, ve vyšších verzích podpořená trojicí samostatných a vyjímatelných sedadel ve druhé řadě, velký vnitřní prostor a dobře naladěný podvozek s nezáludnými jízdními vlastnostmi.

Cena základního modelu 324 900,- Kč
Cena testovaného modelu 419 900,- Kč





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: