Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Kia Sorento 2015: První jízdní dojmy

Jízdní dojmy

Víte, že na každou Kiu Sorento prodanou v Evropě připadá patnáct kusů prodaných v Severní Americe? Zacílení třetí generace vrcholné modelové řady korejské automobilky je tedy zřejmé. Zbývá si jen položit otázku: Co my, Evropané? Bude se nám nové sorento také líbit?

Odpověď jsme hledali za volantem Kie Sorento MR 2015 během dvou stovek kilometrů v okolí Barcelony. Vyzkoušeli jsme specifikaci s motorem 2.2 CRDi, pohonem všech kol a automatickou i manuální převodovkou. Čímž jsme zároveň obsáhli kompletní nabídku pro náš trh, protože jiné verze Kie Sorento se k nám, ani do většiny ostatních zemí EU, dovážet nebudou.

Nějakou tu blátivou a kamenitou cestu zvládne sorento bez potíží...

 

Elegantní design, pevnější karoserie

Design karoserie rozpracovává motivy známé z menších kií, ať už jde o mohutnou masku či atypické tvarování horní hrany čelního skla. D sloupek karoserie pak svým provedením navazuje na předchozí sorenta. Nové linie nelze označit za jasně zapamatovatelné, naživo však vypadají velmi elegantně. Přesně odpovídají americkému stylu, který Kia Sorento vyznává.

Karoserie je oproti minulé generaci o něco delší (4780 mm), širší (1890) a má větší rozvor (2780). Pouze výška (1685) se zmenšila o 15 milimetrů, z čehož však deset připadá na menší světlost. Na konstrukci skeletu se podílí z 53 % vysokopevnostní ocel, což je podstatných 28 % navíc, které přinášejí vyšší tuhost a pevnost karoserie při podobné hmotnosti. Výrobce také proklamuje významné navýšení objemu tlumicích materiálů, čímž by měla být zajištěna vyšší úroveň odhlučnění interiéru.

Seznam kapitol

Podvozek sorenta prošel evolucí

Třetí sorento stojí na upravené podvozkové platformě druhé generace s nezávislým zavěšením všech kol (vpředu mcpherson, vzadu multilink); rámovou konstrukci sorento opustilo už s koncem výroby první generace. Jde tedy o čistokrevné SUV s minimálními terénními ambicemi.

Přesto disponuje alespoň pro náš trh standardně pohonem všech kol. Při běžné jízdě po zpevněné silnici putuje všechen výkon na přední nápravu, zadní se připojuje v případě potřeby automaticky přes elektrohydraulicky ovládanou lamelovou spojku. Řidič si však může tlačítkem zvolit pevné rozdělení toku výkonu 50:50 mezi nápravy. Dodavatelem systému je Magna Powertrain.

Seznam kapitol

Uvnitř jako v „americe“

V interiéru nás krom obecné prostornosti potěšila dobrá poloha za volantem, který lze nastavovat ve velkém rozsahu. Palubní deska vyznává americký styl s důrazem na vytvoření dojmu vzdušnosti, materiály jsou průměrné, ale její provedení rozhodně neurazí (ale ani nenadchne).

Součástí výbavy může být řada elektronických asistenčních systémů, za všechny jmenujme adaptivní tempomat, kontrolu jízdy v pruhu či pokročilý parkovací asistent s kamerami zabírajícími celé okolí vozu. Kia Sorento se tak dotáhla i v této oblasti na své konkurenty.

Za zmínku stojí úroveň prostoru ve třetí, příplatkové řadě sedadel. Sice se tam nesnadno nastupuje, dostatek místa na sezení však překvapivě naleznou i vyšší osoby.

Seznam kapitol

Jízdně si není nač stěžovat, Kia nás potěšila

Jízdní vlastnosti se na kvalitních španělských silnicích ukázaly být velmi dobrým kompromisem mezi pohodlím a jistotou v rychleji projížděných zatáčkách, které napomáhal i příjemně nastavený elektrický posilovač řízení s možností volby úrovně účinku. Nejvíc se nám překvapivě osvědčilo „sportovní“ nastavení, které u jiných vozů obvykle znamená zbytečně tuhé řízení. Zde však dodávalo řidiči subjektivně největší jistotu.

Vyzkoušeli jsme krátce i mírný off-road. Světlá výška 175 mm sice není mnoho, ale je zřejmé, že výlety za sněhem, rozbité horské cesty či mělké brody zvládne vůz s grácií.

Jízdní pohodu kazilo horší odhlučnění hluku od kol i od obtékajícího vzduchu i přes avizovaná vylepšení v tomto směru. S definitivním hodnocením však počkáme na redakční test.

Seznam kapitol

2.2 CRDi jedinou, zato dobrou volbou

Vznětový čtyřválec 2.2 CRDi o nejvyšším výkonu 147 kW a točivém momentu 441 Nm je pro vůz optimální volbou s dostatkem síly ve všech režimech. Je dostatečně výkonný, kultivovaný a při vytočení vydává docela sympatický zvuk. Otázkou je zatím spotřeba – ve členité krajině jsme jezdili za 10 l/100 km.

Lépe se nám jezdilo s dobře odstupňovanou manuální převodovkou, protože automat neřadí zcela plynule a způsobuje jakési subjektivní odcizení řidiče od vozu, což třeba nejnovější převodovky od ZF nedělají.

Seznam kapitol

K dispozici bude již od února, cena zatím otázkou

Kia Sorento patří do společnosti velkých neprémiových SUV, lze na něj tedy pohlížet jako na levnější, avšak podobně využitelnou alternativu honosnějších automobilů (Volkswagen Touareg, BMW X5). Přímými konkurenty mu jsou Fiat Freemont či Hyundai Grand Santa Fe.

Úspěch bude samozřejmě velmi záležet na koncové ceně, která má být o něco vyšší než u odcházející generace. Start prodeje je naplánován již na únor 2015.

Sorento se vyrábí v Jižní Koreji a v USA, vozy pro Evropu budou pocházet z Asie.

Seznam kapitol

Názor autora

Kia Sorento si zákazníky v Evropě jistě najde. Jde o velké a praktické rodinné SUV, které ničím nevyniká, ale ani vás nemá kde zklamat. Chybějící prémiovost (snad) nahradí příznivou cenou.

Celkové hodnocení

3.5
+
Kultivovaný a výkonný motor 2.2 CRDi
Prostornost interiéru
Skutečně použitelných 7 míst
Dobrá poloha za volantem
-
Mírně horší akustický komfort
Váhavá automatická převodovka





Nahoru

Komentáře

Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: