Volvo V70 D4 Drive-E: Co víc si přát?
Velký švédský kombík se vyrábí už dlouhých osm let, nový naftový čtyřválec ve spojení s manuálním řazením ale jen umocňuje jeho nadčasovost. Rozumný důvod, proč by už Volvo mělo produkce V70 zanechat, najdete těžko.
Je-li nějaké volvo tím „nejvolvovatějším“, pak je to právě V70. Robustní mastodont, jehož základní rysy se moc nezměnily od typu 850, si ve společnosti atraktivních esúvéček XC nebo řady V60 stále drží svoji neotřesitelnou pozici. Stačí v nezáživném nedělním odpoledni u babičky projít okolo puštěné televize a je dost pravděpodobné, že pokud hrdinka běžícího amerického seriálu zrovna poveze děti do školy, bude dopravním prostředkem velké kombi značky Volvo, zkrátka ztělesnění bezpečné rodinné přepravy.
Základní koncepce auta je prakticky neprůstřelná, takže stačí pravidelný upgrade bezpečnostní a komfortní výbavy spolu s inovacemi pohonného řetězce a V70 tu s námi může být ještě hodně dlouho.
O nových čtyřválcích Drive–E už se toho napsalo hodně a ne vždy šlo o lichotky, nafťák pod kapotou testované sedmdesátky spolupracující s šestistupňovým manuálem je však perlou mezi dvoulitry a svým všestranným nadáním dá snadno zapomenout na legendární pětiválec. Kultivovaný projev a úderný zátah v širokém spektru otáček budí respekt, nečekanou mladistvou šťávu dodává konzervativnímu stejšnu zcela precizní manuální řazení. Spotřebu je přitom při kultivované jízdě snadné udržet kolem 6,5 litru, dojezd na jednu nádrž je tedy kolosální.
Pohodovou atmosféru dokresluje komfortně naladěný podvozek a především těžko popsatelným pozitivním nábojem nabitý vnitřní prostor. Starosvětskou atmosféru srozumění se všehomírem ruší snad jen digitální přístrojový štít, který se do klasické sedmdesátky dle našeho soudu moc nehodí. Posezení je naopak stále grandiózní.
Názor autora
Zdaleka ne všechno se dnes v autoprůmyslu hýbe správným směrem, proto je dvojnásob důležité, aby stále vznikala auta jako Volvo V70 – konzistentní symbol bezpečnosti a luxusu rodinné přepravy, přirozený nositel opravdické hodnoty. Nejsou mu přitom cizí nejnovější bezpečnostní technologie, skvěle funguje i spojení s novým čtyřválcem.
Celkové hodnocení
Cena základního modelu | 986 000,- Kč |
---|---|
Cena testovaného modelu | 1 471 300,- Kč |
tradiční styl, výkonný a úsporný motor |
překvapivě funkční spojení s manuálem |
prostornost a vysoká kvalita zpracování |
pozitivní image značky |
nástupce už je za dveřmi |
digitální přístrojový štít se do V70 moc nehodí |
příliš vysoký posaz řidiče |