Citroën C4 Cactus 1.2 THP: Boduje nejen ve městě
Citroën C4 Cactus s nejsilnějším benzinovým motorem, kterým je přeplňovaný tříválec 1.2 PureTech, zaboduje nejen ve městě, ale předvádí své kvality i mimo něj. Pozlobit tak dokáže i podstatně silnější vozy.
Udivovat svým originálním vzhledem a řešeními asi C4 Cactus jen tak nepřestane, avšak v decentním bílém provedení a s nejsilnějším motorem má šanci zaujmout i pragmatičtěji uvažující extroverty.
Přeplňovaná jednadvojka představuje bezpochyby to nejlepší, co lze v případě Cactusu vybrat. Oproti nepřeplňované variantě má podstatně kultivovanější chod a pochopitelně se výrazným způsobem zlepšil i dynamický projev. Běžně není potřeba motor nijak zvlášť točit a díky velmi dobré pružnosti ani nevadí, že je převodovka pouze pětistupňová. Škoda však poměrně výrazné vůle v kulise a zbytečně dlouhých drah.
Patrně největší předností motoru, která ho při pohledu do ceníku jasně zvýhodňuje před drahými diesely, je spotřeba paliva. Ta sice nedosahuje hodnot jako u naftových šestnáctistovek, přesto je velmi dobrá. Při klidném stylu není problém se blížit hodnotám 5,5 l/100 km, na dálnici a ve městě pak spotřebovat přibližně o litr více. Celkový průměr v testu činil velmi solidních 6,1 l/100 km.
Podvozek sází na jednoduchou konstrukci se vzpěrami McPherson vpředu a vlečenými rameny vzadu a je naladěn spíše měkčeji. Většinu městských nástrah zvládá bez problémů a zbytečných rázů, zadní náprava má však v zatáčkách na nerovnostech tendenci trochu odskakovat. Celkově jsou jízdní vlastnosti nezáludné, ESP však zasahuje až zbytečně brzy a rázně.
Interiér je řešen svérázně, chybí tradiční kaplička přístrojů, a dokonce i otáčkoměr, který výrobce nahradil pouze rádcem řazení. Ovládání se provádí přes dotykový displej, zajímavou a hlavně funkční vychytávkou jsou ostřikovače ve stěračích.
Názor autora
Cactus boduje neotřelým designem a originálními detaily, především vzduchovými polštáři na bocích. Z hlediska výběru motorů je přeplňovaná 1.2 PureTech určitě doporučeníhodná. Méně se nám líbí šetření v interiéru, kde převládají tvrdé plasty, chybí otáčkoměr nebo vzniká výrazný schod po sklopení zadních sedadel. Celkově vítězí styl nad praktičností.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 309 400,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 474 400,- Kč |
příjemně dynamický a úsporný motor |
kultivovaný projev |
přehledná karoserie |
dobrá obratnost ve městě |
pouze výklopná zadní okénka |
místy lacinější materiály v interiéru |
absence otáčkoměru |
méně místa vzadu |