Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Porsche Cayenne Turbo: Silný kalibr

Test

Od uvedení původního modelu uplynulo třináct let. Už dávno přitom platí: Cayenne turbo je mezi rychlými SUV zavedený pojem. Menší model Macan sice poněkud relativizuje jeho schopnosti na silnici, čísla ale mluví jasně: cayenne je nejrychlejším SUV současnosti.

Osmiválec je v nejvyšších kruzích stále normou, a tak se pořád najde dost bonitních zákazníků, pro které je Macan nejen malý, ale se svými výkonnými šestiválci málo „urozený“. A právě pro ně Porsche vylepšilo Cayenne Turbo.

Dvakrát přeplňovaný osmiválec při modernizaci posílil o 20 koní a 50 Nm. Díky tomu se sprint na stovku zrychlil o čtyři desetiny a s výsledkem 4,4 s se vyrovná nejrychlejším sportovním vozům. Maximální rychlost 279 km/h je mezi SUV i nadále nepřekonaná. Cayenne Turbo tedy svému výrobci rozhodně ostudu nedělá.

Na to, jak Porsche jezdí, má obrovský vliv zvolená konfigurace. Pro Cayenne Turbo jsou standardem adaptivní tlumiče a vzduchový podvozek, testovaný vůz navíc dostal aktivní stabilizátory za 94 tisíc korun. I díky nim Turbo překvapuje lehkostí a přesností, s jakou zatáčí, i když menší SUV Macan jde v tomto směru ještě dál. Nelze ale pominout vliv pohonu všech kol, ten totiž stejně jako u ostatních porsche s přívlastkem „Turbo“ připojuje přední nápravu jen tehdy, když je to nezbytné pro zlepšení trakce. A co vzduchový podvozek? Ten se umí postarat o hladké tlumení nerovností, o řád lepší, než na co jsme zvyklí z levnějších prémiových SUV.

Hmotnost vozu je dobře potlačena. Zejména ve sportovním režimu ohromuje razancí, zrychlování je působivé ve všech rychlostech – i za obligátní dvěstěpadesátkou. Akorát výjezdy ze serpentin ukážou, že dvoutunové SUV by mohlo mít i ještě silnější motor. Však se také chystá 570koňové Turbo S... Schopnosti cayennu jsou každopádně extrémní, stejně jako jeho cena. Protihodnotou je špičková kvalita – co se týká jízdních vlastností i provedení interiéru.

Názor autora

Osobně bych dal přednost Macanu, ale musím uznat, že Cayenne Turbo je výjimečný. Geniálně spojuje rychlost, luxus a běžné praktické vlastnosti, které člověk očekává od SUV.

Cena základního modelu 3 631 000,- Kč
Cena testovaného modelu 4 114 859,- Kč





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Porsche Cayenne Turbo (2014)
Technické informace:
Objem motoru 4806 cm3
Výkon 382 kW
Točivý moment 750 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 4,5 s
Spotřeba 11,2 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: