Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Nissan Pulsar 1.2 DIG-T: Tichý a klidný

Test

Spěch nemá zatím jediný benzin pod kapotou Pulsaru v krvi. Má ale vybrané mravy a Nissan s ním jede tak uhlazeně, že byste mohli za volantem snad i meditovat.

Jediným zážehovým motorem v Pulsaru je přeplňovaná dvanáctistovka od Renaultu, která se svými 85 kW řadí k nejvýkonnějším maloobjemovým agregátům (stejný motor můžete mít i v crossoveru Juke). Dynamika jízdy tomu ale neodpovídá. Elán totiž agregátu ubírá dlouhé odstupňování šestistupňové manuální převodovky. I vzhledem k ploché charakteristice motoru a kultivovanosti máte pocit, jako byste s nNssanem spíše plachtili, než jeli. Otáčky motoru se drží velmi nízko. Na volné okresce se při dodržení rychlostního limitu převaluje okolo 1900/min a při dálničních 130 km/h se ručička pohybuje jen o osm set otáček výše.

To se pozitivně odráží v konzumačních nárocích motoru. Uváděné průměrné pětilitrové spotřebě se bez problémů přiblížíte na volné silnici. V čistě městském provozu se pak pohybujete okolo sedmilitrové hranice a v kombinovaném se nároky čtyřválce 1.2 DIG-T ustálí okolo 6,2 l/100 km. To je ale velmi solidní hodnota, které se dokáže přiblížit jen nová dvanáctistovka od PSA, zatímco 1.2 TSI ve vozech koncernu VW si „berou“ o několik desetinek více. S alternativním dieselovým agregátem 1.5 dCi lze jezdit o trochu dynamičtěji a za necelých 5 l/100 km, je si za to ale třeba připlatit nemalých 60 000 Kč.

Svým celkovým laděním Pulsar k nějakému řezání zatáček zrovna nevybízí, jízdní vlastnosti jsou ale solidní, v zatáčkách se Nissan nenaklání a jeho řízení je dostatečně tuhé, byť s trochu větším převodem. Hladina vnitřního hluku je tak poměrně nízká a také podvozek až na přejezd větších výmolů dostatečně komfortní. Pulsar je robustní, kvalitně zpracovaný, s rozměrnými sedadly a nadprůměrným prostorem pro zadní cestující. Cena 495 000 Kč (akční je o 30 000 Kč nižší) se s ohledem na kubaturu pohybuje na vyšším průměru, dostanete za ni ale bohatou, byť pevně stanovenou výbavu. V nabídce bezpečnostních systémů nechybí ani rozpoznání objektů pohybujících se podél boků.

Názor autora

Pulsar jede vstříc konzervativně založeným zákazníkům, kteří hledají prostorný hatchback s nízkými provozními náklady.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 329 900,- Kč
Cena testovaného modelu 465 000,- Kč
+
sporný a kultivovaný motor
odhlučnění
prostor v podélném směru
bohatá výbava
-
slabší dynamika
vyšší cena
jen omezená konfigurovatelnost





Nahoru

Komentáře

Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: