Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Autohit
Chci inzerovat
Vydáváme
magazíny

Mini Cooper S: Drobek s rychlým dvoulitrem

Test

Ikonický Mini Cooper se na první pohled moc nezměnil, to hlavní se totiž odehrálo uvnitř. Nový interiér, nový podvozek, nové motory... Stará dobrá zábava?

Malé, levné vozítko pro masy se postupem času změnilo k nepoznání. Ani ne tak svým vzhledem, jako spíš cílovou skupinou, na kterou míří. Novodobá mini si kupují lidé toužící po odlišení a individualitě, žít z retrovlny se však nedá věčně a nepěkné plasty či zastaralé palubní systémy by mini odsoudily do role kusovky pro skalní fandy. Nová generace je proto radikálně vylepšená s využitím vhodných komponent od mateřského BMW.

Nově vyvinutá podvozková platforma UKL1 je společná s předokolkou BMW 2 Active Tourer. Jak asi tušíte, i třetí novodobá generace opět narostla, a to do všech směrů. Cooper S měří na délku 3850 milimetrů, takže je v tomto ohledu už pomalu srovnatelný třeba s novým polem nebo fiestou. Oproti nim však nabídne delší rozvor (2495 mm) a výrazně kratší převisy karoserie. O „motokárovitý“ zážitek, daný nízkou hmotností a koly umístěnými v rozích karoserie, se proto bát nemusíte. Rozchod kol byl navíc výrazně rozšířen o 42 mm vpředu a 34 mm vzadu.

Nejdůležitější změnou je modernější srdce auta. BMW nasadilo zbrusu nové tříválce a čtyřválce, což konkrétně u Cooperu S znamená nárůst zdvihového objemu z 1,6 na dva litry. Udávaný výkon 141 kW vás asi ze židle nezvedne, nicméně dvoulitr má nyní více síly v nižších otáčkách (točivý moment s overboostem je až 300 Nm) a hlavně rozhýbává vůz vážící jen 1235 kilogramů. Přišlo nám však, že šestnáctistovka THP byla v poslední čtvrtině otáčkoměru o něco divočejší, byť v absolutní rychlosti se dvoulitru rovnat nemůže. Doslova lahůdkou jsou automatické meziplyny, které elektronika precizně dávkuje, rozhodně rychleji a přesněji, než jak to umí běžný majitel Cooperu S. Ty chceme u všech manuálních převodovek!

Další technickou finesou, která má v mini premiéru, je elektronické nastavení tuhosti tlumičů. Mezi jednotlivými režimy jsme nezaznamenali velké rozdíly, pravda ale je, že osmnáctipalcová kola, obutá do tuhých runflatů, si s českými silnicemi už z podstaty nerozumějí. Proto doporučujeme ušetřit 29 380 Kč za efektní 18“ ráfky a zůstat raději u sedmnáctek či základních šestnáctek. Naopak příplatek 13 338 korun za průhledový displej (HUD) považujeme téměř za nutnost. Čitelnost malých přístrojů není zrovna ideální, takže se digitální znázornění rychlosti v zorném poli hodí.

Jízda ztratila část svého sex-appealu. Uvelebeni v příjemných sedadlech se solidním bočním vedením si pořád připadáte jako v přerostlé motokáře, kterou však díky precizně fungujícímu elektronickému diferenciálu už nemusíte na výjezdech ze zatáček tolik krotit. Ostré a přesné řízení přišlo o hydraulický posilovač a tím i o znatelnou část dříve tolik oceňované zpětné vazby.

Názor autora

Mini Cooper S je v nové generaci opět o něco dospělejší. Je silnější, rychlejší, má hezčí a prostornější interiér, avšak přišel o kus svého rošťáctví.

Celkové hodnocení

3.5
Cena základního modelu 629 200,- Kč
Cena testovaného modelu 916 322,- Kč
+
jízdní vlastnosti
kvalita zpracování
přesné řízení
zvuk
-
tužší podvozek
malý zavazadelník
aerodynamický hluk při rychlé jízdě





Nahoru

Komentáře

Autokatalog
Mini Cooper S (2014)
Technické informace:
Objem motoru 1998 cm3
Výkon 141 kW
Točivý moment 280 Nm
Zrychlení z 0 - 100 km/h 6,4 s
Spotřeba 5,7 l/100 km
Galerie Podrobné info
Aktuálně
Když se řekne Lada, většina lidí si představí hranatý sedan se zadním náhonem vycházející z Fiatu 124…

Další, už 28. ročník časopisu Motocykl startujeme ve velkém stylu – dvojčíslem! Najdete v něm extra…

Mazda přichází s druhým faceliftem šestkového sedanu a kombi. Nový je například tvar zpětných zrcátek…


Newsletter
Newsletter - registrujte se pro odběr novinek. Váš e-mail: