Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mazda 2: Do města s radostí

Jízdní dojmy

Doba, kdy si lidé sedali na zadek z revoluční šestky, už pozvolna vyšuměla. Vůbec to však neznamená, že by u Mazdy spali na vavřínech. Nová Dvojka je výtečně jezdícím a na poměry ve třídě nebývale kvalitně postaveným autem. Má i nějaká negativa?

Před pár lety si na sebe tradiční japonská automobilka upletla bič, z jehož úderů by se leckomu udělalo nevolno. Ne tak inovátorům z Hirošimy, kteří si zkrátka řekli, že atmosférický motor dává smysl, když není dvacet let starý, auto nemusí vážit dvě tuny a interiér nemusí nutně vypadat jako japonský byt pro sociálně slabší. Podobnými směry halenými pod hesla Skyactiv či Kodo se nesl i vývoj nové dvojky. Těžko něco vytýkat svěžímu designu, vnitřek bychom dokonce označili za vůbec nejlepší počin z celé modelové řady.

Auto mezigeneračně povyrostlo do všech směrů a vpředu se sedí zcela dospěle. Vzadu už je to pro dospěláky výrazně slabší a 280 litrů objemu kufru také nenese parametry zázraku. Od počátku je k dispozici čtveřice motorů, přičemž naftová patnáctistovka se objevuje vůbec poprvé. My jsme měli možnost vyzkoušet dvě ze tří výkonových modifikací jednapětky benzinové a stejný poměr dodávaných převodovek.

Při první jízdě jsme až do odevzdání klíčků vůbec netušili, že řídíme nejslabší specifikaci se 75 koníky, o to pozitivněji ji však můžeme hodnotit. Čtyřválec obtěžkaný dlouhými převody precizně ovladatelného pětikvaltu projevuje zejména ve středních otáčkách spoustu chuti do života a vyniká pružností, která dá zapomenout na turbo. Je přitom příkladně tichý a svižně jetý okruh s kombinací dálnice a horských silnic jsme zvládli za 6,3 litru v průměru.

Devadesátikoňové provedení se pralo s trochu nevycválaným a místy splašeně reagujícím automatem, osvědčilo však vyšší sportovní ambice při jen nepatrně vyšší spotřebě a hluku. Parádní disciplínou Mazdy je tradičně jízda. Ochota, s jakou nová Dvojka zatáčí a jak je ono zatáčení z volantu cítit, nenajde v segmentu konkurenci. Vypínatelná stabilizace vás přitom i v aktivovaném stavu nechá vyřádit dosyta.

Jezdili jsme základní i lépe vybavenou verzí, i levnější interiér však působil velmi kvalitně a bytelně. Ovládání příjemného infotainmentu pomocí kruhového voliče mezi sedadly považujeme za optimální řešení. Povzdechnout si můžeme jen nad tím, že dvojka není trochu větší a alespoň nepatrně levnější – v opačném případě by v Mladé Boleslavi měli velmi vážný problém.

Názor autora

Nová generace je diametrálně lépe vybavená a nabídne paletu zbrusu nových motorů, přitom je stále stejně lehkonohá jako předchůdkyně. Ceny by mohly být nižší.

Cena základního modelu 259 900,- Kč
Cena testovaného modelu 480 900,- Kč





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mazda 2 1.5 Skyactiv-G 115 hp (2015)
Technické informace:
Objem motoru 1496 cm3
Výkon 85 kW
Točivý moment 148 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 8,7 s
Spotřeba 4,9 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: