Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Škoda Superb dostane hybridní pohon. Vyzkoušeli jsme, jak jezdí v Golfu

Jízdní dojmy

Bez hybridů to v budoucnu nepůjde, přiznává šéf Škoda Auto Winfried Vahland. Mateřský koncern Volkswagen už hybridní pohon vyrábí, zatím ho montuje do Golfu, ještě letos se ale objeví i v Passatu a jeho nasazení do Škody Superb je pouze otázkou času.

Autor:RedakceFoto:Archiv

Golf GTE je prvním hybridním Volkswagenem s možností dobíjet baterie z rozvodné sítě. Jeho pohonné ústrojí kombinuje známý benzinový motor 1.4 TSI s elektromotorem o maximálním výkonu 102 k. Čistě elektricky jede hybridní golf 130 km/h a na testovací trase v běžném provozu ujel 45 km.

Instalací baterií, které se z běžné zásuvky dobijí za pět hodin a z tzv. wallboxu za dvě a čtvrt hodiny, se zavazadlový prostor zmenšil z běžných 380 na 272 litrů. K tomu ale zůstává poctivá nádrž na 40 litrů benzinu (normální TSI má 50 l). GTE totiž umí být elektromobilem i klasickým hybridem. Mezi oběma režimy lze přepínat dle libosti, a tak si může řidič „pošetřit“ dobité baterie na pozdější jízdu v hustém městském provozu.

Škodu Superb jsme už řídili, přečtěte si podrobnosti!

Ale to je jen jedna stránka plug-in hybridního golfu. Samotný název, interiér s károvanými sedadly i maximální výkon hnacího řetězce 204 k totiž naznačují sportovní ambice. Po přepnutí do příslušného jízdního režimu zhrubne zvuk motoru, standardně dodávaná převodovka DSG ho začne pouštět do vyšších otáček a příplatkové adaptivní tlumiče DCC přitvrdí podvozek. Baterie nad zadní nápravou mění vyvážení vozu, který se s naprostou samozřejmostí překlápí ze zatáčky do zatáčky.

Prudký nástup točivého momentu obou motorů umí snadno přivést přední pneumatiky na samotný limit jejich trakčních schopností, Golf GTI ale dokáže na stovku zrychlit o sekundu rychleji. Příčinou není výkon pohonné soustavy (je nižší jen o 16 koní), ale hmotnost hybridu, proti gétéíčku je o dva metráky těžší. GTE ani neumí vyvolat tolik emocí, spíš než o hot hatch se totiž jedná o plně funkční kompromis mezi GTI a elektrickým e-Golfem.

Takový mix vlastností zatím žádný jiný hatchback nenabízí. Golf GTE proto zacílí na ty, kdo chtějí auto s hybridním pohonem, požadují však výrazně lepší jízdní výkony, než jaké nabízí Toyoty Auris HSD a Prius.

V Česku se první plug-in hybrid od Volkswagenu dostane do prodeje ve druhém pololetí, současně s technicky příbuzným Passatem GTE. Cena by měla o 50 000 Kč převyšovat výrazně slabší e-golf, oproti GTI s převodovkou DSG bude hybrid dražší zhruba o dvě stě tisíc.

Dá se plánovat využití energie dobité ze zásuvky?

Ano, funkce Battery Hold vynutí jízdu na hybridní režim, kdy se doma dobitá energie uchovává pro pozdější využití,  v takovém případě vůz funguje jako klasický hybrid s malou provozní baterií.

Jaký je dojezd na elektřinu?

Dle údaje výrobce (v souladu s normou) je to 50 km, v reálném provozu jsme ujeli jen o kousek méně, 45 km.






Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: