Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Citroën C4 Cactus 1.2 THP: Boduje nejen ve městě

Test

Citroën C4 Cactus s nejsilnějším benzinovým motorem, kterým je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech, zaboduje nejen ve městě, ale předvádí své kvality i mimo něj. Pozlobit tak dokáže i podstatně silnější vozy.

Udivovat svým originálním vzhledem a řešeními asi C4 Cactus jen tak nepřestane, avšak v decentním bílém provedení a s nejsilnějším motorem má šanci zaujmout i pragmatičtěji uvažující extroverty.

Přeplňovaná jednadvojka představuje bezpochyby to nejlepší, co lze v případě Cactusu vybrat. Oproti nepřeplňované variantě má podstatně kultivovanější chod a pochopitelně se výrazným způsobem zlepšil i dynamický projev. Běžně není potřeba motor nijak zvlášť točit a díky velmi dobré pružnosti ani nevadí, že je převodovka pouze pětistupňová. Škoda však poměrně výrazné vůle v kulise a zbytečně dlouhých drah.

Patrně největší předností motoru, která ho při pohledu do ceníku jasně zvýhodňuje před drahými diesely, je spotřeba paliva. Ta sice nedosahuje hodnot jako u naftových šestnáctistovek, přesto je velmi dobrá. Při klidném stylu není problém se blížit hodnotám 5,5 l/100 km, na dálnici a ve městě pak spotřebovat přibližně o litr více. Celkový průměr v testu činil velmi solidních 6,1 l/100 km.

Podvozek sází na jednoduchou konstrukci se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu a je naladěn spíše měkčeji. Většinu městských nástrah zvládá bez problémů a zbytečných rázů, zadní náprava má však v zatáčkách na nerovnostech tendenci trochu odskakovat. Celkově jsou jízdní vlastnosti nezáludné, ESP však zasahuje až zbytečně brzy a rázně.

Interiér je řešen svérázně, chybí tradiční kaplička přístrojů, a dokonce i otáčkoměr, který výrobce nahradil pouze rádcem řazení. Ovládání se provádí přes dotykový displej, zajímavou a hlavně funkční vychytávkou jsou ostřikovače ve stěračích. 

Názor autora

Cactus boduje neotřelým designem a originálními detaily, především vzduchovými polštáři na bocích. Z hlediska výběru motorů je přeplňovaná 1.2 PureTech určitě doporučeníhodná. Méně se nám líbí šetření v interiéru, kde převládají tvrdé plasty, chybí otáčkoměr nebo vzniká výrazný schod po sklopení zadních sedadel. Celkově vítězí styl nad praktičností.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 309 400,- Kč
Cena testovaného modelu 474 400,- Kč
+
příjemně dynamický a úsporný motor
kultivovaný projev
přehledná karoserie
dobrá obratnost ve městě
-
pouze výklopná zadní okénka
místy lacinější materiály v interiéru
absence otáčkoměru
méně místa vzadu





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: